Fiat+Chrysler: Nové motory 1,4 (75 kW), 1,4 Turbo (128 kW), 2,4 (142 kW) a 3,6 V6 (209 kW), vše s technikou MultiAir
Chrysler chce totiž v letech 2010-2014 snížit průměrnou spotřebu svých motorů o celou čtvrtinu.
První vlaštovkou jsou motory Fiat řady FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) s ovládáním ventilů MultiAir. To postrádá mechanickou vazbu mezi vačkovým hřídelem a sacími ventily, kterou nahrazuje elektrohydraulickým členem. Sací ventil se otevírá nezávisle na poloze vačky i na ostatních válcích. Motory jsou tišší, mají nižší spotřebu a vyšší výkon.
Jedná se o agregáty, které známe z vozů italského koncernu, jejich americké specifikace se ale mírně liší. Nepřeplňovaná čtrnáctistovka poskytuje 75 kW při 6750 min-1 a 129 Nm ve 4250 min-1, přeplňovaná pak 128 kW v 6750 min-1 a 231 Nm ve 3000 min-1.
Kromě nich se bude vyrábět také větší zážehový řadový čtyřválec 2,4 litru, opět s MultiAirem. Tento motor Chrysler nazývá WGE (World Gas Engine) a chystá také jeho přeplňovanou variantu. Atmosféricky plněná verze má výkon 142 kW při 6000 min-1 a točivý moment 237 Nm při 4200 min-1.
Pomyslnou třešničkou na dortu je pak vidlicový šestiválec Pentastar, který Chrysler nazval dle svého slavného loga. Motor, který také využívá rozvod MultiAir, se objeví již ve druhém čtvrtletí letošního roku pod kapotou nového Jeepu Grand Cherokee. Z objemu 3,6 litru poskytuje 209 kW při 6400 min-1. Jeho točivý moment dosahuje maxima 353 Nm při 4400 min-1 , přičemž 90 procent této hodnoty je k dispozici mezi 1800 a 4600 min-1.
Kromě těchto motorů budou vozy Chrysler používat také nové dvouspojkové převodovky DDCT (Dual Dry Clutch Transmission), vyvinuté divizí Fiat Powertrain Technologies. Výroba pohonných jednotek bude probíhat přímo v USA v továrně GEMA (Global Engine Manufacturing Aliance) v Dundee ve státě Michigan.