Euro NCAP 2010: Čínský Landwind CV9 - 2 hvězdy nejsou úspěch

Euro NCAP 2010: Čínský Landwind CV9 - 2 hvězdy nejsou úspěch

 
 

Číňané se dušovali, že toto MPV bylo stavěno tak, aby vyhovělo evropským standardům. Testy Euro NCAP ukázaly opak.

Dosud se v prověřování čínských automobilů angažoval především německý autoklub ADAC, ale to se od podzimu 2010 mění. Euro NCAP prověřilo první čínský výrobek, který má být dalším pokusem čínského autoprůmyslu o významnější obchodní úspěch v Evropě.

Euro NCAP prověřilo standardní sadou zkoušek minivan Landwind CV9, vozidlo s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1420 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech a jednostupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Maxi Cosi Pearl, v případě mladší figuríny Maxi Cosi Pebble s orientací proti směru jízdy.

První vozy již byly evropskými zákazníky objednány a mají brzy dorazit. Landwind má začít své vozy importovat do Evropy během roku 2011.

Ochrana dospělých

Prohlídka vozidla po zkoušce čelním nárazem do deformovatelné bariery ukázala, že struktura karoserie a zejména bezpečnostní schránky pro posádku byla vystavena během nárazu limitní zátěži. I nepatrně vyšší rychlost nárazu by způsobila nestabilitu a vedla by pravděpodobně ke zborcení skeletu.

Ochrana řidičova hrudníku byla vyhodnocena jako špatná. Data ze snímačů na figuríně ukázala dobrou ochranu kolen a stehen předních cestujících, ale tvrdé díly přístrojové desky představují riziko pro cestující nestandardního vzrůstu a ty, kteří by neseděli ve standardizované poloze.

Sloupek řízení se při nárazu posunul vzad a výrazně zdeformoval podlahu vozidla. Došlo při tom i k roztržení plechu podlahy, což představuje závažné riziko poranění pro nohy a kotníky pasažéra.

 [555×192]

Landwind CV9 nemá ve výbavě boční airbagy. Při zkoušce bočního nárazu byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá a ochrana pánve jako mezní.

Během bočního nárazu došlo k otevření třech dveří. Na to hodlá reagovat výrobce úpravou pružin ve dveřních zámcích, aby k podobnému problému u nových vozů nedocházelo.

Protože vozidlo nebylo vybaveno hlavovým airbagem, nebyla provedena zkouška nárazem na kůl.

Sedadla dodaná výrobcem pro vyhodnocení ochrany krční páteře nebyla shodná s těmi, které byly namontovány v testovaném vozidle. Protože byla sedadla ve vozidle zničena během crash-testů, nemohla být ochrana krční páteře vyhodnocena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých956%3,443%00%00%1234%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byl překročen limit dopředného pohybu hlavy figuríny tříletého dítěte.

V bočním nárazu bylo jak 18měsíční i tříleté dítě úspěšně zachyceno v dětské sedačce.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat, což je podmínka pro umístění dětské sedačky na předním sedadle proti směru jízdy.

Nálepka varující před tímto umístěním byla nejednoznačná a nebyla dostatečně upevněna k podkladu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,193%00%2100%00%--
36 měsíční7,159%00%2100%--
Ochrana dětí-22,245%

Ochrana chodců

Ochrana dolních končetin chodců v oblasti předního nárazníku byla na některých místech dobrá, ale jinde zase špatná.

Hrana kapoty neposkytuje chodci velkou ochranu, a proto nebyly uděleny žádné body.

Střední část kapoty vykazovala při kontaktu s impaktorem simulujícím narážející dětskou hlavu dobré výsledky, dospělý, který naráží hlavou výše, ale nedopadne dobře, ochrana jeho hlavy je špatná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,431%00%3,965%1131%

Asistenční systémy

Za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce byly uděleny 2 body.

Stabilizační systém není pro toto vozidlo dodáván a to ani za příplatek.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 2 hvězdy

Mimořádně slabá ochrana dospělých (jen 56 % možného maxima) je způsobena nedostatky ve strukturální tuhosti karoserie, zastaralé konstrukci zádržných systémů a absenci některých (dnes již běžných) bezpečnostních systémů.

Vozidlo bez bočních airbagů nedokáže ochránit posádku při bočním nárazu tak, jak to umí většina vozidel prodávaných na trhu v Evropě.

Do celkového výsledku se promítly taky nedostatky v dalších disciplínách. Relativně dobrá je ochrana dětských pasažérů.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1234%22,245%1131%229%35%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP Landwind CV9 (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Euro NCAP MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2010: Čínský Landwind CV9 - 2…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…