Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) – Výkon za rozumnou cenu

Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) – Výkon za rozumnou cenu

 
 

Fiat chytil druhý dech. Modelová paleta vedle nepřehlédnutelné pětistovky obsahuje i další atraktivní modely. Jedním z nich je i nové Bravo. Verze s motorem 1,4 T-Jet (88 kW) je volbou rozumu i citu.

V roce 1995 uvedl Fiat modely s označením Bravo a Brava, které v roce 1996 získaly titul Evropské auto roku. Tato dvojice utočila na zákazníky především svým líbivým designem, ale svým majitelům přidělávala starosti svou nespolehlivostí z počátku výroby. Model Stilo nastoupil v roce 2001 s poněkud strohým hranatým designem, který zákazníky příliš nezaujal a k obchodním úspěchům bohužel nepřispělo ani lepší dílenské zpracování než u předchůdce.

Od loňského roku Fiat zastupuje v nižší střední třídě nové Bravo nabízené dosud pouze v jediné karosářské variantě, kterou je pětidveřový hatchback. Jeho vnější vzhled přitahuje zaslouženě pozornost.

obrázek [555 x 327]
 

Design

Vzhled karoserie modelu Bravo navazuje na menší a o pár měsíců starší Grande Punto, ale díky většímu rozvoru a celkovým vnějším rozměrům jsou linie pětidveřového hatchbacku mnohem elegantnější a o poznání rafinovanější. Příď svým designem připomíná modely prémiové značky Maserati a na výrazné, ale ne agresivní hlavní světlomety navazují hladké přední blatníky a kapota motoru. Čelní sklo má sklon téměř jako u sportovního vozu. Na něj navazuje mírně klenutá střecha. Na bocích jsou pouze ve spodní části dveří a nad klikami dveří lehce naznačeny prolisy. Bokům dominuje především tvar oken, která jsou poměrně nízká. Na zádi zaujmou zadní světlometyrozměrný znak uprostřed výklopného víka, po jehož stisknutí se víko odjistí a může být otevřeno. Testovaný model byl vybaven za příplatek montovanými bočními prahovými lištami, zadním spoileremsedmnáctipalcovými litými koly, což jsou prvky podtrhující sportovní image nového Brava.

obrázek [555 x 319]
 

Uvnitř

Vnitřnímu prostoru Fiatu dominuje přátelský design, který se promítl do tvarů palubní desky. Interiér stejně jako karoserie vyvolává sportovní atmosféru. Zásluhu na tom mají kruhové přístroje, natočení středového panelu k řidiči, ale i vysoká spodní linie oken. Testovaný automobil ve výbavě Emotion měl jako součást standardní výbavy sportovní volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži. V interiéru jsou použity v hojné míře měkčené plasty a jeho dílenské zpracování je na vysoké úrovni.

Usadit se za volantem může být napoprvé problém, protože je potřeba si zvyknout na špatný výhled malými okny. Přední sedadla jsou komfortní a nabízejí dostatečné boční vedení i při rychlejších průjezdech zatáčkami. Přes mírně klesající linii střechy si na nedostatek prostoru rozhodně nemohou stěžovat ani cestující na zadních sedadlech, pouze již zmiňovaná vyšší linie bočních oken, společně s příplatkovým zatmavením zadních bočních oken a zadního okna může negativně ovlivnit vnímání vnitřního prostoru.

Podstatnou informací je i objem zavazadlového prostoru, který činí u hatchbacků nadprůměrných 400 l. Tento objem se může zvětšit až na 1175 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, po sklopení nevzniká schod, ale opěradlo tvoří nakloněnou rovinu, která má tendenci k rozdílnému úhlu na pravé a levé straně.

obrázek [555 x 336]
 

Pohonná jednotka

První Fiat Bravo s motorem 1.4 T-Jet jsme měli k redakčnímu testu k dispozici koncem loňského roku, tehdy se jednalo o nejsilnější verzi s výkonem 110 kW (150 k). Nyní se pětidveřový hatchback představil se slabším a o poznání dostupnějším nastavením, v němž přeplňovaný čtyřválec poskytuje výkon 88 kW (120 k) při 5000 ot./min. a točivý moment 206 Nm při 2000 ot./min. O přenos síly ke kolům přední nápravy se i tady stará šestistupňová manuální převodovka.

I ve verzi s 88 kW posiluje turbodmychadlo objemově malý motor prakticky od volnoběhu. Již ve 2000 ot./min.je k dostání maximum točivého momentu. Pod pedálem je cítit dostatek síly pro předjíždění bez řazení. I když 88 kW není tolik jako 110 kW, uděluje motor s plochou vnější momentovou charakteristikou autu výbornou dynamiku, umožňující sportovní jízdu, rychlé přesuny po dálnici a bezpečné předjíždění.

