Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T
Ferrari Portofino je nástupcem modelu California T a podle italské značky má kloubit sportovní využití, eleganci a pohodlí na palubě. Název je inspirován stejnojmenným italským městem s oblíbeným turistickým přístavem, které se v posledních letech stalo velmi populárním právě pro svou eleganci a spektrum sportovních aktivit.
Pod kapotou sporťáku se ukrývá již známý 3,9litrový osmiválec s výkonem 441 kW a točivým momentem 760 N.m. Z klidu na stovku zrychlí za 3,5 vteřiny a pokračovat lze až na maximální rychlost přesahující 320 km/h.
Portofino je nástupcem modelu California T, avšak pohonná jednotka přijíždí značně přepracovaná. Obměnila se řada komponentů, včetně pístů, ojnic, vylepšeného systému sání či softwaru dohlížejícího na chod pohonné jednotky.
Příznivce rychlých kol jistě potěší i akustika, na jejímž vylepšení Ferrari taktéž zapracovalo. Oproti předchůdci je Portofino sice hbitější, zároveň má ale nižší spotřebu paliva. Ferrari v oficiálních datech uvádí apetit 10,5 litru na každých sto kilometrů. Za zmínku jistě stojí i to, že podvozek auta je nově celohliníkový.
Agresivní vzezření je ještě výraznější, Portofino se po stránce designu značně inspirovalo modely 812 Superfast a GTC4Lusso. Stejně jako „kalifornští“ předchůdci je i tento kousek ve standardu vybaven pevnou skládací střechou.
Sporťák je 4.586 m dlouhý, 1.938 mm široký a 1.318 mm vysoký, přičemž Ferrari uvádí rozložení hmotnosti v poměru 46-54 % vpředu/vzadu. Inspirace zmiňovanými sesterskými modely je patrná i v interiéru. Portofino dostalo stejný volant a taktéž i vyspělý infotainment systém s 10,2“ dotykovou obrazovkou.
Ferrari zatím poskytlo první várku oficiálních fotografií, veřejnost vůz může poprvé spatřit na frankfurtském autosalonu.