Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500C Ischia Castagna Milano: Luxusní plážová pětistovka

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Milánská Castagna má stále dost nápadů, jak přetvořit moderní Fiat 500 v ještě stylovější zboží. Poslední plážovou kreací je Ischia.

Castagna dala vzpomenout na plážová vozítka 50. a 60. let minulého století už modely Tender z roku 2008, mohly mít dokonce elektromotor. Pochopitelně oba navazují na klasické Jolly na základě legendární pětistovky typu 110 (vlastně druhé generace autíčka tohoto jména). Ty však vyráběla karosárna Ghia. Moderní Tender Two byl pouze dvoumístný a využíval i proutí jako originály. Podobná novinka, červená Ischia své jméno získala podle známého ostrova nedaleko Neapole.

Je odvozena z (polo)kabrioletu 500C s rámy oken a shrnovací plátěnou střechou. Tu stylovka nemá, postrádá i prosklení kromě čelního okna, nabídne však alespoň čtyři samostatná sedadla, případné pasažéry vzadu chrání masivní oblouky. Znovu zcela chybí dveře, vykrojení je obložené v Miláně obvyklým a oblíbeným dřevem. Sedadla pokrývá hnědá kůže, taktéž v retro stylu a ještě ve dvou odstínech. Opěrky těch předních jsou připevněny k boční konstrukci, která zahrnuje i držáky bezpečnostních pásů. Podvozek byl o něco málo snížen. Čtrnáctipaprsková kola jsou taktéž stylová, ano, tohle cinquecento vypadá opravdu dost funky!

Pohonnou jednotku reprezentuje známý dvouválec TwinAir Turbo 0,9 l se 77 kW v 5500 otáčkách, na přední kola se přenáší 145 N.m. Technika na rozdíl od vzhledu zůstala zcela sériová – až na čtveřici koncovek výfuku.

Castagna vznikla už v roce 1849 jako výrobce kočárů, na konci 19. století se vrhla na automobily. Oblékala vozy nejen italských, ale i zahraničních (a prestižních) značek. Firma založená Carlem Castagnou ukončila svou činnost po plných 105 letech, v úvodu zmíněné Jolly tak ani stavět nemohla. Trvalo další čtyři dekády, než byla obnovena. Kromě současných italských pětistovek typu 312, které dokáže přetvořit mimo jiné i v kombi a limuzíny, se také věnuje úpravám novodobých Mini.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)