Stejně jako příbuzný s výšším výkonem i toto provedení se může pochlubit kvalitním zvukovým projevem, který se spustí po prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Při nízkých otáčkách je motor prakticky neslyšitelný, až ve vyšších otáčkách o sobě dává vědět příjemným sytým hlasem a řidič má pocit, že nesedí za volantem rodinného hatchbacku, ale spíše ve sportovním voze.

Vzhledem k nabízené dynamice jízdy nejsou nijak tragické ani údaje o spotřebě paliva, která se při ustálené rychlosti 90 km/h, kdy motor dosahuje 2000 ot./min. pohybuje na hodnotě 5,6 l. V rychlosti 110 km/h při 2500 ot./min. je spotřeba 7,1 l a v rychlosti 130 km/h při 3000 ot./min. je spotřeba 8,2 l. Během testu bylo Bravo používáno pro jízdy po Praze a jejím přilehlém okolí, ale také pro cestu z Prahy do Zlína a zpět. Po týdnu využívání služeb elegantního pětidveřového hatchbacku hlásil palubní počítač průměrnou spotřebu 8,5 l na 100 km a námi ujetou vzdálenost 897 km.

Testované Bravo bylo vybaveno příplatkovými sedmnáctipalcovými koly, která nejsou právě tou nejvhodnější volbou na rozbité české silnice. Podvozek rozhodně nenabízí plavnou houpavou jízdu, ale zajišťuje suverénní držení stopy v zatáčkách, minimalizuje náklony a udržuje ve spojení s příznivým aerodynamickým tvarem automobil stabilní ve vysokých rychlostech.

obrázek [555 x 330]
 

Volba srdce i rozumu

Fiat Bravo s motorem 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW sice nenabídne tak adrenalinové zážitky jako jeho výkonnější verze. Na druhou stranu svého majitele nezruinuje častými návštěvami benzinových stanic a stále disponuje dostatečnou chutí do života, díky níž si hatchback poradí i s vozy s vyšším objemem motorů. Bravo v provedení Emotion má bohatou základní výbavu za rozumnou cenu. Jestliže vám nejde o absolutní minimalizaci ceny, příplatek 35 tisíc proti atmosférické jedna čtyřce vřele doporučujeme.

Související články:

První cena vozu339.900,- Kč (Bravo Active, 1.4 16V 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací424.900,- Kč (Bravo Dynamic, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)
Základní cena testovaného vozu479.900,- Kč (Bravo Emotion, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků529.900,- Kč (Bravo Emotion, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)

Plusy

  • Motor s výkonovou rezervou a přiměřenou spotřebou
  • Straktivní design
  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadlový prostor
  • Vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti
  • Robustní konstrukce
  • Sympatická cenová politika

Minusy

  • Nízký komfort odpružení
  • Špatný výhled dozadu a do stran
  • Příliš účinný posilovač řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 529 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, ABS + EBD, elektronický stabilizační systém ESP včetně ASR + MSR + HBA a Hill holder, parkovací senzor vzadu, tempomat, mlhová světla s funkcí cornering, elektronický posilovač řízení Dualdrive, elektricky ovládaná přední okna, elektronicky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna, palubní počítač, mlhová světla s funkcí cornering (adaptivní funkce pro projíždění zatáček), dělená zadní sedadla v poměru 1,3 a 2/3, automatická dvouzónová klimatizace, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, přední loketní opěrka s klimatizovanou schránkou, zadní loketní opěrka, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládání Blue & Me na volantu, sportovní volant + hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, 16palcová litá kola

Výbava testovaného vozu:17palcová litá kola + pneu 225 / 45 R17 (+ 10.000,- Kč), zatmavená okna zadních a pátých dveří (+ 3000,- Kč), boční prahové spoilery + zadní spoiler (+ 10.000,- Kč), Bi-Xenonové světlomety (+ 25.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+ 2000,- Kč)

Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
Technické údaje
Motor Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / 1175
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 435
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4336
b) šířka (mm): 1792
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu

V těchto dnech si odbývá v Latinské Americe světovou…

Fiat zdražil Bravo o 10.000 Kč, v nabídce je jen vznětový 1.6 MultiJet Fiat zdražil Bravo o 10.000 Kč, v nabídce je jen vznětový 1.6 MultiJet

Kompaktní Ital je dostupných ve třech stupních výbavy. Ta…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…