reklama


Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) – Výkon za rozumnou cenu

Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) – Výkon za rozumnou cenu

 
 

Fiat chytil druhý dech. Modelová paleta vedle nepřehlédnutelné pětistovky obsahuje i další atraktivní modely. Jedním z nich je i nové Bravo. Verze s motorem 1,4 T-Jet (88 kW) je volbou rozumu i citu.

V roce 1995 uvedl Fiat modely s označením Bravo a Brava, které v roce 1996 získaly titul Evropské auto roku. Tato dvojice utočila na zákazníky především svým líbivým designem, ale svým majitelům přidělávala starosti svou nespolehlivostí z počátku výroby. Model Stilo nastoupil v roce 2001 s poněkud strohým hranatým designem, který zákazníky příliš nezaujal a k obchodním úspěchům bohužel nepřispělo ani lepší dílenské zpracování než u předchůdce.

Od loňského roku Fiat zastupuje v nižší střední třídě nové Bravo nabízené dosud pouze v jediné karosářské variantě, kterou je pětidveřový hatchback. Jeho vnější vzhled přitahuje zaslouženě pozornost.

obrázek [555 x 327]
 

Design

Vzhled karoserie modelu Bravo navazuje na menší a o pár měsíců starší Grande Punto, ale díky většímu rozvoru a celkovým vnějším rozměrům jsou linie pětidveřového hatchbacku mnohem elegantnější a o poznání rafinovanější. Příď svým designem připomíná modely prémiové značky Maserati a na výrazné, ale ne agresivní hlavní světlomety navazují hladké přední blatníky a kapota motoru. Čelní sklo má sklon téměř jako u sportovního vozu. Na něj navazuje mírně klenutá střecha. Na bocích jsou pouze ve spodní části dveří a nad klikami dveří lehce naznačeny prolisy. Bokům dominuje především tvar oken, která jsou poměrně nízká. Na zádi zaujmou zadní světlometyrozměrný znak uprostřed výklopného víka, po jehož stisknutí se víko odjistí a může být otevřeno. Testovaný model byl vybaven za příplatek montovanými bočními prahovými lištami, zadním spoileremsedmnáctipalcovými litými koly, což jsou prvky podtrhující sportovní image nového Brava.

obrázek [555 x 319]
 

Uvnitř

Vnitřnímu prostoru Fiatu dominuje přátelský design, který se promítl do tvarů palubní desky. Interiér stejně jako karoserie vyvolává sportovní atmosféru. Zásluhu na tom mají kruhové přístroje, natočení středového panelu k řidiči, ale i vysoká spodní linie oken. Testovaný automobil ve výbavě Emotion měl jako součást standardní výbavy sportovní volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži. V interiéru jsou použity v hojné míře měkčené plasty a jeho dílenské zpracování je na vysoké úrovni.

Usadit se za volantem může být napoprvé problém, protože je potřeba si zvyknout na špatný výhled malými okny. Přední sedadla jsou komfortní a nabízejí dostatečné boční vedení i při rychlejších průjezdech zatáčkami. Přes mírně klesající linii střechy si na nedostatek prostoru rozhodně nemohou stěžovat ani cestující na zadních sedadlech, pouze již zmiňovaná vyšší linie bočních oken, společně s příplatkovým zatmavením zadních bočních oken a zadního okna může negativně ovlivnit vnímání vnitřního prostoru.

Podstatnou informací je i objem zavazadlového prostoru, který činí u hatchbacků nadprůměrných 400 l. Tento objem se může zvětšit až na 1175 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, po sklopení nevzniká schod, ale opěradlo tvoří nakloněnou rovinu, která má tendenci k rozdílnému úhlu na pravé a levé straně.

obrázek [555 x 336]
 

Pohonná jednotka

První Fiat Bravo s motorem 1.4 T-Jet jsme měli k redakčnímu testu k dispozici koncem loňského roku, tehdy se jednalo o nejsilnější verzi s výkonem 110 kW (150 k). Nyní se pětidveřový hatchback představil se slabším a o poznání dostupnějším nastavením, v němž přeplňovaný čtyřválec poskytuje výkon 88 kW (120 k) při 5000 ot./min. a točivý moment 206 Nm při 2000 ot./min. O přenos síly ke kolům přední nápravy se i tady stará šestistupňová manuální převodovka.

I ve verzi s 88 kW posiluje turbodmychadlo objemově malý motor prakticky od volnoběhu. Již ve 2000 ot./min.je k dostání maximum točivého momentu. Pod pedálem je cítit dostatek síly pro předjíždění bez řazení. I když 88 kW není tolik jako 110 kW, uděluje motor s plochou vnější momentovou charakteristikou autu výbornou dynamiku, umožňující sportovní jízdu, rychlé přesuny po dálnici a bezpečné předjíždění.

