Ferrari 488 GTB: Nástupce modelu 458 Italia oficiálně
Nejextrémnější Ferrari začátku tisíciletí, model Enzo, mělo šestilitrový dvanáctiválec, výkon 660 koní v 7800 otáčkách a točivý moment 657 N.m. Vývoj však jde mílovými kroky kupředu, takže nejmenší Ferrari současnosti, nový model 488 GTB, má nyní z dvakrát přeplňovaného osmiválec o objemu 3,9 litru výkon 670 koní (492 kW) v 8000 otáčkách za minutu a točivý moment celých 760 N.m ve 3000 ot./min.
Jak jde na první pohled poznat, automobil vychází z modelu 458 Italia, změněna však byla celá řada věcí, především tedy motor. V novodobé historii značky se jedná o teprve druhé Ferrari s přeplňováním, minulý rok jsme si vyzkoušeli Californii T s podobným motorem, který však má o 110 koní menší výkon a také o půl deci menší objem. Dříve mělo turba jen Ferrari 208 GTB/GTS Turbo, 288 GTO a F40.
Takto výkonný motor samozřejmě uděluje autu obdivuhodnou dynamiku. Z klidu na sto kilometrů v hodině vám to bude trvat jen 3 sekundy, dvoustovku 488 GTB atakuje za 8,3 sekund. Maximální rychlost auta činí 330 km/h. Auto váží 1370 kg, má 53,7% hmotnosti na zadních kolech a průměrně spotřebuje 11,4 litru na sto kilometrů. Rozměry 488 GTB činí 4568 mm na dálku, 1952 mm na šířku a 1213 mm na výšku.
Automobil míří přímo proti konkurenci jako je McLaren 650S, na zadní kola pak výkon přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka. Nově se v nabídce objevil systém „Variable Torque Management“ který „pomáhá hladce a zároveň ideálně přenášet masivní točivý moment na silnici v celém spektru otáček.“
Zdroje z Ferrari navíc tvrdí, že 488 GTB bude nejlépe jezdícím autem na trhu, a to zejména díky reakcím a chování jako u závodního vozu. Zároveň technici značky věnovali mnoho úsilí pro co nejlepším zvuk vozu.