Fiat Punto Evo: Všechny motory nyní se spotřebou pod 6 l/100 km (kompletní technická data)

Fiat Punto Evo: Všechny motory nyní se spotřebou pod 6 l/100 km (kompletní technická data)

 
 

Fiat uveřejnil detailní technické specifikace nového Punta Evo. Všechny motory dosahují kombinované spotřeby pod 6 l/100 km, a to i benzinové včetně nejsilnějšího MultiAiru o výkonu 99 kW.

Punto Evo jde dnes na domácím italském trhu do prodeje a u této příležitosti Fiat zveřejnil kompletní údaje o nových motorech. Novinkou nejsou jen benzinové agregáty 1,4 MultiAir, ale také nová generace motoru 1,3 MultiJet II a dvě nové varianty spalující plyn.

Fiat nabídne čtyři výkonové varianty benzinových motorů, čtyři u dieselových motorů a dvě verze pro alternativní paliva. Většina modelové řady navíc vyhovuje emisní normě Euro 5, která bude závazná od roku 2011 – jediným motorem bez EU5 alternativy bude základní dvanáctistovka.

Pohled na začátek tabulky s technickými daty nabízí známé motory známých výkonů. Fiat i po faceliftu u základních verzí Punta spoléhá na osvědčené osmiventilové čtyřválce. Žádných změn nedoznal nejslabší 1,2 8V o výkonu 48 kW ani silnější 1,4 8V o výkonu 57 kW (oba Euro 4). U čtrnáctistovky ale Fiat nabízí i modernizované provedení se systémem Start&Stop a v úpravě pro emisní normu Euro 5. Tato verze je při stejném výkonu o 0,2 litru úspornější (5,7 l/100 km) a nabízí také možnost robotizované převodovky Dualogic.

Fiat Punto Evo - zážehové motory
Motor1,2 8V1,4 8V1,4 8V EU51,4 MultiAir1,4 MultiAir Turbo
Převodovka5M5M5M (5MA)6M5M
Zdvihový objem [cm3]12421368136813681368
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]48/550057/600057/600077/650099/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000115/3250115/3250130/4000206/1750
Max. rychlost [km/h]155165165185205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,513,213,210,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,95,7 (5,4)5,75,6
Poh. hmotnost [kg]10301040104010751170

Hlavní a nejočekávanější novinkou je ale dvojice motorů MultiAir. Ty se vzdaly přímé mechanické vazby mezi vačkou a sacími ventily, které nahradil elektrohydraulický systém. Ten také ovládá motor místo škrticí klapky. Punto dostane atmosférickou verzi o výkonu 77 kW, která v nabídce střídá motor 1,4 16V (70 kW). Řidiči ocení lepší akcelerační schopnosti, změněný průběh točivého momentu (maximum 130 Nm v 4000 min-1 místo dosavadních 125 Nm v 4500 min-1) a kombinovanou spotřebu sníženou o 0,3 l na 5,7 l/100 km.

Dosavadní 1,4 TurboJet o výkonu 88 kW nahrazuje přeplňovaný MultiAir s 99 kW. Nárůst výkonu je o 12 %, maximum točivého momentu zůstává na 206 Nm, posunulo se ale níže, z 2000 na 1750 min-1. Vedle nové technologie nabízí tento motor výrazné snížení spotřeby. S 5,6 l/100 km (T-Jet má 6,6 l/100 km) je přeplňovaný MultiAir dokonce nejúspornějším benzinovým motorem v Puntu Evo.

Oba motory MultiAir vyhovují normě Euro 5 a jsou standardně vybaveny systémem Start&Stop.

Mezi turbodiesely Fiat souběžně nabídne stávající provedení 1,3 MultiJet (55 a 66 kW, Euro 4) a novou generaci 1,3 MultiJet II (55 a 70 kW, Euro 5, filtr pevných částic). Ta přináší zvýšení tlaku vstřikování na 1600 bar, přesnější a rychlejší vstřikování paliva do válců a kratší dobu mezi jednotlivými vstřiky. Motory mají také nová turbodmychadla, což se projevuje až o 25 % vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Číselně vyjádřeno, u silnější verze maximum točivého momentu 200 Nm nyní začíná už při 1500 min-1 místo dosavadních 1750 min-1. Nový 1,3 MultiJet II je také vybaven systémem Start&Stop, který přispívá ke snížení kombinované spotřeby.

Modernizací prošel také motor 1,6 MultiJet, u kterého se maximum výkonu 88 kW posunulo z 4000 na 3750 min-1. Nejvyšší točivý moment vzrostl z 280 Nm při 2000 min-1 na 320 Nm při 1750 min-1, kombinovaná spotřeba klesla o 0,4 litru na 4,5 l/100 km. Také tento motor vyhovuje Euro 5.

Fiat Punto Evo - vznětové motory
Motor1,3 MJet1,3 MJet II1,3 MJet1,3 MJet II1,6 MJet
Převodovka5M5M5M (6MA)5M (6MA)6M
Zdvihový objem [cm3]12481248124812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400055/400066/400070/400088/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/1750190/1750200/1750200/1500320/1750
Max. rychlost [km/h]165165175178193
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,613,611,911,79,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,14,5 (4,4)4,2 (4,1)4,5
Poh. hmotnost [kg]11051105114511451205

Faceliftované Punto navíc nabídne výběr hned dvou motorů z kategorie bi-fuel. Pro české zákazníky by byl díky husté síti čerpacích stanic zajímavější variantou 1,4 8V LPG o výkonu 57 kW. Jeho jízdní výkony jsou shodné s benzinovou verzí, při spalování benzinu spotřebuje 5,9 l/100 km. Spotřeba LPG je 7,4 l/100 km. Vůz má 38litrovou nádrž na plyn, zavazadlový prostor je kvůli tomu menší o 23 litrů (základní objem 252 l).

Druhou alternativou je 1,4 8V Biopower (Euro 5) spalující metan. Při jízdě na benzin dosahuje motor stejných parametrů jako LPG verze, u metanu je výkon snížen na 51 kW a točivý moment na 104 Nm. Horší je také jízdní dynamika. Kombinovaná spotřeba metanu je 4,2 kg/100 km (6,4 m3/100 km). Nádrž na plyn má objem 84 l, při naplnění tlakem 200 bar tak pojme 13 kg metanu. Zavazadlový prostor je kvůli její instalaci zmenšený na 200 litrů.

Fiat Punto Evo - motory pro alternativní paliva
Motor1,4 8V Biopower1,4 8V LPG
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]13681368
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min-1]57 (51)/600057/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]115 (104)/3000115/3000
Max. rychlost [km/h]162 (156)165
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9 (16,2)13,2
Komb. spotřeba - benzin [l/100 km]6,35,9
Komb. spotřeba - plyn*4,27,4
Poh. hmotnost [kg]1170-11851025-1040
* pro metan kg/100 km, pro LPG l/100 km

Jednotlivé verze budou odlišeny podle loga na dveřích zavazadlového prostoru. Běžné motorizace budou mít v názvu Punto černou tečku, výkonné 1,4 MultiAir Turbo a 1,6 MultiJet červené a motory spalující plyn zelenou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Punto Evo: Všechny motory nyní se…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…