reklama


Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

 

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských zemích, ale na starém kontinentu dosud nevzniká. Od podzimu 2017 se to změní.

Ford EcoSport vzniká už ve druhé generaci. Ta první (2003-2012) se do Evropy vůbec nedostala, zůstala vyhrazena prakticky pouze Latinské Americe. Druhá, představená v Dillí v lednu roku 2012, se stala globálním modelem. Vyrábí se pochopitelně v Indii, dále v Brazílii, Thajsku a Rusku a nabízí i v některých evropských zemích, třeba u našich německých sousedů. Vychází opět z Fiesty, ale té aktuální.

Evropská specifikace, která vzniká v Čennaí, musela být loni revidována, protože si předloni našel jen 11 tisíc aut. EcoSport působil proti konkurenci zastarale, Indové a Brazilci jsou možná spokojeni, ale v našich končinách existují mnohem náročnější zákazníci. V rámci modernizace přišel také o stylové, ale nepraktické náhradní kolo na zadních dveřích. Momentálně se na starém kontinentu prodává se zážehovými motory 1.0 EcoBoost/92 a 103 kW, 1.5 Ti-VCT/82 kW a turbodieselem 1.5 TDCi/70 kW. Tedy přesněji řečeno na západ od nás. Na český trh zatím nedorazil, i když se jeho premiéra už plánovala.

Změní se situace v budoucnu? Modrý ovál se i přes obchodní neúspěch subkompaktního křížence nevzdává a hodlá jej v Evropě vyrábět. Rodištěm se stane rumunská Craiova, pamětníci si určitě vzpomenou, že zde sídlil Oltcit a později lokální pobočka jihokorejského Daewoo. Supermoderní továrna Fordu už s tou původní nemá nic společného, dnes produkuje právě výše zmíněný přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost a malé MPV B-Max s posuvnými dveřmi. Investice spolykají dalších zhruba 200 milionů eur a výroba bude spuštěna na podzim příštího roku.

„Odbyt EcoSportu se meziročně v Evropě zvedl téměř o třicet procent,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. Vzhledem k pokračujícímu růstu segmentu malých SUV je ten správný čas přesunout výrobu právě sem a využít pracovních sil, které v Craiově máme.“

Jistě, malé crossovery se rozvíjejí dynamicky, ale pan Farley je možná až příliš optimistický, protože EcoSportu v době spuštění produkce v Craiově bude již skoro šest let. O nové generaci se přitom zatím nemluví. Tvary ta současná nijak nenadchne, Fordu i přes průběžné ladění vzhledu i techniky prostě ujel vlak a nabídkou původní verze „dvojky“ si akorát pokazil image.

Když si člověk představí, že jde vlastně o ideového nástupce sice nehezkého, ale navýsost praktického Fusionu, který nejen Češi kupovali jak na běžícím pásu a dealerům doslova trhali ruce, zejména při akcích... Produkce v Čennaí hlavně pro indické zákazníky bude samozřejmě pokračovat i nadále, stejně jako ve zbylých závodech.

JAKE.AUTO.CZ: Ford EcoSport (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti! Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních…

 
Zdroj: Ford, Carscoops, Wikipedia
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku…

Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu

Ford představuje finální provedení modelu EcoSport, jehož…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama