Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové nejdráže vydražené auto je... jak jinak než Ferrari 250 GTO

David Bureš
Diskuze (5)
Jednotlivé kousky Ferrari 250 GTO se předhánějí v tom, které je právě nejdražším autem světa. O titul se nyní přihlásil třetí vyrobený kus s úpravami od Scagliettiho.

Ferrari 250 GTO patřilo v první polovině šedesátých let mezi úspěšná závodní auta, díky čemuž je dodnes oceňovaným veteránem. Postaveno bylo jen v 36 exemplářích, které se už dlouhá léta střídají o to, které z nich je právě nejdražším autem na světě. Uplynulý víkend se nejdráže vydraženým kousek stal exemplář na přiložených fotografiích. Vydražil se za neskutečných 48.405.000 dolarů, tedy asi za 1,075 miliardy korun!

Dražil se na aukci společnosti RM Sotheby’s u příležitosti automobilového týdne v americkém Monterey, přičemž se už dopředu odhadovalo, že se může vydražit až za 60 milionů dolarů! I proto dražbu doprovázely zpřísněné podmínky, mohli se jí zúčastnit jen dopředu registrovaní zájemci, kteří protentokrát nemohli využít přihazování přes internet.

Aukce začínala na vyvolávací ceně 35 milionů dolarů (778 milionů korun), zájemci však rychle navyšovali nabídky, takže byla rychle překročena hranice čtyřiceti milionů dolarů. Poté už to šlo pomaleji, postupným přihazováním o 250.000 dolarů však prodejní cena vzrostla až na závěrečných 44 milionů dolarů, respektive 48.405.000 dolarů, včetně poplatků.

Za mohutného potlesku se tak červené Ferrari 250 GTO stalo nejdráže vydraženým automobilem na světě, které hravě překonalo dosavadní rekord. Ten držel jeden z bratrů, 250 GTO s číslem šasi 3851GT z roku 1962, které bylo v roce 2014 vydraženo společností Bonhams, též na aukci v Monterey, za 38.115.000 dolarů, což podle tehdejšího kurzu činilo asi 800 milionů korun.

I přes takovou částku však nejde o vůbec nejdráže prodané auto na světě vůbec. Soukromé prodeje bez famfár aukcí dosahují ještě vyšších částek, důkazem čehož je letos prodané stříbrné Ferrari 250 GTO (4153GT z roku 1963), které šéf výrobce autopříslušenství WeatherTech a sběratel aut David MacNeil koupil za 70 milionů dolarů, tedy neskutečných 1,53 miliardy korun.

Uplynulý víkend prodané Ferrari 250 GTO s číslem šasi 3413GT z roku 1962 je mimochodem třetí vyrobený exemplář tohoto speciálu, který je sběrateli oceňován pro svoji autentičnost a originální stav. Zcela původní auto to přitom není, v roce 1964 se dočkalo přestavby od Scagliettiho, která znamenala agresivněji tvarovanou karoserii. Pouze sedm kousků 250 GTO se dočkalo této úpravy do tzv. Série II.

Vyzdvihovány jsou na tomto konkrétním autě i jeho závodní úspěchy. V letech 1963 a 1964 zvítězilo ve své kategorii na slavné Tarze Florio, navíc mělo klíčový podíl na vítězství Ferrari na mezinárodním mistrovství pro výrobce GT v roce 1964. S autem navíc jezdil i šampion F1 Phil Hill.

David Bureš
Diskuze (5)
28. 8. 2018 07:06
Re: A nedá pokoj, dokud
Jojo, uznali to myslim spolecne se zrusenim psani y/i, velkejch pismen a pravopisu vubec. Ty pohadkari:)
Ale cesky neumej i vetsi borci, toe fakt.
27. 8. 2018 20:02
Re: A nedá pokoj, dokud
Tyvoe, cetl sis po sobe prvni dve slova tvyho prvniho prispevku? Prej “kdyby jsme”:) Bych drzel hubu, sle kdyz tak des do ty gramatiky..