Fiat Siena: oficiální fotografie a nové informace
Automobil Fiat Siena vznikl v roce 1996 jako projekt společnosti Fiat, která se rozhodla nabídnout čtyřdveřový sedan, odvozený od modelu Palio, který by byl svou cenou zajímavý zejména pro zákazníky v méně rozvinutých zemích. Navázal tak na starší model Duna, který se prodával výborně zejména v latinské Americe. Fiat vidí v inovované Sieně velkou příležitost, protože automobilový trh v Brazílii nyní zažívá renesanci a trh malých sedanů vykazuje růst prodejů za posledních osm měsíců zhruba o 55 %.
Nyní na trh míří již čtvrtá, faceliftovaná, generace modelu Siena. Vzhledově se velmi inspirovala Lineou sedan, když přejala některé její designérské prvky. Navržena byla v italském Fiat Centro Stile, které při tvorbě nového vzhledu spolupracovalo se svou brazilskou bratrskou pobočkou "Centro Estilo Fiat". Oproti Fiatu Palio nabízí Siena více chromu, nové ztvárnění firemního loga na chladiči či například i větší světla. Důvodem je „psychologická hra“ na větší a luxusnější automobil, než jakým doopravdy je. S novou generací přicházejí rozsáhlá vylepšení, týkající se zpracování interiéru a techniky.
Siena se bude prodávat se dvěma stupni výbavy, ELX a HLX, přičemž vyšší HLX se bude vázat pouze na motor o objemu 1,8 l. Obě verze jsou prakticky identické, jediným rozdílem je jiný rozměr kol : R14 (185/65) u slabších motorizací a u HLX to bude rozměr R15 (185/60). V seznamu standardní výbavy pro ELX i HLX tedy najdeme například palubní počítač, funkci „follow me home“, vyhřívané zadní okno se stěračem, dálkové zamykání, všechna okna v elektrice či posilovač řízení. Přiobjednat si můžete například rádio na CD schopné přehrát soubory formátu MP3 i WMA a disponující technologií Bluetooth či USB konektorem pro přímé přehrávání skladeb přinesených na přenosném paměťovém médiu, klimatizaci, airbag pro řidiče a spolujezdce jakož i ABS a EBD.
Ve verzi HLX si navíc můžete přiobjednat boční airbagy, parkovací senzory, volant potažený kůží či elektricky ovládaná boční zpětná zrcátka v barvě vozu.
Je pravda, že automobil je určen pro méně vyspělé trhy, paradoxem ale je, že na tamějších trzích je proces zavádění alternativních paliv do běžného života nesrovnatelně dále, než ve vyspělé Evropě. Drtivá většina automobilů tam jezdí na bioetanol či zemní plyn. Nesmí nás tedy překvapit, že pod kapotou najdeme dva agregáty, schopné spalovat jak klasický benzin tak i bioetanol. Jsou jimi čtyřválce FlexiFuel o objemu 1,4 resp. 1,8 l a nejvyšším výkonem 63, resp. 83 kW. Třetím do party je agregát 1,4 Tetrafuel, schopný spalovat jak benzin a bioetanol, tak také zemní plyn. Při využívání benzinu a bioethanolu je nejvyšší výkon 59 kW, při pohonu na zemní plyn vykazuje agregát nejvyšší výkon 50 kW.
V továrně v brazilském městě Betim se i nadále bude vyrábět výběhová třetí generace Sieny, která nabízí jednolitrový zážehový agregát o nejvyšším výkonu 50 kW, taktéž s technologií FlexiFuel. Časem by tento model měla nahradit nová Siena s novým jednolitrovým agregátem FIRE Flex, který oproti tomu stávajícímu nabídne vyšší výkon o 6 kW a o několik procent menší spotřebu paliva.
Nová Siena se bude vyrábět v argentinském výrobním závodě Ferreyra v Córdobě a také po boku své starší sestřičky v Betimu. Poprvé bude čtvrtá generace Fiatu Sieny představena v Brazílii v lednu, krátce na to se objeví i na argentinském trhu.