Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat potvrzuje příchod pick-upu odvozeného od Mitsubishi L200

David Bureš
Diskuze (15)
Středně velký pick-up italské značky se podle dřívějších zpráv bude prodávat na evropských a jihoamerických trzích.

Fiat potvrdil dřívější zprávy o chystaném prodeji přeznačkovaného pick-upu od Mitsubishi. Italský výrobce s japonskou automobilkou podepsal nezávazné memorandum o porozumění, které se týká možného vývoje a výroby pick-upu.

Krátké oficiální prohlášení obou značek potvrzuje i to, že chystaný model bude odvozen od příští generace Mitsubishi L200. Současná generace tohoto pick-upu se vyrábí od roku 2004.

Z plánů vyplývá, že by Mitsubishi mohlo během šesti let dodat Fiatu na 170.000 vozů, a to počínaje prvním čtvrtletím roku 2016. Podle dřívějších zpráv bude chtít italská automobilka prodávat tento vůz v Evropě a v Jižní Americe, o prodej se postará divize Fiat Professional zaměřující se na užitková vozidla.

Na celé záležitosti je poněkud zvláštní fakt, že Fiat nevyužije zdrojů Chrysleru. Vždyť do koncernu Fiat Chrysler Automobiles patří i značka Ram nabízející pickupy. Její paleta sice zahrnuje větší full-size pick-upy, Ram by ale jistě byl schopný vyvinout i menší vůz.

Vznik přeznačkovaného modelu L200 nemá být jediným společným projektem koncernu FCA a automobilky Mitsubishi. Japonský výrobce bude pro značku Chrysler vyrábět upravenou verzi svého malého sedanu Attrage.

Příchod středně velkého pick-upu plánuje šéf Fiatu Sergio Marchionne už od roku 2006. Automobil měl nejprve vzniknout na základech Taty Xenon, pozdější plány počítaly s technikou tehdejšího Dodge Dakota. Nakonec ale tyto projekty Fiat nerealizoval.

Plány na rozšíření nabídky Fiat Professional o středně velký pick-up souvisí i s tím, že v současnosti je nejprodávanějším automobilem této divize právě pick-up – malý model Strada. Loni výrobce prodal 134.000 kusů tohoto malého pick-upu odvozeného od modelu Palio.

David Bureš
Diskuze (15)
22. 9. 2014 14:01
Fiat Professional
Asi tu některým nedochází, že jde o Fiat Professional, tedy vozy pro pracující lid a ne pro nafešákovaný manažery. Je to jiné oddělení Fiatu s vlastní politikou a vlastními trhy.
Avatar - ladsla
22. 9. 2014 12:46
Re: Jó pikap - ten Fiatu chyběl...
Otazka pak je, zda trh potrebuje fiati pickup.....
22. 9. 2014 09:35
Re: Jó pikap - ten Fiatu chyběl...
Jasně, máš pravdu, prvňáčku, jako ostatně vždy a všude, a já jsem tedy samozřejmě rád, žes mi to vysvětlil, a že z celého Fiatu zůstanou jen motory, dodávky a přeznačkované pikapy.
Buď rád, že ti to nedochází.
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2014 00:48
Re: Jó pikap - ten Fiatu chyběl...
Mitsubishi měly v užitkových vozidlech vždy 4-válce 2,5 DI-D a 3,2 DI-D. V Outlanderu měly jeden čas, asi 3 roky VW-PD, hlučný to stroj, kterým jezdí Áda Rendlíkobijec. Paralelně dostal Outlander motor 2,2 HDI PSA. Po nástupu 1,8 DI-D do ASX a 2,2 DI-D do Outlanderu byly tyto cizí motory vytlačeny.
Co se týče evoluce, ano, motory 1,6 HDI/TDCi, 2,0 a 2,2 prošly evolucí z Euro 3 až do Euro 6. Ford se maličko více nyní věnuje svojí jednotce 1,5 TDCi, jinak ale dělá vše dohromady s PSA. A Užitkové motory jsou kompletně dodávány Fordem.
Tak asi tak.
Rozhodně Mitsubishi nepotřebuje motory Fiat. Zato Fiat zjevně potřebuje nějaký středně velký pick-up (z amerického pohledu malý pickup).
Už se těším na to, jak budou tyto pickupy Fiat poháněny motory 2,0 nebo 2,3 JTD. >:-[]
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2014 00:40
Re: Jó pikap - ten Fiatu chyběl...
Zjevně jsi z oboru opravdu hodně vypadl, tedy poku jsi vůbec někdy v nějakém "oboru" byl.
Užitkové motory 2,2 a 3,2 TDCi jsou v posledních dvou generacích dodávány PSA a na oplátku bere Ford motory 2,2 HDI od Peugeotu. Stejně tak jako Ford minimálně kecá do vývoje 2,2 HDI, tak PSA kecá minimálně do 2,2 TDCi.
Fiat se s tím jeden čas trochu svezl. Ale potom nastavil cenovou politiku tak, aby 2,2 JTD (Ford) měla vyšší cenovku než 2,3 JTD (Fiat) - takhle je to jednoduché.
Já mám tady před sebou listinu motorů používaných v Evropě ale i mimo Evropu v Pajerech, L200 a dalších užitkových aplikacích.
Vím že VW Taro byla převlečená Toyota Hilux - včetně motorů. Vím že Mazda dodávala motory Suzuki.
V mezidobí, než byly vyvinuty skvělé motory 1,8 a 2,2 DI-D, byl v Outlanderu používán nechvalně proslulý hlučný motor VW a to prosím asi tak 3 roky.
Ten stejný motor byl používán i amerických verzích "Fiatu" paralelně s motory Mercedes do doby než byl Chrysler/Dodge ovládnut Fiatem.
Tvé informace nejsou příliš přesné, vlastně jsou velice nepřesné, ale klidně diskutuj, i když Tě to vlastně nebaví ... >:D