Fiat Freemont: První výsledek spolupráce s Chryslerem

Fiat Freemont: První výsledek spolupráce s Chryslerem

 
 

Autosalon v Ženevě se stane místem světové premiéry prvního "amerického Fiatu".

Exteriér Fiatu Freemont se od výchozího Dodge Journey odlišuje v předních partiích prostřednictvím nově navrženého nárazníku a masky chladiče. Zadní část auta se může pochlubit novým nárazníkem a svítilnami z LED. K úpravám designu exteriéru patří i vlastní vzhled litých kol.

Vzhledem k minimální úpravám karoserie není žádným překvapením, že má Fiat Freemont téměř identické vnější rozměry jako výchozí Dodge Journey. Oficiální tiskové materiály uvádějí celkovou délku 489 cm, šířku 188 cm, výšku 172 cm a rozvor náprav 289 cm.

TEST: Dodge Journey 2.0 CRD – Na vandru po Evropě

Stejně jako v interiéru Journey pro modelový rok 2011 i ve Fiatu jsou na palubní desku a některé další části použity měkčené plasty. Ve středové konzole je umístěn infotainmentový systém s barevnou dotykovou obrazovkou.

Interiér Freemontu nabídne sedm míst ve třech řadách. Přístup k druhé a třetí řadě sedadel mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je vyvýšená oproti druhé řadě. Toto řešení má zlepšit výhled dopředu všem cestujícím.

Poslední řada sedadel se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velkorysý zavazadlový prostor s celkovou kapacitou až 1461 litrů.

Fiat bude Freemont nabízet ve dvou stupních výbavy. U obou provedení bude k dispozici například trojzónová automatická klimatizace, bezklíčový přístup, tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), mlhová světla, rádio s dotykovým barevným displejem a ovládáním na volantu. Dále bude v nabídce Bluetooth, zadní parkovací senzory, sklápěcí zpětná zrcátka, automatické zapínání předních světel, zatmavená zadní okna a lyžiny.

Bezpečnostní výbava nového Fiatu v základním provedení obsahuje 7 airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ERM a Hill-holder.

TEST: Dodge Journey 2.0 CRD vs. Ford S-MAX 2.0 TDCi – Velký potkal většího

Při uvedení na trh bude Freemont k dispozici pouze s pohonem předních kol v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 MultiJet v jedné ze dvou výkonových verzí. Zákazníci budou moci volit provedení s výkonem 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k). V obou případech bude motor spolupracovat s manuální převodovkou.

Později bude tento model dostupný i s pohonem 4x4, s automatickou převodovkou a ve dvou motorizacích, 2.0 MultiJet 125 kW (170 k) a benzínový motor 3.6 V6 203 kW (276 k).

S výjimkou benzínového motoru 3.6 V6 z rodiny Pentastar ze skupiny Chrysler jsou všechny ostatní motory vyvinuty a vyrobeny ve FPT – Fiat Powertrain Technologies.

Lidé z automobilky Fiat nemají na svědomí pouze upravený design předních a zadních partií výchozího Dodge nebo vývoj a výrobu vznětových motorů, ale jsou zodpovědní i za úpravy zavěšení kol, převodovek a zdokonalení odhlučnění.

Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Výroba této novinky bude probíhat v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí výchozí Dodge Journey modelového roku 2011 a také Fiat 500 pro americký trh.

Ceny Fiatu Freemont prozatím nebyly zveřejněny, ale spuštění prodeje je naplánováno na druhou polovinu letošního roku.

Fiat.auto.cz: Přehled všech testů a dalších článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Freemont: První výsledek spolupráce s…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu

Fiat Freemont je křížencem MPV a SUV. Terénnější ambice…

Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover

Italský bratr Dodge Journey kombinuje prvky MPV a SUV.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…