Ferrari 288 GTO: Na pořízení moderní klasiky dnes 60 milionů korun nestačí

 

Ferrari GTO, to moderní, představuje takřka jistou investicí do budoucnosti. Je mu sotva třicet a stojí v korunách kolem 70 milionů. Za kus, pochopitelně.

Ferrari 288 GTO bylo původně vyvíjeno pro automobilové soutěže, konkrétně skupinu B. Proto dostalo historická tři písmena (Gran Turismo Omologata). Číselné označení neznamenalo klasicky zdvihový objem jednoho válce, ale zaokruhlený celkový a jejich počet.

Auto poháněl navzdory tradicím vidlicový osmiválec 2855 cm3 s výkonem 294 kW (400 k) v 7000 otáčkách. Jak ho bylo dosaženo? Jednoduše, uprostřed umístěná čtyřventilová pohonná jednotka s rozvodem DOHC byla přeplňovaná dvojicí turbodmychadel. Maximálních 496 N.m při 3800 min-1 putovalo výhradně dozadu, GTO (jak se mu zkráceně říkalo) nemělo pohon všech kol. Převodovka byla pětistupňová manuální.

4,29 m dlouhé, 1,91 m široké a jen 1,12 m nizounké dvoumístné kupé vážilo pouhých 1160 kg. Dnes se jedná o supersport ze staré školy, s převážně laminátovou karoserií na klasickém ocelovém trubkovém rámu doplněném o výlisky. Vzdálenost mezi nápravami činila jen 2,45 m. Z klidu na stovku zrychlovalo za 4,9 s a na dvojnásobek během 15,2 s. O 5 km/h navíc překonalo magickou třístovku. V letech 1984 a 1985 vzniklo jen 272 exemplářů.

V soutěžích nakonec nikdy nestartovalo, i když byly potřeba jen dvě stovky silničních. FIA nakonec celou skupinu B po sérii tragických událostí smetla ze stolu. Když Henri Toivonen a Sergio Cresto s Deltou S4 spadli na Tour de Corse 1986 ze srázu a uhořeli, došla mezinárodní automobilové federaci trpělivost...

Občas se i dnes objeví nějaké ke koupi. Zrovna teď si mohou zájemci udělat radost v Bostonu, u tamního dealera McLarenu, dokonce se firma přímo tak jmenuje. No vážně, rudá střela v klasickém odstínu Rosso Corsa stojí v showroomu dnešní konkurence! Exemplář s VINem ZFFPA16B000053289 je v evropské specifikaci, za 31 let života najel nějakých 20.760 km. Elektrická okna i klimatizaci má už originál, A je opravdový z Maranella, certifikát Ferrari Classiche totiž nepostrádá...

Na nákup sice nepotřebujete přes miliardu korun jako v případě klasického 250 GTO ani stovky milionů, ale na tři dekády mladý stroj jde i tak o sumu takřka stratosférickou. Konkrétně 3,05 milionu dolarů, tedy 72,9 milionu korun!

GTO se dnes jinak většinou draží. Přímo k prodeji v Evropě jsou momentálně dva exempláře ročníku 1985, jeden v Itálii a druhý v Německu. Oba znovu s minimálními kilometrovými proběhy (11, respektive 21 tisíc). Vskutku nijak neobvyklé číslo. Částky v eurech nutné k jejich pořízení jsou překvapivě menší než u onoho zaoceánského kusu: 2,38 a 2,48 milionů eur. Tedy v korunách 64,4 a 67,1 milionu. 288 je považována i dnes za mistrovský kousek a jeden z nejlepších strojů, který kdy továrnu opustil. Takže ceny porostou ještě výš...

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Carscoops, SM, mobile.de

Štítky Ferrari Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Toto Ferrari 288 GTO je ve skutečnosti Toyota MR2 a je na prodej Toto Ferrari 288 GTO je ve skutečnosti Toyota MR2 a je na prodej

Ferrari 288 GTO patří k poměrně častým vzorům pro…

Návrat Ferrari GTO v roce 2020? Jako nástupce LaFerrari... Návrat Ferrari GTO v roce 2020? Jako nástupce LaFerrari...

Z Maranella vyjelo za sedm desítek let existence továrny,…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…