Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Chrysler svolává ke kontrole 1,1 milionu vozů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) svolává po celém světě ke kontrole více než 1,1 milionu osobních a sportovně užitkových vozů.

Důvodem je elektronický řadící systém, který může řidiče zmást a oni vystoupí z vozidla, aniž by vůz zaparkovali. Oznámila to dnes automobilka.

Kontrola se týká vozů Dodge Charger a sedanů Chrysler 300 vyrobených v letech 2012 až 2014 a SUV Jeep Grand Cherokee z let 2014 a 2015. Většina vozů byla prodána v Severní Americe, tedy USA, Kanadě a Mexiku, zhruba 250.000 mimo Severní Ameriku.

Vyšetřování FCA a americké vlády zjistilo, že elektronický systém řazení ve voze je matoucí a může vést řidiče k domněnce, že vozidlo je zaparkované, i když není. Některá vozidla se tak poté, co řidič vystoupil, rozjela. V souvislosti se závadou již bylo hlášeno 41 zranění.

Majitelé vozů budou informováni. Oprava bude zahrnovat aktualizaci řadícího systému, aby nebylo možné vůz rozjet, jakmile řidič vystoupí. Zároveň budou přidány některé vylepšené varovné signály, napsaly agentury AP a Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
24. 4. 2016 21:38
Zvolávačka
Inak, zvolávačka je dobrovoľná, takže nikam nemusím "). Inak, čo to musí byť za blbca, keď nereflektuje ani na výstražné signály pri otvorení dverí a pozícii prevodovky inej než P. Človek ktorý takto vystúpi z auta musí byť teda dobrý pacient, prípadne hluchý ako poleno.
24. 4. 2016 21:11
Re: Chudobnému aj ...
Nemyslím si, že to je vina automobilky, alebo skôr výrobcu prevodovky (ZF). Systém pracuje spoľahlivo, akurát že ľudia roky zvyknutí na klasické radičky nevedia prejsť na nový elektronický systém. Sáma mám tento typ vo svojom Grand Cherokee a nemám s tým najmenší problém. Pravdou je, že som si musel pár hodín zvyknúť na spôsob radenia v jednotlivých pozíciách, keďže elektronika nedáva žiadnu spätnú väzbu a volič prevodovky sa automaticky vráti do stredovej polohy ale ako problém by som to neoznačoval. Pri zaradení pozície Park stačí jednoducho razantnejšie zatlačiť na volič smerom dopredu a je po probléme. Pokiaľ to človek urobí iba jemným ťuknutím, môže sa stať že namiesto P tam bude R/spiatočka. Ale každý normálny vodič sa predsa presvedčí pred vystúpením z vozidla (ak motor stále beží), či je auto skutočne v parkovacom režime. Tých spomínaných 41 blbcov to evidentne nespravilo a úrady sa toho hneď chytili. Modely 2016 už majú nový volič prevodovky, ktorý aj keď elektronický, umožňuje páke zostať viditeľne vo vybranej pozícii tak ako pri klasických voličoch.
24. 4. 2016 19:53
Re: Chudobnému aj ...
Je to ubohe že nevedia spravit poriadne auto.
24. 4. 2016 15:07
Re: Chudobnému aj ...
Ono, skorej vo vedeni toho auta...nevediet,ze stojim / nestojim...je blbe.
23. 4. 2016 21:14
Re: Chudobnému aj ...
Ale nemuselo by keby su tam vo vedeni rozumnejši ludia.