EuroNCAP 2017: Land Rover Discovery – Poprvé za pět hvězd

 

Land Rover Discovery ve své nejnovější podobě v testech EuroNCAP překonalo v bodovém hodnocení svého předchůdce a získal plný počet hvězd.

Land Rover Discovery sice již patří k tradičním zástupcům své značky, ale testů Euro NCAP se zúčastnil teprve podruhé a poprvé v nich získal hodnocení v podobě pěti hvězd.

První torturu nárazových testů si britské SUV užilo v roce 2006 a podle tehdejšího hodnocení získalo čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, stejný počet hvězd za ochranu dětských cestujících a jednu hvězdu za ochranu chodců.

Předmětem testu byl Land Rover Discovery 2.0 diesel HSE, s karosérií pětidveřové SUV a pohotovostní hmotností 2390 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven AEB systémy pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem varování řidiče před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Romer Kidfix XP a pro desetileté Graco Booster Basic.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Land Rover Discovery prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Přesto došlo na penalizaci a to kvůli nedostatečnému tlaku v airbagu řidiče.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, s výjimkou hrudníku, kde byla hodnocena jako dostatečná a podobná situace byla u cestujícího na zadním sedadle, kde již byla ochrana hrudníku mezní.

Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu všech důležitých částí těla při testu bočního nárazu i nárazu na sloup. Při bočním nárazu byl Land Rover Discovery i přesto diskvalifikován a to za odjištění dveří řidiče.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, ale na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Land Rover Discovery je standardně vybaven systémem autonomního nouzového brzdění. Při testování fungoval systém dobře za všech zkoušených rychlostí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,97,315,51,62,934,390%

 [555×192]

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byla ochrana všech částí těla šestiletého dítěte dobrá s výjimkou dostatečné ochrany hrudníku. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou ochrany krku, která byla dostatečná.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těl obou figurín dětských pasažérů dobrá a vůz získal maximum bodů.

Hlavový airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,68710,839,580%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední částí dobrou a po stranách dostatečnou až mezní ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány v oblasti přední hrany kapoty a kolem sloupků čelního skla.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů. Ochrana pánevní oblasti byla smíšená a Land Rover Discovery jí nabízí dobrá i špatná místa.

Systémem autonomního nouzového brzdění chodce dobře detekuje a v testech získal maximální počet bodů, protože vždy zamezil srážce při rychlostech do 40 km/h a při rychlostech vyšších pak dokázal dosáhnout jejich požadovaného snížení.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,54,16631,775%

Asistenční systémy

Euro NCAP uvádí pro kategorii asistenční systémy, že systémem autonomního nouzového brzdění fungoval dobře i při testech prováděných při dálničních rychlostech.

Standardní výbavou je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásu pro všechny tři řady sedadel, omezovač rychlosti i systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu řidiče.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,531,72,68,873%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Land Rover Discovery vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil oceněný pěti hvězdami. Dobrých výsledků dosahuje toto SUV v ochraně dospělých i dětských cestujících, i když s několika nedostatky.

Dobré výsledky pak předvedl tento model i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem pánevní oblast.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3490%39,580%3275%973%82%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Land Rover Discovery (2017)

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Land Rover Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



S Land Rovery v náročném terénu: Nové Discovery se vyrovná legendárnímu Defenderu! S Land Rovery v náročném terénu: Nové Discovery se vyrovná legendárnímu Defenderu!

Land Rover se už od konce čtyřicátých let specializuje na…

Land Rover Discovery SVX: „Teréňák“ s výkony supersportu! Land Rover Discovery SVX: „Teréňák“ s výkony supersportu!

Britský Land Rover představuje nejultimativnější verzi…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…