Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 GTO: Připravovaná novinka má být nejrychlejší Ferrari všech dob

Tomáš Dusil
Diskuze (8)
Až do příchodu legendárního Ferrari F40 bylo nejrychlejším maranellským silničním vozem typ 288 GTO. Nyní Ferrari připravuje model 488 GTO. Prý bude rychlejší než superferrari LaFerrari.

Připravované Ferrari 488 GTB bude posledním modelem v řadě vozů této značky s osmiválcovými motory, uloženými podélně před zadní nápravou. Z pohledu sportu a ovladatelnosti mají tyto modely vhodnější koncepci než velké a těžké modely s dvanáctiválcovými motory vpředu. Tak jako v úvodu zmíněná 288 GTO vznikla evolucí 328 GTB, je i nejnovější počin 488 GTO odvozena od 488 GTB. Zkratka GTO znamená obecně Gran Turismo Omologato.

Nové 488 GTO je však zatím obestřeno tajemstvím. Jak bude auto vypadat, ukázala nedávno webová stránka fanoušků Ferrari. Právě tady některý z anonymních členů poskytl kopii katalogu, který v době před oficiálním představením a zahájením výroby ukazuje připravovaný vůz budoucím potenciálním zákazníků.

Dle této předprodukční brožury Ferrari zahrnuje připravovanou novinku do „Sport Special Series“. Jak je patrné z publikovaných obrázků v uvedeném prospektu, auto bude v porovnání se 488 GTB extrémnější.

Nejvýkonnější osmiválec Ferrari

Jak uvádí známý americký automobilový titul Motor Trend, nové Ferrari 488 GTO dostane údajně dosud nejvýkonnější osmiválcový motor, jaký kdy poháněl silniční Ferrari. Sice zatím nepadlo o konkrétních parametrech ani slovo, ovšem zasvěcení hovoří o nejvyšším výkonu přesahujícím 700 koní (515 kW).

Motor bude údajně odvozený od agregátu pro závodní verzi 488 Challenge. Současně má být atraktivní novinka o 10 procent lehčí, než kolik váží standardní 488 GTB. Kromě toho se počítá také s patřičnou zvukovou kulisou motoru, blízkou zmíněné závodní variantě.

Snížit hmotnost vozu údajně pomohou některé úpravy v čele s hliníkovou podlahou či chybějícími některými prvky interiéru. Třeba odkládací schránka před spolujezdcem. A dále to budou specifická kola, jež mají být údajně lehčí o přibližně 40 procent než u standardního vozu. Další úsporu hmotnosti přinesou materiály z uhlíkových vláken, použité například v kabině vozu.

Nové ferrari údajně poskytne pocit jízdy v závodním voze, a to dokonce i řidičům, kteří nemají se závoděním žádné zkušenosti. K tomu přispěje také aerodynamické řešení celého vozu s aktivním spoilerem a difuzorem. Celek doplní extrémně rychle pracující převodovka v kombinaci s velmi přesným a hlavně přímým řízením. Jaké bude auto ve skutečnosti a zda opravdu dynamicky zastíní LaFerrari, na to si musíme počkat, až bude auto oficiálně představeno.

Tomáš Dusil
Diskuze (8)
24. 1. 2018 02:33
Re: Jasně, že to bude dělo.
LaFerrari má suchou hmotnost 1255kg, standardní 488 1370kg. I kdyby ušetřili 100kg, pak atmo V12 + elektromotor bude mít stále lepší parametry.
24. 1. 2018 02:30
Opisovač
Důvod, kde opisovač zjistil, že 488 bude rychlejší než LaFerrari? Přiznám se, že jsem to nikde nečetl.
24. 1. 2018 02:21
Ale no tak..
Ale no tak alespoň bude mít škodovka konkurenci a Ferrari tentokrát bude možná i rychlejší..?! ;-)
23. 1. 2018 16:59
10% lahsi
Poprosil by som autora, aby si neskracoval texty, ked preklada udaje zo zahranicneho webu. Auto nebude 10% lahsie, to motor bude o 10% lahsi (vid uniknute fotky z prezentacie)
23. 1. 2018 16:20
Re: Jasně, že to bude dělo.
8 vs12 valec...bez hybr.technologie,mensie....skor ano,pockame si.. >:D