Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Mercedes-Benz E zná české ceny

David Bureš
Diskuze (42)
Modernizované „éčko“ proti předchůdci mírně podražilo, všechny benzinové verze tak včetně DPH stojí více než milion korun.

Mercedes-Benz zveřejnil české ceny modernizované třídy E. Sedan a kombi na český trh oficiálně dorazí 13 dubna, kupé a kabriolet o měsíc později, 17. května.

Nejlevnější variantou zůstává přeplňovaný vznětový čtyřválec E 200 CDI (100 kW), který stojí 988.570 korun. Silnější turbodiesel E 220 CDI (125 kW) je opět dostupný v provedení Entry, které je nabízeno za 992.200 korun. V tomto případě však výbavu vozu není možné doplnit příplatkovými položkami.

Základní benzinový přeplňovaný dvoulitr E 200 (135 kW) se nabízí za 1.034.550 Kč. Nový třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový šestiválec (E 400) o výkonu 245 kW pak stojí 1.379.400 korun.

Mercedes-Benz E (2013) – ceny vznětových motorů verze sedan
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 BTE 350 BT
Převodovka6M6M6M7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [N.m/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Max. rychlost [km/h]210228240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,28,77,77,16,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,74,85,55,5
Cena Entry [Kč]-992.200---
Cena [Kč]988.5701.068.4301.148.2901.281.3901.344.310

Základní výbava modernizované třídy E zahrnuje u všech variant mimo jiné dvouzónovou klimatizaci (pouze E 500 má třízónovou), elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový senzor, autorádio, devět airbagů včetně kyčelních pro cestující vpředu a kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce a palubní počítač. Vybrané verze přidávají tempomat s omezovačem rychlosti. Bezpečnost pomáhají zvýšit systém Pre-Safe připravující vůz na hrozící náraz, hlídání bdělosti řidiče, aktivní asistent jízdy v pruzích a hlídání mrtvého úhlu.

Samozřejmostí je bohatá nabídka příplatkové výbavy. Dokoupit je možné například multimediální systém COMAND Online s měničem na šest CD (+89.951 korun), asistent dopravního značení (8.995 korun),

zadní parkovací kameru (12.197 Kč), aktivní parkovací asistent s funkcí Parktronic (22.259 korun), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (32.931 Kč) nebo vyhřívaný volant (7.928 korun). Řidiče jezdící na dlouhé trasy může zaujmout i palivová nádrž s objemem zvýšeným na 80 litrů (3.049 korun).

K vybraným motorům je možné dokoupit pohon všech kol – jmenovitě se jedná o provedení E 300, E 350, E 400, E 500, E 250 CDI a E 350 BlueTEC. Příplatek za systém 4Matic není pevně stanoven, pohybuje se řádově v desítkách tisíc korun. Diesel-elektrický hybrid E 300 Bluetec Hybrid se začne prodávat až později.

Mercedes-Benz E (2013) – ceny zážehových motorů verze sedan
MotorE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka6M7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500225 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500370 / 3500-5250480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Max. rychlost [km/h]233243250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,47,16,35,95,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,15,86,86,87,58,9
Cena [Kč]1.034.5501.155.5501.260.8201.326.1601.379.4001.733.930

TD
David Bureš
Diskuze (42)
7. 2. 2013 07:39
Re: Nesedí to
Az ho uvidis nazivo zmenis nazor, po praze uz se jich par prohani a in natuea to vypada lip nez na fotkach.
Avatar - twistedTSD
7. 2. 2013 00:05
Re: Nesedí to
Souhlasím...
6. 2. 2013 23:14
Re: Facelift
Právě ovládání mi u Mercedesu vadí. Vadí mi ten jejich klacek pod volantem, kterému říkají volič převodovky (proč musí zrovna tohle přebírat od Američanů? prázdný středový tunel je krásná věc, ale za tohle mi nestojí), vadí mi nožní parkovací brzda (další americká specialita) a všemocné páčky. Volič automatu, který používá Audi, jsem nikdy neměl rád. Lepší než bludiště, ale pořád na dvě věci. Pokud jde o hlavní display u Audi, tak jsem naopak rád, že ho mohu jedním tlačítkem vypnout a schovat. "Televize" uprostřed palubní desky mi prostě není příjemná. Pokud mi u A6 něco vadí, tak je to modul HUD. Jak tuhle technologii mám rád, tak neskutečně hyzdí interiér. Dívat se na to je skoro za trest.
6. 2. 2013 23:02
Re: Facelift
S63 i S65 mají přeplňované jednotky, takže bych nečekal, že v nové generaci tomu bude jinak. S500 má také přeplňovaný motor. Poslední atmosféra je 350.
6. 2. 2013 16:26
Re: Facelift
je to jak říkáš, těším se na dobu, kdy milá bude prohánět erko od mb a já abych chudák zháněl něco pro sebe, třeba taky skončím u vrtule :-)