Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

 

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských zemích, ale na starém kontinentu dosud nevzniká. Od podzimu 2017 se to změní.

Ford EcoSport vzniká už ve druhé generaci. Ta první (2003-2012) se do Evropy vůbec nedostala, zůstala vyhrazena prakticky pouze Latinské Americe. Druhá, představená v Dillí v lednu roku 2012, se stala globálním modelem. Vyrábí se pochopitelně v Indii, dále v Brazílii, Thajsku a Rusku a nabízí i v některých evropských zemích, třeba u našich německých sousedů. Vychází opět z Fiesty, ale té aktuální.

Evropská specifikace, která vzniká v Čennaí, musela být loni revidována, protože si předloni našel jen 11 tisíc aut. EcoSport působil proti konkurenci zastarale, Indové a Brazilci jsou možná spokojeni, ale v našich končinách existují mnohem náročnější zákazníci. V rámci modernizace přišel také o stylové, ale nepraktické náhradní kolo na zadních dveřích. Momentálně se na starém kontinentu prodává se zážehovými motory 1.0 EcoBoost/92 a 103 kW, 1.5 Ti-VCT/82 kW a turbodieselem 1.5 TDCi/70 kW. Tedy přesněji řečeno na západ od nás. Na český trh zatím nedorazil, i když se jeho premiéra už plánovala.

Změní se situace v budoucnu? Modrý ovál se i přes obchodní neúspěch subkompaktního křížence nevzdává a hodlá jej v Evropě vyrábět. Rodištěm se stane rumunská Craiova, pamětníci si určitě vzpomenou, že zde sídlil Oltcit a později lokální pobočka jihokorejského Daewoo. Supermoderní továrna Fordu už s tou původní nemá nic společného, dnes produkuje právě výše zmíněný přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost a malé MPV B-Max s posuvnými dveřmi. Investice spolykají dalších zhruba 200 milionů eur a výroba bude spuštěna na podzim příštího roku.

„Odbyt EcoSportu se meziročně v Evropě zvedl téměř o třicet procent,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. Vzhledem k pokračujícímu růstu segmentu malých SUV je ten správný čas přesunout výrobu právě sem a využít pracovních sil, které v Craiově máme.“

Jistě, malé crossovery se rozvíjejí dynamicky, ale pan Farley je možná až příliš optimistický, protože EcoSportu v době spuštění produkce v Craiově bude již skoro šest let. O nové generaci se přitom zatím nemluví. Tvary ta současná nijak nenadchne, Fordu i přes průběžné ladění vzhledu i techniky prostě ujel vlak a nabídkou původní verze „dvojky“ si akorát pokazil image.

Když si člověk představí, že jde vlastně o ideového nástupce sice nehezkého, ale navýsost praktického Fusionu, který nejen Češi kupovali jak na běžícím pásu a dealerům doslova trhali ruce, zejména při akcích... Produkce v Čennaí hlavně pro indické zákazníky bude samozřejmě pokračovat i nadále, stejně jako ve zbylých závodech.

JAKE.AUTO.CZ: Ford EcoSport (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Ford, Carscoops, Wikipedia

Štítky SUV Ford Crossover

 










Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku…

Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu

Ford představuje finální provedení modelu EcoSport, jehož…

 

Související články
Ford Edge: První jízdní dojmy z Německa Ford Edge: První jízdní dojmy z Německa

V Bavorsku jsme poprvé vyzkoušeli velký americký…

Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla

Ford si pro svůj policejní speciál připravil pro letošní…

 



 
Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Včera

Dodge Viper se díky svému designu, technice a jízdním výkonům vypracoval na jeden z nejslavnějších sportovních vozů světa za podstatně kratší dobu než řada jeho konkurentů.




Blesk.cz

Zpitého muže ošálil zrak: Skočil do Vltavy, bójku si spletl s dítětem a málem se utopil

Zpitého muže ošálil zrak: Skočil do Vltavy, bójku si…

Další zachráněný život si o tomto víkendu na své konto připsali strážníci z Poříčního útvaru pražské městské…

Pojišťovna smrti: Už druhý elitní manažer si nečekaně vzal život

Pojišťovna smrti: Už druhý elitní manažer si…

Bývalý generální ředitel pojišťovny Zurich Insurance Martin Senn ve svých 59 letech spáchal sebevraždu. Jeho…

 

iSport.cz

Chtěl být Dominátor! Furchovi se splnil sen a setkal se s Haškem

Chtěl být Dominátor! Furchovi se splnil sen a setkal…

Když ho šel v sedmi letech po Naganu vítat v tričku s nápisem „Budu Dominátor“, ještě netušil, že i on…

Deli je na odchodu ze Slavie, Marseille má trumfy. Přijít může Kamerunec

Deli je na odchodu ze Slavie, Marseille má trumfy.…

Má smlouvu ještě na dva roky, fanoušci ho milují, nejvyšší muž Slavie Praha mu chce přihodit ke smlouvě i…

 

Reflex.cz

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně doma. Nebo není?

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně…

Šestá epizoda GoT má na IMDb.com výrazně nižší hodnocení než excelentní předchozí díl – „pouhých“ 8.8 z 10…

Odhalení Reflexu: Konvička je agent Rijádu! Sabotuje protiislámskou scénu

Odhalení Reflexu: Konvička je agent Rijádu! Sabotuje…

Konvička, stejně jako sovy, není tím, kým se zdá. Urputný český xenofob je ve skutečnosti zkorumpovaným agentem…