Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500: Nový diesel a nový by Diesel (české ceny)

Diskuze (120)
Fiat přiváží na český trh u modelu 500 hned dvě novinky: nový turbodiesel 1,3 MultiJet II a edici „by Diesel“.

Multijet II je novou generací turbodieselů Fiat se vstřikováním common-rail. Z technických novinek přináší zvýšení tlaku vstřikování na 1600 bar, přesnější a rychlejší vstřikování paliva do válců a kratší dobu mezi jednotlivými vstřiky (až 8 vstřiků v jednom cyklu). Dále má kompresní poměr snížený na 16,8:1 a nové turbodmychadlo, což se projevuje až o 25 % vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách.

Nejvyšší výkon v modelu 500 je 70 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 200 Nm již při 1500 min-1. Nabízet se bude s výbavou Sport, zatímco provedení Lounge zůstává u starší verze o výkonu 55 kW. Cenový rozdíl mezi oběma motory je 24 tisíc Kč, přičemž tyto výbavy jsou u zážehových motorů cenově postaveny na stejnou úroveň.

Druhou novinkou je edice by Diesel. Nabízí se s oběma zážehovými motory a představuje kombinaci výbavy Lounge a Sport doplněnou o několik exklusivních prvků. Standardem jsou 16palcová litá kola Serie by Diesel Diamante s pneumatikami 195/45 R16 a červeně lakované brzdové třmeny. Na výběr jsou tři barvy: základní zelená by Diesel, hnědá Mohican by Diesel (+8.100,- Kč) a černá Crossover (+8.100,- Kč). Černý lak je jako jediný dostupný i pro další výbavy Fiatu 500.

Edice by Diesel má i několik prvků, které jsou jinak pro 500 za příplatek. Konkrétně se jedná o automatickou klimatizaci, Hi-Fi audiosystém a prosklenou střechu. Dále nechybí zadní parkovací senzory, zatmavená zadní okna, systém Blue&Me, sedm airbagů nebo přední mlhovky.

Fiat 500 - ceny na českém trhu (duben 2010)
Motor1,2 Fire 8V1,4 Fire 16V1,3 Multijet1,3 Multijet II
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1242136812481248
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550074/600055/400070/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000131/4250145/1500200/1500
Max. rychlost [km/h]160182165180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,512,510,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,16,34,23,9
Cena Pop [Kč]274.900,----
Cena Lounge [Kč]322.900,-370.900,-370.900,--
Cena Sport [Kč]-370.900,--394.900,-
Cena SS by Diesel [Kč]391.900,-441.900,---

Diskuze (120)
Avatar - Plautus
28. 4. 2010 08:43
Re: CINGRLÁTKA
:yes:
Avatar - Plautus
23. 4. 2010 10:13
Re: CINGRLÁTKA
Presne ;-)
Avatar - kari.laz
23. 4. 2010 08:51
Re: Předražený kýč
Jednoduchost některých diskutujících se bohužel musí přecházet, protože diskuze s nimi nemá cenu. Viď, DRBNUTY
Avatar - Ronault.
22. 4. 2010 21:28
Re: No nevim
Já takhle jel nedávno za P406, pod nápisem HDI měl nápis TDI. Jak si někdo může dát označení horší motorizace místo té původní. To je jako by si majitel Fabie TSI tam nacpal HTP.
Avatar - Ronault.
22. 4. 2010 21:23
Re: CINGRLÁTKA
Tady je krásně vidět, že kdyby se dnes postavilo Mini a nikdo by neřekl, že je to jeho nástupce, tak by šlo daleko hůře poznat, že jde o retro. To F500 je daleko více podobný a více se inspiruje původní pěristovkou.