Euro NCAP 2009:  Mercedes Benz E – Šetrný k hlavám chodců díky aktivní kapotě

Euro NCAP 2009: Mercedes Benz E – Šetrný k hlavám chodců díky aktivní kapotě

 
 

Od Euro NCAP získal Mercedes Benz E v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých při čelním nárazu je slušná. Problémy jsou při nárazu na kůl v oblasti hrudníku a v oblasti ochrany krční páteře při nárazech zezadu (mezní ochrana).

Mercedes Benz E (kódové označení W212) je de facto osmou generací vozu, pokud vezmeme do úvahy model z 50. let. Současná generace nabízí mnoho nových moderních prvků aktivní i pasivní bezpečnosti, jako jsou např. upozornění na opuštění jízdního pruhu, noční vidění, monitoring slepého úhlu nebo PRE SAFE systém.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval model Mercedes Benz E 220 CDI Avantgarde s karoserií sedan o hmotnosti 1735 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bohatá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Jako absolutní novinka se objevuje pánevní airbag (od výrobního čísla WDD21200511A133988). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Britax Römer Duo Plus instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Mercedes Benz E nabízí v základní výbavě systém PRE-SAFE, který detekuje nevyhnutelnou nehodu a předem aktivuje prvky pasivní bezpečnosti. Zkoušené vzorky neměly během testování tento systém aktivován.

Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní, A sloupek karosérie se posunul směrem vzad o pouhé 3 mm. Údaje naměřené zkušebními figurínami odpovídají dobré ochraně kolen a stehen obou figurín vpředu.

Výrobce byl schopen prokázat, že zaručuje stejnou úroveň ochrany kolen a stehen nezávisle na velikosti cestujících a v různých pozicích při sezení.

 [555×192]

Od výrobního čísla WDD21200511A133988 jsou vozy vybavovány pánevním airbagem již v základní výbavě a současné hodnocení Euro NCAP se nevztahuje na vozy vyrobené dříve.

Za ochranu při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Ochrana hrudníku při nárazu na kůl byla hodnocena známkou mezní, stejně jako míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,987%8100%6,784%2,563%3186%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín. Celkově ani jedna dětská figurína nezaznamenala hodnoty sledovaných parametrů, které by měly za následek hodnocení ochrany známkou nedostačující.

Autosedačky pro instalaci proti směru jízdy prodávané výrobcem vozidla jsou přímo detekovatelné senzorikou vozu a airbag spolujezdce je automaticky deaktivován. Toto neplatí pro autosedačky zakoupené jinde než u výrobce vozidla. V takovém případě airbag spolujezdce zůstane nadále aktivní. Proto je ve voze trvale viditelná varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční8,873%4100%2100%646%--
36 měsíční10,789%4100%2100%--
Ochrana dětí-3877%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získal vůz maximum bodů. Hůře je na tom ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty hodnocená jako nedostačující (v této oblasti nebyl udělen ani jeden bod).

Nová třída E je vybavena tzv. aktivní kapotou. To umožňuje v případě detekce střetu s chodcem zvětšit deformační zónu mezi kapotou a tuhými částmi motorového prostoru. V téměř všech oblastech možného kontaktu mezi dětskou hlavou a kapotou je tedy ochrana hodnocena známkou dobrá. Podobně je na tom i ochrana hlavy dospělého chodce na polovině segmentů všech zkoušených sektorů kapoty.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1563%00%6100%2158%

Asistenční systémy
Všechny verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Mercedes Benz E podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je slušná.

Problematický je náraz na kůl (mezní ochrana hrudníku) a mezní ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Prostor pro zlepšení je jistě i v oblasti ochrany dětí přepravovaných ve voze a v ochraně nohou v oblasti přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3776%1644%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Mercedes Benz E (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…