Fiat 500S je sportovní pětistovka bez štíra

 

Fiat chce novou sportovní verzí svého modelu 500 přilákat do showroomů hlavně muže. Je také určena pro ty, kterým přijde Abarth až moc ostrý.

Novodobá, vlastně už čtvrtá generace řady 500 (včetně hranatého Cinquecenta) se těší zájmu hlavně žen. Fiat chce přilákat ale i druhé pohlaví, které lze vidět na místě řidiče opravdu velmi sporadicky. Nejnovější verze 500S je ovšem také zaměřena na mladé publikum bez rozdílu. Co znamená písmenko S, není třeba dlouze vysvětlovat - Sport. Tentokrát se tak docela nejedná o marketing jako v případě 500L, „esko“ je odvozené ze standardního minihatchbacku s retro vzhledem. O jeho zaměření koneckonců svědčí také vizáž samotného prcka.

Fiat 500S nabídne patnáctipalcová litá kola v tmavém chromu, brzdy s rudými třmeny, zadní spoiler, výraznější boční prahy, sportovní nárazníky a zatmavená zadní boční skla. Přední dvojice cestujících si hoví v elektricky ovládaných sportovních sedačkách s červeným prošíváním a nezbytnými logy 500S na opěradlech. Řidič sedí za tříramenným sportovním volantem, palubní desku pokrývají plasty v matně stříbrném laku. Řadicí páka má chromovanou hlavici a kulisu znázorněnou na červeném podkladu. Standardem je manuální klimatizace, informační a zábavní systém Blue & Me s ovládáním rádia na volantu, také pohybu vnějších zpětných zrcátek napomáhají elektromotorky. Kdo chce utrácet, může si vybrat šestnáctipalcová kola, zadní křídlo zle mít spolu se střechou i v černé barvě, která bude kontrastovat s červenými, bílými, šedými a modrými laky. Nechybí ani černý včetně matného, barev karoserie je celkem devět.

Pod kapotou pak najdeme celkem čtveřici motorů. Základem je klasika: čtyřválec 1,2 l/51 kW (69 k), který doplňují technicky vyspělý přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir se 63 kW (85 k) a šestnáctiventilový motor 1,4 l, který poskytuje 74 kW (100 k). Příznivci nafty mají jedinou volbu: 1,3 Multijet/70 kW (95 k). Jde tu hlavně o vzhled a výbavu, milovníci ostřejších verzí musí k Abarthu.

Kromě podoby třídveřového hatchbacku se Fiat 500S vyrábí také jako kabriolet, tedy přesněji řečeno varianta 500C s plátěnou shrnovací střechou. Základní uzavřená verze s motorem 1,2/51 kW stojí v Itálii 13.750 eur (asi 347.000 Kč), turbodiesel přijde na 16.050 eur (necelých 405.000 Kč). Kdo touží po kabrioletu, tomu z bankovního konta ubude dalších 3,5 tisíce eur, tedy přes 88 tisíc korun.

JAKE.AUTO.CZ: Fiat 500L (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma

Česko poprvé použije evropské peníze na úvěry. Devět…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky

Co může být lepší než pořízení drahého elektromobilu?…

Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony,…

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs za sebou. Na nejvíc peněz si přišli biatlonisté.