Euro NCAP 2011: Citroën DS4 – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Citroën DS4 – Pět hvězd

 
 

I přes vynikající celkový výsledek, existuje prostor pro vylepšení ochrany chodců.

Citroën DS4 dosáhl v testu Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je kategorie ochrany chodců, kde dosáhl 43 %.

Předmětem testu byl nový Citroën DS4 VTi 1.6 v provedení pětidvéřový hatchback s hmotností 1205 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Fair Bimbofix G 0/1S, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Také bylo prokázáno, že Citroën do stejné míry ochrání cestující různých postav sedících v různých pozicích.

 [555×192]

DS4 dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu. Při nárazu na sloup byla ochrana hrudi a břicha dostatečná, ochrana hlavy a pánve dobrá.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu získala hodnotu mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%788%2,870%3390%

Ochrana dětí

Bezpečnost 3letého dítěte v zádržném systému uchyceném v Citroënu DS4 byla ohodnocena plným počtem bodů.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je zřetelně označen, stejně tak je řidiči zřejmá i informace o stavu airbagu.

Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,168%4100%2100%14,178%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-753%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu, hrany kapoty mezní nebo malou.

Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu.

Bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá ve všech testovaných oblastech a nebyly jí tak uděleny žádné body.

Ochrana pánve byla mezní nebo slabá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,531%233%6100%1643%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Citroënu DS4 je ESP, připomínač zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%3100%3100%797%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Citroën DS4 dosáhl výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících.

Nejrizikovější kategorií je ochrana chodců. Ani vysoká příď, stavěná právě kvůli předpisům o ochraně chodců, nezajistila hlavě a pánvi více než 9,5 bodu. DS4 získal v této kategorii 43 % maxima, hranice pro pětihvězdičkový výsledek je 40 %.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3390%3980%1643%797%79%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Citroën (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…