Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Citroën DS4 – Pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
I přes vynikající celkový výsledek, existuje prostor pro vylepšení ochrany chodců.

Citroën DS4 dosáhl v testu Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je kategorie ochrany chodců, kde dosáhl 43 %.

Předmětem testu byl nový Citroën DS4 VTi 1.6 v provedení pětidvéřový hatchback s hmotností 1205 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Fair Bimbofix G 0/1S, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Také bylo prokázáno, že Citroën do stejné míry ochrání cestující různých postav sedících v různých pozicích.

crashtest citroen euroncap nizsistredni crashtest citroen euroncap nizsistredni

DS4 dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu. Při nárazu na sloup byla ochrana hrudi a břicha dostatečná, ochrana hlavy a pánve dobrá.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu získala hodnotu mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%788%2,870%3390%

Ochrana dětí

Bezpečnost 3letého dítěte v zádržném systému uchyceném v Citroënu DS4 byla ohodnocena plným počtem bodů.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je zřetelně označen, stejně tak je řidiči zřejmá i informace o stavu airbagu.

Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,168%4100%2100%14,178%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-753%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu, hrany kapoty mezní nebo malou.

Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu.

Bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá ve všech testovaných oblastech a nebyly jí tak uděleny žádné body.

Ochrana pánve byla mezní nebo slabá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,531%233%6100%1643%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Citroënu DS4 je ESP, připomínač zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%3100%3100%797%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Citroën DS4 dosáhl výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících.

Nejrizikovější kategorií je ochrana chodců. Ani vysoká příď, stavěná právě kvůli předpisům o ochraně chodců, nezajistila hlavě a pánvi více než 9,5 bodu. DS4 získal v této kategorii 43 % maxima, hranice pro pětihvězdičkový výsledek je 40 %.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3390%3980%1643%797%79%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2011 15:33
A-sloupek
no když vidím ten A-sloupek, tak to je podle mě jeden z nejhorších výsledků za poslední dlouhou dobu. V dané rychlosti sice může být fajn, že jeho deformací se pohltí část energie, ale při silnějším nárazu je podle mě mnohem podstatnější celistvost kabiny.
A tu zkrátka v tomto případě nevidím. Navíc některé vozy to zvládají bez popraskání čelního skla, které evidentně svědčí o deformaci. No za mě :no: