Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Dino: studie vytvořená portugalským designérem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Ernesto Freitas se rozhodl naznačit automobilce Ferrari, že by přeci jen měla zvážit výrobu sportovního vozu v duchu původního modelu Dino 206 GT. Neudělal to pouze prostřednictvím několika skic, ale postavil model vozu v životní velikosti.

Původní Dino 206 GT se představilo na autosalónu v Turíně v listopadu roku 1967. Sériová výroba se rozběhla o rok později a do příchodu nástupce v podobě modelu 246 GT vzniklo 152 vozů. Dino 206 GT mělo před zadní nápravou uložen šestiválec do V o objemu 1987 cm³, pocházející ze společného vývoje s Fiatem, který poskytoval výkon 131 kW (178 k).

V roce 1969 se na ženevském autosalonu představilo Dino 246 GT s motorem o objemu 2418 cm³, který produkoval 144 kW (195 k). Výroba tohoto modelu skončila v roce 1974 a o rok později mezeru v nabídce automobilky Ferrari zaplnil model 308 GTB s třílitrovým osmiválcem, na který navazovaly postupně modely 328, 348, 355, 360 a v současnosti 430.

Ernesto Freitas založil společnost Luso Motors, která se zabývá navrhováním a výrobou prototypů, v současnosti připravuje výrobu sportovního vozu, který vychází z odkazu Lotusu Seven a nabízí také repliku vozu AC Cobra v ¾ velikosti určenou pro děti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - da_b0mb
20. 7. 2007 11:49
Povedeny
Nemyslim si, ze by to bylo bez uspechu...skoda,ze model nema zadni okno jako je na druhy skice :yes: