Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FCA kupuje, renovuje a prodává klasické vozy svých italských značek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Fiat Chrysler Automobiles prostřednictvím své divize zaměřené na historii spouští nový program, který je zaměřen na renovace a prodej klasických modelů značek Alfa Romeo, Abarth, Fiat a Lancia.

Divize FCA Heritage (Fiat Chrysler Automobiles Heritage) se v rámci koncernu zpočátku soustředila na koordinaci aktivit ve světě závodů historických vozidel. Následně se zaměřila na poradenství a renovace klasických automobilů značek Alfa Romeo, Abarth, Fiat a Lancia.

V letošním roce spouští FCA Heritage nový program „Reloaded by creators”, zahrnující kompletní nabídku služeb pro milovníky klasických automobilů výše zmíněných značek.

V rámci tohoto programu bude FCA Heritage vyhledávat vhodné klasické automobily, které následně od jejich majitelů odkoupí, pečlivě zrenovuje a následně nabídne k prodeji. Získané částky z jejich prodeje pak mají být využity k financování údržby a rozšiřování vlastních sbírek.

Divize FCA Heritage svůj nový program „Reloaded by creators” představila v rámci pařížské přehlídky Salon Rétromobile 2018, pořádané od 7. do 11.února a rovnou nabídla k prodeji pětici nádherných automobilů značek Alfa Romeo, Lancia a Fiat, resp. Pininfarina.

V případě značky Alfa Romeo se jedná o Spider z roku 1991, který byl až dodnes vlastněn automobilkou. Ta jej původně využívala pro různé testy a byl na něm zkoušen i zelený odstín zakázkového laku karoserie, jímž se tento vůz pyšní.

Druhým nabízeným zástupcem značky Alfa Romeo je vzácné kupé SZ z roku 1989, který využívalo techniku sedanu 75. Jeden z prvních vyrobených exemplářů byl využíván k testování na okruhu Balocco a i díky tomu stojí prakticky na pomezí mezi vývojovými prototypy a produkčními vozy, k nimiž ovšem patří a lze jej díky tomu používat i v běžném provozu.

Značku Lancia zastupuje nádherný exemplář modelu Appia Coupé, jehož linie byly navrženy ve studiu Pininfarina. Tento konkrétní exemplář byl vyroben 16. dubna roku 1959 a veřejnosti se představil v rámci tehdejšího autosalonu v Paříži.

Slávu soutěžních vozů značky Lancia připomíná model Fulvia Coupé Montecarlo z roku 1973, který pochází z edice vyrobené na oslavu vítězství v rallye Monte Carlo roku 1972. To tehdy s vybojovala proslulá posádka Munari a Mannucci.

Spidereuropa Pininfarina z roku 1981 je prozatím posledním reprezentantem nového programu divize FCA Heritage a zastupuje značku Fiat, resp. její model 124 Spider. Tento konkrétní exemplář je jedním z prvních, který byl vyroben pod značkou Pininfarina a má najeto necelých 10.000 km.

