Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 GTB: Nástupce modelu 458 Italia oficiálně

Ondřej Chamilla
Diskuze (95)
Ferrari představilo svůj druhý přeplňovaný model posledních let, 488 GTB. Vůz vychází z modelu 458 Italia a má výkon 670 koní v 8000 otáčkách za minutu.

Nejextrémnější Ferrari začátku tisíciletí, model Enzo, mělo šestilitrový dvanáctiválec, výkon 660 koní v 7800 otáčkách a točivý moment 657 N.m. Vývoj však jde mílovými kroky kupředu, takže nejmenší Ferrari současnosti, nový model 488 GTB, má nyní z dvakrát přeplňovaného osmiválec o objemu 3,9 litru výkon 670 koní (492 kW) v 8000 otáčkách za minutu a točivý moment celých 760 N.m ve 3000 ot./min.

Jak jde na první pohled poznat, automobil vychází z modelu 458 Italia, změněna však byla celá řada věcí, především tedy motor. V novodobé historii značky se jedná o teprve druhé Ferrari s přeplňováním, minulý rok jsme si vyzkoušeli Californii T s podobným motorem, který však má o 110 koní menší výkon a také o půl deci menší objem. Dříve mělo turba jen Ferrari 208 GTB/GTS Turbo, 288 GTO a F40.

Takto výkonný motor samozřejmě uděluje autu obdivuhodnou dynamiku. Z klidu na sto kilometrů v hodině vám to bude trvat jen 3 sekundy, dvoustovku 488 GTB atakuje za 8,3 sekund. Maximální rychlost auta činí 330 km/h. Auto váží 1370 kg, má 53,7% hmotnosti na zadních kolech a průměrně spotřebuje 11,4 litru na sto kilometrů. Rozměry 488 GTB činí 4568 mm na dálku, 1952 mm na šířku a 1213 mm na výšku.

Automobil míří přímo proti konkurenci jako je McLaren 650S, na zadní kola pak výkon přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka. Nově se v nabídce objevil systém „Variable Torque Management“ který „pomáhá hladce a zároveň ideálně přenášet masivní točivý moment na silnici v celém spektru otáček.“

Zdroje z Ferrari navíc tvrdí, že 488 GTB bude nejlépe jezdícím autem na trhu, a to zejména díky reakcím a chování jako u závodního vozu. Zároveň technici značky věnovali mnoho úsilí pro co nejlepším zvuk vozu.

Ondřej Chamilla
Diskuze (95)
Avatar - vertebra
4. 2. 2015 08:50
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Bohužel musím oponovat. Carrera GT je to nejčistší auto, které se dalo koupit. Vyžadovalo řidičský um, kvůli jeho spojce a kousavosti. Enzo má lepší zrychlení, GT je o mnoho mrštnější. Pokud se petrolheadi charakterizují pouze tupým zíráním na volant, který má extra krátký převod řízení(rozuměj ve Ferrari slovníku mrštný) a posloucháním zvuku motoru(což je opravdu krásný zvuk), tak jste jen stádo ovcí. Auta jsou emoční záležitost, ale auta jsou taky technika a radost z toho, že s ním opravdu někam můžeš jet. Proč měla Honda NSX takový úspěch? Protože narozdíl od F355 jste si jí mohli užívat každý den.
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 2. 2015 00:35
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Je mnoho důvodů proč je F40 mnohem větší ikonou oproti 959, stejně jako je Enzo proti Carreře GT a nyní LaFerrari oproti 918. Ferrari se soustředí na vzrušení, jízdní schopnosti, emoce, nenahraditelné a poctivé pohonné ústrojí a propojení s řidičem. Ikony a legendy z nich udělalo především veřejné povědomí o tom, jak fantastická řidičská auta to jsou. Navíc je obklopuje faktor až mýtické vzácnosti, jsou to symboly jednotlivých dekád automobilismu. Porsche 959 a teď 918 jsou moc soustředěné na chladnou techniku, takové odměřené a rozdvojené osobnosti, snažící se umět víc věcí najednou a to není dobře, nakonec to auto vyloženě nevyniká v ničem a na hodnocení lidí co s nimi se to hned projevilo.
Avatar - Emel
3. 2. 2015 21:31
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Dobře, teologickou terminologií... boj o tvou duši už jsem vzdal.
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 21:27
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
A jako co, že teď jezdím vw polo, protože je to prostě dobrý auto do města je jako argument? Myslíš si že jediný co znám je jen tohle auto? No vzhledem k vašim komentářům jste všichni jeli ve Ferrari a v jeho konkurenci, na srazu s auty jsem taky byl můžu ti s přehledem říct, že napriklad člověk co má čiplou Octavii s neony bude pořád idiot.
918 spyder je stejná jako 959. Všichni budou slintat po F40(v dnešní éře se mu nejvíce podobá P1), aale ti co se vyznaji ti řeknou, že 959 je z těch dvou ta opravdová legenda.
3. 2. 2015 19:29
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Jak se ti v nich jelo...nejlepší? ;-)