Ferrari 250 GTO za 1,4 miliardy korun: Bude to nejdražší auto světa?

 

Ceny klasických vozů Ferrari vyšplhaly v posledních letech do absurdních výšek. Stane se modré 250 GTO nejdražším automobilem všech dob?

Ferrari je značka, která k sobě vábí nejen fanoušky, ale hlavně bohaté sběratele (a občas i spekulanty). Přitom v kontextu dějin automobilu, alespoň toho s výbušným motorem jde o výrobce velmi mladého. Vždyť auta se svým jménem mohl charismatický, ale také cholerický a despotický Enzo Ferrari představit až po druhé světové válce. Bránila mu v tom smlouva s Alfou Romeo, kterou Scuderia Ferrari zastupovala v závodech Grand Prix po celá 30. léta (vznikla v roce 1929).

Jenže tisíce vítězství v různých automobilových závodech a nepřetržitá účast v mistrovství světa formule 1 od jeho počátků (stáj vynechala jen pár závodů) z maranellské továrny udělaly modlu. Je dnes nejslavnější značkou, fanoušci Porsche nechť prominou, i když proslulosti Bugatti v meziválečném období možná ještě nedosáhla. Nebo ano? Věc názoru. Její aktuální pozici odpovídají také ceny, za které se dnes vzácné kusy se závodní historií nabízejí. Ano, absurdní částky dávno překročily i historickou hodnotu dotyčných exemplářů, na tom se shodnou i odborníci a historikové...

Předloni se jedno GTO, samozřejmě to původní z řady 250 prodalo za 38,1 milionu dolarů (pro lepší přehled zůstaňme u americké měny). Letos v únoru změnil majitele vůz typu 335 Sport za o něco nižších 35,7 milionu. Naprostým rekordem je jiné Ferrari 250 GTO, které se stěhovalo před třemi lety ze soukromé sbírky k novému vlastníkovi za neuvěřitelných 52 milionů dolarů. Není to aukční rekord, transakce se nakonec uskutečnila mimo oficiální dražbu.

Šanci překonat ho má modrý vůz stejného typu ročníku 1962. Objevil se v nabídce britského dealera Talacrest. Ten za něj požaduje částku 45 milionů liber, což je v aktuálním přepočtu 51 milionů eur, nebo 56 milionů „babek“. Po přepočtu na koruny vyjde vždy suma kolem 1,4 miliardy. To je šílené. Stojí tohle ferrari vůbec za ony peníze? Posuďte sami...

Jde o druhé vůbec kdy postavené „sériové“ GTO výrobního čísla 3387GT a první, které závodilo. Ve dvanáctihodinovce v Sebringu na Floridě dojelo druhé celkově, tehdy jej řídili Phil Hill a Olivier Gendebien. Ano, jeho sedačku propotil tehdejší obhájce titulu mistra světa F1... V Le Mans s posádkou Bob Grossman/Fireball Roberts obsadilo šesté místo v absolutní klasifikaci, ale v obou kláních vyhrálo svou třídu. Mate vás atypická modrá barva a bílý pruh? Už od počátku své kariéry jej však nasazoval North American Racing Team (NART) Luigiho Chinettiho, který právě takovou kombinaci používal.

Hvězdnou kariéru ukončilo v sezóně 1965. I v Nassau Tourist Trophy tenkrát zaznamenalo triumf ve třídě. Ano, tenhle podnik se konal v hlavním městě Bahamských ostrovů! Bob Grossman s ním mimochodem odpadl pro poruchu zavěšení, ale měl ujetá jen o dvě kola méně než vítěz, takže se v celkovém pořadí objevil na desáté příčce. Pro ctitele technických údajů pár čísel: první sérii poháněl celohliníkový dvouventilový vidlicový dvanáctiválec OHC Tipo 168 objemu 2,95 l s výkonem 221 kW, tedy 300 starých dobrých poctivých plnokrevníků, které má Ferrari ve znaku. Na rovinkách mohla auta jet až 280 km/h, záleželo pochopitelně na charakteru trati a vhodně zvolených převodech v pětistupňové manuální skříni.

John Collins z Talacrestu se pro deník Telegraph ohledně zmíněné absurdní částky vyjádřil takto: „Bohatí lidé po amerických prezidentských volbách poohlížejí po investicích a tahle je o hodně lepší než vzácný obraz na zdi.“< No, je vidět, jak politika ovlivňuje všechny oblasti života včetně trhu s veterány, ale situací v USA se na automobilovém serveru opravdu zabývat nehodlám. Stejně jako polemikou, zda firma hladu po tomto modelu trochu nezneužívá... Collins ale na druhou stranu 250 GTO nazval „Svatým grálem klasických aut.“ A tady nezbývá nic jiného než souhlasit!

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
Zdroj: Road & Track, WSRP, Talacrest

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let! V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let!

Historická auta lze objevit všude možně, hlavně v…

Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Včera

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví, Zbrojovka v problémech

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví,…

Fotbalisté Jihlavy porazili v 26. ligovém kole Brno 3:0. Vysočina rozhodla o výhře třemi góly v druhém poločase,…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…