Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat pracuje na modelu 500 Giardiniera. Bude to nástupce Punta?

Fiat pracuje na modelu 500 Giardiniera. Bude to nástupce Punta?

Fiat pracuje na modelu 500 Giardiniera. Bude to nástupce Punta? Zdroj: acz

Diskuze (27)
Italská automobilka se v příštích letech primárně zaměří na řadu retro modelů 500. Počítá i s rozšířením této rodiny.

Vedení Fiat Chrysler Automobiles minulý týden odhalilo strategické plány vybraných značek tohoto koncernu na následující léta. Jestliže o budoucnosti Alfy Romeo, Maserati nebo Jeepu jsme se dozvěděli mnohé, na mateřský Fiat jakoby se zapomnělo, žádný detailní plán zveřejněn nebyl. Přesto z prezentace unikly na veřejnosti informace o budoucnosti této značky. Na co se tedy můžeme těšit?

Pravověrní fanoušci této značky moc nadšeni nebudou. Tato kdysi klíčová automobilka evropského automobilového průmyslu, patřící mezi největší výrobce v Evropě, se totiž v nadcházejících letech chce zaměřit hlavně na městská vozidla, konkrétně úspěšnou retro řadu 500. Může tak dojít k dalšímu ústupu z někdejších pozic.

Chystá se další rozšíření této rodiny, přičemž sám Sergio Marchionne potvrdil příchod modelu nazvaného 500 Giardiniera. Informace o novince jsou zatím zahalené tajemstvím, Marchionne pouze hovoří o malém voze s nejprostornějším interiérem ve své kategorii a nezaměnitelným designem, přesto už máme dobrou představu o tom, o co půjde.

Označení Giardiniera bylo v minulosti používáno pro nataženou originální pětistovku, podle všeho se tak bude jednat o 500 s dvěma páry dveří, o které se hovoří už kolik let. Spíše než o minivůz už půjde o malý hatchback, který by mohl nepřímo nahradit letos končící Punto. Takový automobil už měl být dávno na trhu, v blízké době se ale zřejmě již konečně dočká realizace. Základem má být nová generace 500, která má dorazit do dvou let.

Vedle toho Fiat počítá také s čistě elektrickou variantou 500, která se v tuto chvíli oficiálně prodává jen ve vybraných amerických státech (500e). Už příští rok pětistovka dorazí také ve formě mildhybridu. Právě mildhybridní pohon bude nasazen také v SUV 500X a MPV 500L. Naopak u Pandy se s elektrifikací i kvůli ceně nepočítá, dostupná bude pouze s úspornými a dostupnými spalovacími agregáty.

Jiné modely značky by měly skončit, vedle již potvrzeného konce Punta hrozí ukončení prodeje v Evropě Tipu. Naopak 124 Spider zůstane.

„Místo pro Fiat bude v Evropě posunuto do exkluzivnější oblasti. Kvůli budoucím regulacím Evropské unie je pro masově vyrábějící automobilky těžké vydělávat, a tak se zaměříme na oblasti, v nichž se Fiatu daří nejvíce (tj. městská vozidla),“ říká Marchionne a tvrdí, že jak budou jednou v EU zavedeny přísnější normy, Tipo skončí. Technika pro splnění pravidel by byla už příliš nákladná, a tak by tento kompakt mohl do budoucna přežít jen mimo unii. Minimálně do roku 2022 má ale Tipo prý zajištěnou budoucnost i na trzích EU.

Vstoupit do diskuze (27)