Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Nástupce Brava nebude Golf-Klasse, ale Qashqai-Klasse

Fiat
Fiat
Fiat
Fiat
34 Fotogalerie
Diskuze (67)
Server ANE přináší další zajímavý pohled do strategického plánování Fiatu. Italové se chtějí vzdát klasického hatchbacku nižší střední třídy.

Fiat a nižší střední třída, to jsou dlouholeté peripetie. Bertoneho Ritmo dosáhlo 1,8 milionu kusů za 10 let, současné Bravo si o průměrných 180 tisících za rok může nechat zdát. Doba mezi Ritmem a Bravem byla vyplněna úspěšným modelem Tipo, oceňovanou, ale méně úspěšnou, dvojicí Bravo/Brava a nejnověji Stilem.

S modelem Stilo Fiat zkusil obrat, na který ale trh příliš nereflektoval. Ani návrat ke kráse a italskosti v podobě Brava nezabral, a tak automobilka hledá další spásu v nižší střední třídě.

V průběhu čtyř let na trhu kleslo Bravo z 95 tisíc kusů a 12. místa ve třídě na 45 tisíc a 18. pozici. Jeho prodejní výsledky násobně překonávají nejen prakticky všichni relevantní evropští konkurenti, ale taky třeba Hyundai a Kia – to si automobilka takového formátu jednoduše nemůže dovolit.

To je jednoduše fiasko – Bravo je daleko pod původními prodejními cíli (120 tisíc ks ročně) i dříve ohlášenou hranicí rentability výroby (75 tisíc ks). Je zřejmé, že pouhá neexistence třídveřové verze nebo kombi není hlavním důvodem neuspokojivých výsledků.

Fiat proto nebude hledat příčinu v obsahu a designu, jako v případě Stila. Nástupce Brava podle Automotive News Europe vsadí na novou formu. Konkrétně se Italové zhlédli v Nissanu Qashqai, který Bravo v prodejích překonává pětinásobně (oba modely se prodávají zhruba stejnou dobu). Motivační je pro ně jistě i skutečnost, že se nyní mezi Evropany těší větší oblibě než Bravo i taková Škoda Yeti.

Okýnko v produktovém plánu, kde se pro rok 2013 nacházely hatchback a kombi na platformě C-Evo, tak nyní okupuje crossover.

Nejprodávanější modely nižší střední třídy dle JATO
Poř.modelks 1-12/2010změna proti 2009
1.VW Golf501.671-13,4 %
2.Opel Astra303.957+7,6 %
3.Ford Focus288.524-11,6 %
4.Renault Mégane264.690+5,1 %
5.Nissan Qashqai216.091+15,4 %
6.Škoda Octavia188.073+0,0 %
7.Peugeot 308165.822-21,3 %
8.Hyundai i30118.644+16,8 %
9.Peugeot 3008117.417-
10.Kia Cee'd96.848-9,1 %

Vstoupit do diskuze (67)