Stejně jako příbuzný s výšším výkonem i toto provedení se může pochlubit kvalitním zvukovým projevem, který se spustí po prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Při nízkých otáčkách je motor prakticky neslyšitelný, až ve vyšších otáčkách o sobě dává vědět příjemným sytým hlasem a řidič má pocit, že nesedí za volantem rodinného hatchbacku, ale spíše ve sportovním voze.

Vzhledem k nabízené dynamice jízdy nejsou nijak tragické ani údaje o spotřebě paliva, která se při ustálené rychlosti 90 km/h, kdy motor dosahuje 2000 ot./min. pohybuje na hodnotě 5,6 l. V rychlosti 110 km/h při 2500 ot./min. je spotřeba 7,1 l a v rychlosti 130 km/h při 3000 ot./min. je spotřeba 8,2 l. Během testu bylo Bravo používáno pro jízdy po Praze a jejím přilehlém okolí, ale také pro cestu z Prahy do Zlína a zpět. Po týdnu využívání služeb elegantního pětidveřového hatchbacku hlásil palubní počítač průměrnou spotřebu 8,5 l na 100 km a námi ujetou vzdálenost 897 km.

Testované Bravo bylo vybaveno příplatkovými sedmnáctipalcovými koly, která nejsou právě tou nejvhodnější volbou na rozbité české silnice. Podvozek rozhodně nenabízí plavnou houpavou jízdu, ale zajišťuje suverénní držení stopy v zatáčkách, minimalizuje náklony a udržuje ve spojení s příznivým aerodynamickým tvarem automobil stabilní ve vysokých rychlostech.

obrázek [555 x 330]
 

Volba srdce i rozumu

Fiat Bravo s motorem 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW sice nenabídne tak adrenalinové zážitky jako jeho výkonnější verze. Na druhou stranu svého majitele nezruinuje častými návštěvami benzinových stanic a stále disponuje dostatečnou chutí do života, díky níž si hatchback poradí i s vozy s vyšším objemem motorů. Bravo v provedení Emotion má bohatou základní výbavu za rozumnou cenu. Jestliže vám nejde o absolutní minimalizaci ceny, příplatek 35 tisíc proti atmosférické jedna čtyřce vřele doporučujeme.

Související články:

První cena vozu339.900,- Kč (Bravo Active, 1.4 16V 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací424.900,- Kč (Bravo Dynamic, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)
Základní cena testovaného vozu479.900,- Kč (Bravo Emotion, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků529.900,- Kč (Bravo Emotion, 1.4 T-Jet 16V 88 kW)

Plusy

  • Motor s výkonovou rezervou a přiměřenou spotřebou
  • Straktivní design
  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadlový prostor
  • Vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti
  • Robustní konstrukce
  • Sympatická cenová politika

Minusy

  • Nízký komfort odpružení
  • Špatný výhled dozadu a do stran
  • Příliš účinný posilovač řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)

Cena v základní výbavě: 479 900 Kč Cena v testované výbavě: 529 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, ABS + EBD, elektronický stabilizační systém ESP včetně ASR + MSR + HBA a Hill holder, parkovací senzor vzadu, tempomat, mlhová světla s funkcí cornering, elektronický posilovač řízení Dualdrive, elektricky ovládaná přední okna, elektronicky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna, palubní počítač, mlhová světla s funkcí cornering (adaptivní funkce pro projíždění zatáček), dělená zadní sedadla v poměru 1,3 a 2/3, automatická dvouzónová klimatizace, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, přední loketní opěrka s klimatizovanou schránkou, zadní loketní opěrka, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládání Blue & Me na volantu, sportovní volant + hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, 16palcová litá kola

Výbava testovaného vozu:17palcová litá kola + pneu 225 / 45 R17 (+ 10.000,- Kč), zatmavená okna zadních a pátých dveří (+ 3000,- Kč), boční prahové spoilery + zadní spoiler (+ 10.000,- Kč), Bi-Xenonové světlomety (+ 25.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+ 2000,- Kč)

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
Technické údaje
Motor Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / 1175
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 435
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4336
b) šířka (mm): 1792
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu Fiat Bravo 2015: Premiéra v brazilském Sao Paulu

V těchto dnech si odbývá v Latinské Americe světovou…

Fiat zdražil Bravo o 10.000 Kč, v nabídce je jen vznětový 1.6 MultiJet Fiat zdražil Bravo o 10.000 Kč, v nabídce je jen vznětový 1.6 MultiJet

Kompaktní Ital je dostupných ve třech stupních výbavy. Ta…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun. V Česku jich je nedostatek

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun.…

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) odhalil novou nelegální praktiku, díky které nám V Česku zřejmě chybí…

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu rakve i zpopelněné ostatky!

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu…

Pohřební ústav ve floridském městě Jacksonville byl otevřen v roce 1856 a fungoval dlouhých 151 let, až do roku…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama