Fiat Panda Cross: smečka nezmarů se rozrůstá (ceny v ČR)

Fiat Panda Cross: smečka nezmarů se rozrůstá (ceny v ČR)

 
 

Dokonalé terénní vozidlo, ale také svižný vůz, který se snadno proplétá městským provozem. Taková je ve stručnosti dvojí osobnost vozu Panda Cross.

Dokonalé terénní vozidlo, ale také svižný vůz, který se snadno proplétá městským provozem. Taková je ve stručnosti dvojí osobnost vozu Panda Cross.

Být nejodolnější ze všech mini - to je nový úkol pro Pandu Cross. V Itálii byla uvedena do prodeje počátkem roku 2006, brzy se však objeví i v dalších zemích. Známe již také ceny pro český trh, takže je vhodné se u tohoto zajímavého Fiatu na chvíli zastavit.

Panda, která 7. října minulého roku oslavila pokoření hranice 500 000 vozů vyrobených v závodě Tychy (Polsko), je určena především pro evropské trhy, ale různé verze se prodávají také v zemích jako Malajsie, Tchajwan nebo ostrov Martinique. 1831 vozů v současnosti jezdí i po japonských silnicích. Model Panda je po Fiatu Punto druhým nejprodávanějším vozem v Itálii.

Titěrné rozměry Pandy Cross měří 358 centimetrů do délky, 161 centimetrů do výšky a rozvor jeho náprav činí jen 230 cm. To však neznamená, že by se měl řidič obávat terénního neúspěchu. Právě tento Fiat je na nástrahy nezpevněných komunikací připraven více než dobře. Na rozdíl od standardních verzí 4x4 a Climbing je Panda Cross výrazně stylisticky odlišená, má výraznou masku s kruhovými světlomety a důkladné obložení namáhaných míst plastovými kryty.

Panda 4x4 nabízí zákazníkům systém pohonu všech kol s viskózní spojkou a dvěma nápravovými diferenciály. Poprvé v řadě Panda 4x4 je tento vůz standardně vybaven elektronickou uzávěrkou diferenciálu s funkcí svorného diferenciálu ELD (Electronic Locking Differential).

Pohon 4x4 se stejně jako u stávajících modelů Panda 4x4 přiřazuje automaticky při ztrátě adheze, což umožňuje optimální rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Zásah elektronické uzávěrky spočívá v přibrzdění prokluzujícího kola, a tedy v přenesení hnací síly na kolo s lepší adhezí. ELD působí pouze při rychlosti nižší než 30 km/h a lze ji aktivovat prostřednictvím tlačítka na středovém panelu. Při zapnutém ELD nastává v rozmezí 20 až 30 km/h pokles účinku a při rychlostech 30 km/h a vyšších přestává pracovat úplně. Pokud dojde k opětovné aktivaci, v rozmezí 30 až 20 km/h nastává nárůst účinku a při rychlosti pod 20 km/h je účinek ELD opět maximální.

Panda Cross nabízí brzdový systém s vnitřně chlazenými kotouči vpředu (mají rozměry 257 x 22 mm) a zadními plnými kotouči (240 x 11 mm), vybavený systémemy ABS + EBD + MSR. Co se týče pasivní bezpečnosti, je nová verze vybavena mj. dvěma čelními airbagy. Další prvky zahrnují mlhová světla s ostřikováním světlometů pro vyšší bezpečnost vzhledem k terénnímu použití, jemuž bude vůz vystavován. Standardem jsou také kola z lehkých slitin a pneumatiky o rozměru 175 / 65 R 15, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, spodní kryt motoru, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží a manuálně ovládaná klimatizace.

Na českém trhu se Panda Cross začne prodávat za zvýhodněnou cenu 460.900,-Kč.

Fiat Panda - pohon všech kol pro 5 modelů
Model4x4CLIMBING4X4CLIMBINGCROSS SUV
Motor/palivo1.2/benzin1.2/benzin1.3 MULTIJET 16V/nafta1.3 MULTIJET 16V/nafta1.3 MULTIJET 16V/nafta
Zdvihový objem [cm3]12421242124812481248
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/500044/500051/400051/400051/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]102/2500102/2500145/1500145/1500145/1500
Max. rychlost [km/h]145145150150150
Zrychlení 0-100 km/h [s]2020181818
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,65,35,35,3
Zákl. cena [Kč]344.900,-379.900,-404.900,-439.900,-474.900,-
Sleva [Kč]14.000,-14.000,-14.000,-14.000,-14.000,-
Aktuální koncová cena [Kč]330.900,-365.900,-390.900,-425.900,-460.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání

Nikdo nevěřil, že hranaté auto jménem Gingo z Ženevy 2003…

Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic

Druhá generace Pandy nekončí, stává se levnější…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…