Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v únoru 2016: Volkswagen stále první, podíl ale klesá

Evropský trh v únoru 2016: Volkswagen stále první, podíl ale klesá

Evropský trh v únoru 2016: Volkswagen stále první, podíl ale klesá Zdroj: acz

Diskuze (39)
Naprosté většině značek se v únoru na evropských trzích dařilo a své prodeje meziročně navýšily. Jaguar si pomohl dokonce o 179 %.

Evropské prodeje Volkswagenu během prvního letošního měsíce meziročně klesly, což byl nepochybně následek kauzy Dieselgate. V únoru ale Volkswagen opět zaznamenal růst, byť menší než konkurence. Německý výrobce je tak se 125.058 prodanými kusy stále nejprodávanější značkou na starém kontinentě, jeho tržní podíl ale meziročně klesl z 25,4 % na 24 %.

Zatímco Volkswagen si v únoru proti minulému roku polepšil „jen“ o 4,6 %, ostatní velké značky hlásí více než desetiprocentní růst. Hodně se dařilo Fordu (+19,2 %) nebo Opelu (+18,3 %), to ale stále není nic proti Fiatu, jehož prodeje proti loňskému únoru vzrostly o významných 24,4 %. Zatímco v minulých měsících se italský výrobce obvykle pohyboval na konci první desítky značek, tentokrát ukořistil skvělé šesté místo.

Top 10 značek uzavírá Škoda, která si proti lednu pomohla o jednu příčku. Mladoboleslavská značka má na svém kontě 49.797 prodaných aut, což znamená 4,6% podíl na evropském trhu. Oproti loňskému únoru prodeje Škody vzrostly o 14,4 %.

Naprosté většině značek v únoru prodeje vzrostly. Jedinou výjimkou z větších značek je Seat, 25.383 v únoru prodaných aut znamená pokles o 4,2 %. Naopak obřího úspěchu dosáhl Jaguar, s meziročním nárůstem o 179 %.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 2/2016Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Volkswagen125.058+4,611,4
2.Renault77.005+10,67,0
3.Ford73.440+19,26,7
4.Peugeot71.131+14,16,5
5.Opel/Vauxhall71.122+18,36,5
6.Fiat60.730+24,45,6
7.Audi57.753+16,05,3
8.BMW55.931+14,95,1
9.Mercedes-Benz54.640+21,25,0
10.Škoda49.797+14,44,6
11.Citroën45.309+11,34,1
12.Toyota44.745+9,84,1
13.Nissan40.076+1,73,7
14.Hyundai35.324+14,13,2
15.Kia31.308+22,02,9
-CELKEM1.092.825+14,0-

Celkem se na evropských trzích během letošního února prodalo 1.092.825 automobilů, což je meziroční nárůst o 14 %. Statistiky prodejů vyplývají z dat Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA). Ten eviduje statistiky 30 evropských států. Ke státům Evropské unie přidává i prodeje ve vybraných státech Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) – z Islandu, Norska a Švýcarska. Ve statistikách jsou tudíž zahrnuta prodejní čísla většiny důležitých evropských trhů, chybí ale třeba Ukrajina a Rusko.

Největším evropským trhem je Německo, kde v únoru bylo registrováno 250.146 nových aut. Druhá je tentokrát Itálie se 172.241 registrovanými vozy. Velká Británie s 83.395 registrovanými auty v únoru jako obvykle zažila slabší měsíc a skončila až za Francií (166.728 aut) a Španělskem (97.650 aut). Na většině sledovaných trhů prodeje vzrostly, jedinými výjimkami jsou Řecko (-32,4 %) a Nizozemí (-15 %).

Co se týče prodejů koncernů, tak nejvýše zůstává Volkswagen Group s 24% podílem na trhu. Německý koncern si meziročně polepšil o 7,7 %, stejně jako celkově druhá aliance Nissan-Renault. Na čtvrtou příčku se tentokrát vyšvihl Fiat Chrysler Automobiles (FCA), kterému vedle úspěchu Fiatu pomohl i nárůst Jeepu (+23,9 %) a překvapivě i Lancie/Chrysleru (+15,9 %).

Evropský trh – registrace nových aut podle koncernů
Poř.KoncernProdeje v 2/2016Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.VW Group262.670+7,724,0
2.Renault-Nissan146.728+7,713,5
3.PSA121.715+12,711,1
4.FCA80.963+22,47,4
5.Ford73.440+19,26,7
6.General Motors71.214+17,96,5
7.BMW Group67.580+13,96,2
8.Hyundai-Kia66.632+17,76,1
9.Daimler63.019+20,65,8
10.Toyota Group47.197+10,84,3
-CELKEM1.092.825+14,0-

Vstoupit do diskuze (39)