Divize FCA Heritage uvádí, že všech pět vozů bude jejich novým majitelům dodáno včetně certifikátu pravosti. Automobily nabízené v rámci programu „Reloaded by creators” mají být prezentovány prostřednictvím vlastního webu divize.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - euro89
11. 2. 2018 00:09
Re: Ze by...?
Ja vim, napr. slibovat, co vsechno nesplni... ne nadarmo se rika, ze ti nikdo neda to, co ti Marchionne slibi. Ten muj znamy se s nim zna (znal) osobne. Nekdy v roce 2003 nebo 2004, to uz byl Marchionne u kormidla, kdyz Lancia predstavila concept nove Fulvie, tak se ho ptal, jestli auto dostane zelenou. Tenkrat mu rekl, ze pokud si bude jisty ziskovosti projektu, tak rozhodne ano. Jen si nemuze dovolit uz zadny preslapy potom, co byl Fiat financne vysaty neuspechem (nejen) Stila...
Concept Fulvie mel opravdu uspech a velkou odezvu ze strany potencionalnich zakazniku. Lancia to auto chtela delat a v podstate ho dotahla do seriove podoby. Napr. svycarske zastoupeni Lancie si uz nechalo vytisknout katology ve trech jazycich a vybrani dealeri sbirali nezavazne objednavky (mimochodem, ten znamy udelal objednavku hned na dve Fulvie - pro sebe i zenu). Podobne kladne ohlasy mela Fulvia i na ostatnich evropskych trzich (Francie, Nizozemi, samozrejme Italie atd...). Pritom vyuzivala uz existujici techniku koncernu Fiat, takze ziskovost projektu byla temer jista. Nemluve o tom, ze slo o auto, ktere by Lancii vratilo (tenkrat) nedavno ztracenou image.
Presto vystavil Marchionne nove Fulvii stopku, pricemz konkurencni Alfa si v klidu mohla utapet miliony v propadacich, jako 159/Brera... co vim od par zasvecenych z Lancia Valsesia Clubu nebo LCS, tak tady po te zkusenosti nad Marchionnem mnoho dlouholetych zamestnancu Lancie zlomilo hul a nekteri tenkrat radsi z Fiatu odesli.
Mimochodem, Marchionne je u valu zhruba 15 let a vetsinu problemu, ktere v poslednich letech resil, si zavinil sam v prvni polovine sveho dosavadniho uradovani.
Vysvetlovat ti, jaky vliv ma kvalitni servis a nabidka nahr. dilu na prodej novych aut, asi ani nema cenu. Ty jsi jak volic CSSD - bez ohledu na pocet skandalu, pruseru a negativ, si stale stojis za svym. >:D Pro vetsinu zakazniku je ale kvalitni servis znamkou kvalitni firmy. I kdyz 95% lidi, kteri si dneska koupi novy Benz, s nim nebude jezdit za dalsich 20 let, tak uz jen fakt, ze dneska bezne potkaji na silnicich 20, 30 let stare Benze W126, W126, W201 atd. v nich vzbudi duveru, ze jde o kvalitni auto. Kolik potkas takhle na silnici 20, 30 let starych Fiatu, Lancii nebo Alf Romeo? Pozor, aby ses neprepocital... >:-[] Pritom ty auta nebyla a nejsou spatna, ale bez kvalitniho servisu proste nejde provozovat zadny auto.
10. 2. 2018 17:21
Re: Ze by...?
no, Marchione měl posledních 10 let kapičku jiné starosti než řešit že na starou Themu si od FCA nemůžeš nakoupit náhradní díly.... ;-)
9. 2. 2018 23:23
Re: Fulvia
Fulvia je jistě pěkná, ale ta titulní fotka spajdřika je fakt k nakousnutí! Při pohledu na ní úplně slyším to nádherné hluboké brumendo jeho výfuku, spojené s nezaměnitelně sytým zvukem sání toho geinálního dvouvačkového čtyřválce... A v duchu hladím tu krásně dozadu skloněnou řadicí páku! Ještě pěknou kočičku na sedadlo spolujezdce a letní večer nemůže být krásnější! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
9. 2. 2018 21:43
Fulvia
Ojojoj, ta Fulvia by teda stala za hrich! Uplne vidim ty zatacky Stelvia a Gavie mizici pod kolama auta hmotnosti motokary, pohanenyho tou rozzurenou V4 s tim typickym plechovym zvukem... treba jednou...
Avatar - euro89
9. 2. 2018 20:24
Ze by...?
Zatim to je jen prvni vlastovka, ale snad by se mohli ledy pohnout a Fiat bude v ramci divize Heritage nejen skupovat, renovovat a prodavat, ale hlavne taky normalne nabizet nahr. dily na klasicka auta. Kdyz jsem se o nove vznikle divizi bavil asi pred rokem s mym dobrym znamym ze svycarskeho LCS, ktery ma o situaci okolo Lancie i celeho FCA zpravidla dobre informace, byl az necekane optimisticky a to byva jinak k celemu FCA podobne kriticky, jako ja. Ja tomu projektu moc neveril, jako ostatne neverim uz nicemu od pana ucetniho... rikal jsem (a zatim stale rikam), ze dokud bude Marchionne u kormidla, tak se Fiat nikdy nezmuze nabidnout kompletni servis pro klasicka auta, jako ma napr. Mercedes - Benz. Ted se ale zda, ze by tohle mohlo vyjimecne opravdu fungovat a hlavne se dal rozvijet! :yes: V divizi zacalo pracovat nekolik sikovnych lidi a opravdovych srdcaru, kteri, bez ohledu na manyry pana ucetniho, maji vztah ke klasickym Lanciim, Abarthum a pod. Pokud tyhle lidi dostanou volnou ruku, tak bych jednou mohl na svou Themu ci Deltu sehnat dily stejne snadno, jako je kupuji zakaznici na W124 a mozna i jednou rad vymenim trojcipou hvezdu na kombineze za logo Lancie, resp. FCA Heritage. :-)