Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Spider: Otevřená Italia za 226.800 eur (přes 5,5 milionu Kč)

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Ferrari 458 Spider se začne prodávat příští měsíc. Automobilka zveřejnila evropské i americké ceny.

Nástupce modelu 430 Spider se představil nedávno na IAA ve Frankfurtu. Zatímco na starém kontinentu si jej mohou začít zákazníci objednávat již od října, Američané se dočkají až v lednu 2012.

V Evropě bude 458 Italia stát 226.800 eur (5,55 mil. Kč), za mořem zaplatí zájemci 257 tisíc dolarů (4,63 milionu korun). Obě částky jsou bez daní a poplatků a oproti kupé jsou zhruba o 15 procent vyšší.

Klienti mohou ale zvolit také různé doplňky z programu Carrozzeria Scaglietti, například karbonová sedadla za 5.760 eur (141 tisíc korun) nebo couvací kameru za 2.640 eur (zhruba 64.600 Kč). Většina tak skutečně činí, neváhá za příplatky utratit v přepočtu přes milion korun, což ale v případě Ferrari není zas až takový problém.

458 Spider má místo plátěné stahovací střechy hliníkovou. Stejně jako v případě 2+2-místné Californie je jejím výrobcem a dodavatelem německé Webasto. Oproti tradičnímu plátnu je hliníková zhruba o 25 kg lehčí a její nasazení trvá jen 14 s. Její konstrukce neubírá aerodynamice a složená zabírá minimum prostoru, takže zbude dost i na zavazadla za dvojicí sedadel. Vstupy vzduchu v zadní části byly navrženy tak, aby proudil optimálně k motoru, spojce i chladičům oleje.

Elektricky ovládaný větrný štít umožňuje posádce mezi sebou konverzovat i v rychlostech nad 200 km/h.

Ještě pár čísel. Pohonná jednotka se nezměnila, před zadní nápravou umístěný nepřeplňovaný vidlicový osmiválec objemu 4,5 l dává 420 kW (570 k) a točivý moment přenáší na zadní nápravu sedmistupňová dvouspojková převodovka Getrag. 458 Spider akceleruje z klidu na stovku za méně než 3,4 s a na dálnicích bez rychlostního limitu se rozjede až na 320 km/h. Přitom dle norem EU spotřebuje v kombinaci 11,8 l benzinu na 100 km. Pro majitele, kteří utratí za nové auto přes 5,5 milionu, je to jistě důležitý údaj...

Ferrari také zahájilo program zkušebních jízd pro novináře, který skončí 17. října. Žurnalisté z celého světa si novinku vyzkouší na toskánských silničkách a v regionu Emilia-Romagna. Součástí testů bude i trať Parma-Poggio di Berceto. Právě tam totiž startoval v roce 1919 Enzo Ferrari ve svém úplně prvním automobilovém závodě.



Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - Ham.
28. 9. 2011 21:41
Re: Šílenství
I kdyby stálo dvojnásobek tak se najde dost kupců. V této kategorii platí často čím dražší tím větší zájem. Je to skvost a za skvosty se platí někdy i násobky než za o malinko menší skvosty. Tak to je a bude.
28. 9. 2011 20:25
Re: Šílenství
Já jsem čistý teoretik ;-) ...
28. 9. 2011 20:11
Výfuky
Co je krásného na těch 3 trubkách, které trčí ze zádě? Proč je neschovají? Vždyť je to tak nádherný kus auta.... :yes:
28. 9. 2011 16:50
Re: Šílenství
:yes:
28. 9. 2011 16:17
Re: Šílenství
a ty? ;-)