Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda Cross: smečka nezmarů se rozrůstá (ceny v ČR)

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Dokonalé terénní vozidlo, ale také svižný vůz, který se snadno proplétá městským provozem. Taková je ve stručnosti dvojí osobnost vozu Panda Cross.

Dokonalé terénní vozidlo, ale také svižný vůz, který se snadno proplétá městským provozem. Taková je ve stručnosti dvojí osobnost vozu Panda Cross.

Být nejodolnější ze všech mini - to je nový úkol pro Pandu Cross. V Itálii byla uvedena do prodeje počátkem roku 2006, brzy se však objeví i v dalších zemích. Známe již také ceny pro český trh, takže je vhodné se u tohoto zajímavého Fiatu na chvíli zastavit.

Panda, která 7. října minulého roku oslavila pokoření hranice 500 000 vozů vyrobených v závodě Tychy (Polsko), je určena především pro evropské trhy, ale různé verze se prodávají také v zemích jako Malajsie, Tchajwan nebo ostrov Martinique. 1831 vozů v současnosti jezdí i po japonských silnicích. Model Panda je po Fiatu Punto druhým nejprodávanějším vozem v Itálii.

Titěrné rozměry Pandy Cross měří 358 centimetrů do délky, 161 centimetrů do výšky a rozvor jeho náprav činí jen 230 cm. To však neznamená, že by se měl řidič obávat terénního neúspěchu. Právě tento Fiat je na nástrahy nezpevněných komunikací připraven více než dobře. Na rozdíl od standardních verzí 4x4 a Climbing je Panda Cross výrazně stylisticky odlišená, má výraznou masku s kruhovými světlomety a důkladné obložení namáhaných míst plastovými kryty.

Panda 4x4 nabízí zákazníkům systém pohonu všech kol s viskózní spojkou a dvěma nápravovými diferenciály. Poprvé v řadě Panda 4x4 je tento vůz standardně vybaven elektronickou uzávěrkou diferenciálu s funkcí svorného diferenciálu ELD (Electronic Locking Differential).

Pohon 4x4 se stejně jako u stávajících modelů Panda 4x4 přiřazuje automaticky při ztrátě adheze, což umožňuje optimální rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Zásah elektronické uzávěrky spočívá v přibrzdění prokluzujícího kola, a tedy v přenesení hnací síly na kolo s lepší adhezí. ELD působí pouze při rychlosti nižší než 30 km/h a lze ji aktivovat prostřednictvím tlačítka na středovém panelu. Při zapnutém ELD nastává v rozmezí 20 až 30 km/h pokles účinku a při rychlostech 30 km/h a vyšších přestává pracovat úplně. Pokud dojde k opětovné aktivaci, v rozmezí 30 až 20 km/h nastává nárůst účinku a při rychlosti pod 20 km/h je účinek ELD opět maximální.

Panda Cross nabízí brzdový systém s vnitřně chlazenými kotouči vpředu (mají rozměry 257 x 22 mm) a zadními plnými kotouči (240 x 11 mm), vybavený systémemy ABS + EBD + MSR. Co se týče pasivní bezpečnosti, je nová verze vybavena mj. dvěma čelními airbagy. Další prvky zahrnují mlhová světla s ostřikováním světlometů pro vyšší bezpečnost vzhledem k terénnímu použití, jemuž bude vůz vystavován. Standardem jsou také kola z lehkých slitin a pneumatiky o rozměru 175 / 65 R 15, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, spodní kryt motoru, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží a manuálně ovládaná klimatizace.

Na českém trhu se Panda Cross začne prodávat za zvýhodněnou cenu 460.900,-Kč.

Fiat Panda - pohon všech kol pro 5 modelů
Model4x4CLIMBING4X4CLIMBINGCROSS SUV
Motor/palivo1.2/benzin1.2/benzin1.3 MULTIJET 16V/nafta1.3 MULTIJET 16V/nafta1.3 MULTIJET 16V/nafta
Zdvihový objem [cm3]12421242124812481248
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/500044/500051/400051/400051/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]102/2500102/2500145/1500145/1500145/1500
Max. rychlost [km/h]145145150150150
Zrychlení 0-100 km/h [s]2020181818
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,65,35,35,3
Zákl. cena [Kč]344.900,-379.900,-404.900,-439.900,-474.900,-
Sleva [Kč]14.000,-14.000,-14.000,-14.000,-14.000,-
Aktuální koncová cena [Kč]330.900,-365.900,-390.900,-425.900,-460.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (37)
20. 2. 2006 22:00
Re: BER, DOKUD
To byl (ještě je) dobrej koník :yes:
20. 2. 2006 21:59
Re: BER, DOKUD
Prasáku ;-) :yes: