Ferrari Classiche vzkřísilo unikátní kupé 225 E z roku 1952

 

Oddělení Ferrari Classiche dokáže zázraky. Renovace ohořelého kupé 225 E ročníku 1952 trvala skoro dva roky, ale povedla se!

Vzpínající se koník v Maranellu má divizi, která se kromě poskytování certifikátů pravosti věnuje renovaci historických kousků značky. Oživování jednoho takového dokončila nedávno a oprávněně se jím chlubí.

Kupé 225 E (jako Export) s výrobním číslem 0178 bylo postaveno v květnu 1952. Ač se jedná o uzavřený automobil, rozhodně se neštítil automobilových závodů, koupil si jej totiž hrabě Antonio Sterzing, jeden z mnoha nadšených amatérů, kterým jmění a finanční prostředky umožňovaly se věnovat svému koníčku. Se spolujezdcem Ninem Rovellim debutovali hned v Mille Miglia. Jiný Sterzing, Bruno, vyhrál vrchařský podnik Bolzano-Mendola a okruhový Coppa Intereuropa na Monze, už bez obou nárazníků, které představovaly zbytečnost a váhu navíc. Žádné další úpravy nebyly potřeba...

Jejich Ferrari 225 E poté několikrát změnilo majitele, ale bohužel jej stihl poměrně pohnutý osud, nevyhnulo se plamenům. Motor, celohliníkový atmosférický dvouventilový V12 OHC Tipo 250 objemu 2715 cm3, překvapivě přežil požár takřka nezničený. Interiér byl však kompletně na odpis a karoserie částečně rovněž. Oheň je sice hodný sluha, ale zlý pán a napáchal vážné škody. V roce 1980 se tehdejší vlastník pokusil o první renovaci zpustošených „šatů“, mechanika však tehdy zůstala nedotčena.

Práci Ferrari Classiche zadal jeho současný majitel až z daleké Argentiny, hlavně rekonstrukci celé kabiny, ale vlastně kompletní obnovu včetně spálené skořápky. Technický stav krasavce byl doslova hrozný. Dokumentace k původní podobě interiéru neexistovala, prostě léty kamsi zmizela, nic se nenašlo ani v Maranellu. Pomohly ostatní postavené 225, vnitřek tak odpovídá co nejvěrněji době svého vzniku.

Renesance se tedy zdařila, Fénix povstal z popela a probudil se k novému životu. Září spoustou nového lesku, v kombinaci tmavě modré a bílé mu to opravdu sluší, je sice ve stavu, ve kterém snad před 64 lety Maranello ani neopustil, ale bylo to nutné.

Spolupracujeme s TipCars.com
O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády

Obchodní výměna s Čínou stále se rozšiřuje. Nejde jen o…

Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku.…

Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily

V poslední době opanovaly diskuze o alternativních…

Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody ?s zlepšila v závěru…

 
Zdroj: Ferrari Classiche, Carscoops

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Včera

Dakarský speciál Martina Prokopa a týmu MP Sports opravdu vypadá jako v USA velmi populární pick-up Ford F-150 Raptor. Ale platí to také o technice? A jaké to je, svézt se na horkém sedadlem spolujezdce?




Blesk.cz

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují do semifinále

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují…

Prohra, ale žádná tragédie. Fotbalisté Německa sice v posledním zápase skupiny C podlehli Italům 0:1, ale díky…

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub dluží 72 milionů korun

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub…

Pište to na futra! Takhle nějak vypadá aktuální situace v Pardubicích. Město si před odkupem klubu od Romana…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…