Ferrari 458 Scuderia má namířeno do Frankfurtu
Panuje názor, že Ferrari 458 Italia je nejlepším supersportem současného světa. Na posouzení tohoto tvrzení nemáme asi dostatek zkušeností, nicméně by to mohlo naznačovat, že za sebou vývojový tým zabouchl dveře maranellského závodu a teď tráví svůj čas po kavárnách a plážích.
Ale není tomu tak. Ani současný představitel linie supersportů Ferrari s motorem uprostřed nebude ochuzen o svou odlehčenou, ostřejší, dá se říci polozávodní verzi, u které se nám asi už vžilo označení Scuderia, byť není vůbec jisté, že se tak bude model, odvozený od současné 458 Italia, opravdu jmenovat. Jeho premiéra je ale v každém případě už doslova na dosah ruky, mělo by k ní dojít v září ve Frankfurtu.
Ferrari 458 Scuderia by měla dostat agresivnější bodykit s většími nasávacími otvory v náraznících a rozměrnějšími ventilačními otvory na zádi, neměl by chybět ani větší splitter a možná dojde i na nějaké to pevné křidélko. Jisté ovšem je, že se bude v první řadě dramaticky odlehčovat. Předchozí F430 Scuderia zhubla 100 kg a tak je velmi pravděpodobné, že se 458 Scuderia bude ubírat podobným směrem.
Nezapomene se ale ani na motor. Vidlicový osmiválec 4,5 l už je už teď naprostá špička, co se týče litrového výkonu a díky novému softwaru a průchodnějšímu výfuku se zvýší jeho výkon 578 k (425 kW) o přibližně 30 koní, takže by se měl pohybovat kolem 608 k (447 kW) a s ním půjde určitě o něco nahoru i točivý moment, jenž nyní činí 540 N.m.