Ferrari 288 GTO: Na pořízení moderní klasiky dnes 60 milionů korun nestačí

 

Ferrari GTO, to moderní, představuje takřka jistou investicí do budoucnosti. Je mu sotva třicet a stojí v korunách kolem 70 milionů. Za kus, pochopitelně.

Ferrari 288 GTO bylo původně vyvíjeno pro automobilové soutěže, konkrétně skupinu B. Proto dostalo historická tři písmena (Gran Turismo Omologata). Číselné označení neznamenalo klasicky zdvihový objem jednoho válce, ale zaokruhlený celkový a jejich počet.

Auto poháněl navzdory tradicím vidlicový osmiválec 2855 cm3 s výkonem 294 kW (400 k) v 7000 otáčkách. Jak ho bylo dosaženo? Jednoduše, uprostřed umístěná čtyřventilová pohonná jednotka s rozvodem DOHC byla přeplňovaná dvojicí turbodmychadel. Maximálních 496 N.m při 3800 min-1 putovalo výhradně dozadu, GTO (jak se mu zkráceně říkalo) nemělo pohon všech kol. Převodovka byla pětistupňová manuální.

4,29 m dlouhé, 1,91 m široké a jen 1,12 m nizounké dvoumístné kupé vážilo pouhých 1160 kg. Dnes se jedná o supersport ze staré školy, s převážně laminátovou karoserií na klasickém ocelovém trubkovém rámu doplněném o výlisky. Vzdálenost mezi nápravami činila jen 2,45 m. Z klidu na stovku zrychlovalo za 4,9 s a na dvojnásobek během 15,2 s. O 5 km/h navíc překonalo magickou třístovku. V letech 1984 a 1985 vzniklo jen 272 exemplářů.

V soutěžích nakonec nikdy nestartovalo, i když byly potřeba jen dvě stovky silničních. FIA nakonec celou skupinu B po sérii tragických událostí smetla ze stolu. Když Henri Toivonen a Sergio Cresto s Deltou S4 spadli na Tour de Corse 1986 ze srázu a uhořeli, došla mezinárodní automobilové federaci trpělivost...

Občas se i dnes objeví nějaké ke koupi. Zrovna teď si mohou zájemci udělat radost v Bostonu, u tamního dealera McLarenu, dokonce se firma přímo tak jmenuje. No vážně, rudá střela v klasickém odstínu Rosso Corsa stojí v showroomu dnešní konkurence! Exemplář s VINem ZFFPA16B000053289 je v evropské specifikaci, za 31 let života najel nějakých 20.760 km. Elektrická okna i klimatizaci má už originál, A je opravdový z Maranella, certifikát Ferrari Classiche totiž nepostrádá...

Na nákup sice nepotřebujete přes miliardu korun jako v případě klasického 250 GTO ani stovky milionů, ale na tři dekády mladý stroj jde i tak o sumu takřka stratosférickou. Konkrétně 3,05 milionu dolarů, tedy 72,9 milionu korun!

GTO se dnes jinak většinou draží. Přímo k prodeji v Evropě jsou momentálně dva exempláře ročníku 1985, jeden v Itálii a druhý v Německu. Oba znovu s minimálními kilometrovými proběhy (11, respektive 21 tisíc). Vskutku nijak neobvyklé číslo. Částky v eurech nutné k jejich pořízení jsou překvapivě menší než u onoho zaoceánského kusu: 2,38 a 2,48 milionů eur. Tedy v korunách 64,4 a 67,1 milionu. 288 je považována i dnes za mistrovský kousek a jeden z nejlepších strojů, který kdy továrnu opustil. Takže ceny porostou ještě výš...

Spolupracujeme s TipCars.com
Dlouhodobé programy politických stran Dlouhodobé programy politických stran

Před letošními parlamentními volbami oprašuje své…

Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance

Vláda v pondělí na svém zasedání jmenuje ministra financí…

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

 
Zdroj: Carscoops, SM, mobile.de

Štítky Ferrari Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 




Ferrari a jeho superstroje: Od 288 GTO až po LaFerrari Ferrari a jeho superstroje: Od 288 GTO až po LaFerrari

Maranellská automobilka má ve své historii vedle…

Video: Ferrari 288 GTO v nepochopitelných jízdních situacích Video: Ferrari 288 GTO v nepochopitelných jízdních situacích

Proč by měly být nesmírně cenné vozy schované v garáži,…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela Pražský okruh

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela…

Projet v noci 23. června po Pražském okruhu ve směru na letiště nebylo jen tak. Zdržení čekalo řidiče, kteří…

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

 

iSport.cz

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct, že jsem dobrej!

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct,…

Bojoval se slabší sebedůvěrou a přebytkem zodpovědnosti, ale po půlroce ve francouzském Montpellieru už je…

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy  ve Sport Magazínu

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy…

Kdy se hvězdní sportovci stávají nezpochybnitelnými legendami? Čím se odlišují od špičkové konkurence a jak se…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…