Fiat Panda Design Story: Od kostky k nové Pandě
Fiat představil na letošním frankfurtském autosalonu novou generaci modelu Panda. Po fotografiích skutečného vozu nyní designéři italské automobilky zveřejňují i jeho nákresy z průběhu vývoje.
Panda bude mít i nadále vysokou karoserii, druhá a třetí generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Nová Panda ale využívá oblejší tvary, boční prosklení je nyní větší. Bohaté oplastování karoserie se bude hodit především ve městě.
Panda mezigeneračně drobně povyrostla do délky i šířky, výška se naopak zmenšila. Třetí generace je 365 centimetrů dlouhá (+ 1 cm), 164 centimetrů široká (+ 5 cm) a 155 centimetrů vysoká (- 3 cm).
Automobil si zachovává podvozek s rozvorem o délce 2,3 metru (pochází z Fiatu 500), pokusí se však cestujícím na zadních místech nabídnout více podélného prostoru díky tenčím opěradlům sedadel.
Praktičnosti pomůže množství odkládacích prostorů a široké spektrum konfigurace předních a zadních sedadel. Přístup do zavazadlového prostoru vylepší větší páté dveře.
Nová palubní deska s velkou odkládací schránkou před spolujezdcem odkazuje na původní Pandu. Originální vůz připomínají i některé retro prvky interiéru, palubní deska je celá jakoby „zabalena“ ve stylovém barevném rámu.
Řadicí páka umístěna tak, aby byla řidiči co nejlépe po ruce, správný moment k přeřazení navíc na přístrojovém panelu indikuje světelná ikonka. Reproduktory rádia jsou umístěny výše, což má vylepšit kvalitu zvuku.
Prodej nové Pandy začne v únoru 2012. Pod kapotou budou zatím čtyři motorizace, dvouválec 0,9 TwinAir v atmosférické a přeplňované verzi (48 resp. 62 kW) se systémem Start-Stop, zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru (51 kW) a vznětový agregát 1,3 Multijet II (55 kW), taktéž se systémem Start-Stop.