Euro NCAP 2011: Citroën DS4 – Pět hvězd
Citroën DS4 dosáhl v testu Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je kategorie ochrany chodců, kde dosáhl 43 %.
Předmětem testu byl nový Citroën DS4 VTi 1.6 v provedení pětidvéřový hatchback s hmotností 1205 kg a levostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.
Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Fair Bimbofix G 0/1S, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.
Také bylo prokázáno, že Citroën do stejné míry ochrání cestující různých postav sedících v různých pozicích.
crashtest citroen euroncap nizsistredni
DS4 dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu. Při nárazu na sloup byla ochrana hrudi a břicha dostatečná, ochrana hlavy a pánve dobrá.
Ochrana krční páteře při nárazu zezadu získala hodnotu mezní.
Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 14,7 | 92% | 8 | 100% | 7 | 88% | 2,8 | 70% | 33 | 90% |
Ochrana dětí
Bezpečnost 3letého dítěte v zádržném systému uchyceném v Citroënu DS4 byla ohodnocena plným počtem bodů.
Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je zřetelně označen, stejně tak je řidiči zřejmá i informace o stavu airbagu.
Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.
Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 8,1 | 68% | 4 | 100% | 2 | 100% | 14,1 | 78% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 7 | 53% | |||||||
Ochrana dětí | - | 39 | 80% |
Ochrana chodců
Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu, hrany kapoty mezní nebo malou.
Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu.
Bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá ve všech testovaných oblastech a nebyly jí tak uděleny žádné body.
Ochrana pánve byla mezní nebo slabá.
Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 7,5 | 31% | 2 | 33% | 6 | 100% | 16 | 43% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Citroënu DS4 je ESP, připomínač zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech a omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0,8 | 80% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 97% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Citroën DS4 dosáhl výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících.
Nejrizikovější kategorií je ochrana chodců. Ani vysoká příď, stavěná právě kvůli předpisům o ochraně chodců, nezajistila hlavě a pánvi více než 9,5 bodu. DS4 získal v této kategorii 43 % maxima, hranice pro pětihvězdičkový výsledek je 40 %.
Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 90% | 39 | 80% | 16 | 43% | 7 | 97% | 79% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011) | |||||||||
2011 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |