3.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat sníží emise svých turbodieselů. Tvrdí, že jde o dobrovolnou akci

Fiat sníží emise svých turbodieselů. Tvrdí, že jde o dobrovolnou akci

Koncern Fiat Chrysler chce svým zákazníkům nabídnout nižší emise v reálném světě. Jedná se o dobrovolný krok, ke kterému výrobce údajně nebyl donucen.

Emise turbodieselů vypouštěné v reálném světě se kvůli vypuklé kauze Dieselgate staly důležitým tématem automobilového průmyslu. Problémem se začal zabývat i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA), který chce nyní zákazníkům nabídnout úpravu softwaru pro jejich vozy se vznětovým motorem.

Dle prohlášení automobilky z interního vyšetřování vyplynulo, že automobily FCA splňují platné emisní normy, aniž by využívaly nějaké zakázané zařízení rozeznávající měřící cyklus. Motory tudíž fungují stejně za všech podmínek, ať už v laboratoři, nebo na skutečné silnici.

Přesto chce automobilka svým zákazníkům nabídnout úpravu softwaru, která má zajistit snížení vypouštěných emisí v reálném světě. FCA totiž přiznává, že vypouštěné emise ve skutečném provozu závisí na jízdním stylu. Ve srovnání s laboratorními podmínkami se tak v mnoha ohledech liší.

FCA zdůrazňuje, že se jedná o dobrovolné opatření, které nebylo nařízeno žádným z regulačních orgánů. Nová kalibrace vznětových agregátů má být připravena v dubnu 2016, přičemž se týká jednotek splňujících emisní normu Euro 6. Koncern zatím neuvedl, jakých modelů se úprava týká.

K přehrání softwaru dojde v rámci pravidelné servisní prohlídky, i proto FCA ani nehovoří o svolávací akci. Majitelé aut za tuto úpravu nebudou nic platit.

Zároveň chce FCA urychlit rozšiřování nabídky systému selektivní katalytické redukce do svých aut, vstřikování močoviny se v blízké době dočká více modelů koncernu. FCA chce nabídnout tento systém ve více agregátech od druhého čtvrtletí 2017, ještě před zavedením chystaných přísnějších norem měření emisí. Ty by v EU mohly vejít v platnost v září 2017.

FCA je dalším z výrobců, kteří nějakým způsobem zareagovali na skandál Volkswagenu s podváděním s emisemi. Třeba Renault musí do servisů svolat 15.800 kusů modelu Captur, protože francouzské úřady zjistily, že filtrace zplodin u těchto aut správně funguje jen za vybraných teplot. Ty se přitom nápadně podobají teplotám, při kterých se v laboratořích měří emise. Volkswagen mezitím začal do servisů svolávat první vozy s podvodným softwarem, jako první bude upraven pick-up Amarok s 2.0 TDI.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin přiletěl do Slovinska, testuje jednotu EU Putin přiletěl do Slovinska, testuje jednotu EU

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Slovinska a…

Venezuela se dál propadá, zavádí nucené práce Venezuela se dál propadá, zavádí nucené práce

Venezuelský prezident Nicolás Maduro podepsal dekret,…

Rozpočet v červenci skončí v rekordním přebytku až 75 miliard Rozpočet v červenci skončí v rekordním přebytku až 75 miliard

Ke konci července bude státní rozpočet v přebytku 73 až…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat sníží emise svých turbodieselů.…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari má mimořádný status a jako jedna z mála…

Tato Škoda Octavia první generace najela milion. Po balkánských cestách... Tato Škoda Octavia první generace najela milion. Po balkánských cestách...

Případy, kdy Škoda Octavia první generace najela milion…

 




Související články
Splňují Fiaty emise jen 22 minut? Splňují Fiaty emise jen 22 minut?

Objevují se další informace o možném fixlování při…

 



 
Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Aston Martin DB9 končí. Velká fotogalerie krásného Brita

Včera

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu dobu se z moderního auta stal zastaralý kousek. I po letech ale vypadá krásně.




Blesk.cz

Festival Sziget se blíží: 8 důvodů, proč na něj vyrazit

Festival Sziget se blíží: 8 důvodů, proč na něj vyrazit

Nedočkaví fanoušci pomalu odškrtávají dny v kalendáři. Už za necelé dva týdny totiž v Budapešti odstartuje…

Nejenom Savarová měla podivné manželství. Bouček byl ženatý půl roku, Bílá je proslulá nešťastnice

Nejenom Savarová měla podivné manželství. Bouček byl…

Někdy to vyjde a někdy prostě ne. Svatba je velkým životním krokem a některé z českých celebrit sňatek buď hodně…

 

iSport.cz

Bratr terorista se odpálil v Bruselu. On jede za Belgii na olympiádu do Ria

Bratr terorista se odpálil v Bruselu. On jede za…

Jeho situaci si umí asi málokdo představit. Mistr světa v taekwondu Mourad Laachraoui vyráží reprezentovat…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta se na výhru nadřely, uspěly Teplice i Zlín

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta se na výhru nadřely, uspěly…

Obhájce titulu z Plzně vstoupil do nového ročníku První fotbalové ligy výhrou 2:1 v Jihlavě, když Viktoria…

 

Reflex.cz

Ruská tajná služba prý odhalila rozsáhlou kyberšpionáž

Ruská tajná služba prý odhalila rozsáhlou kyberšpionáž

Ruská tajná služba FSB dnes oznámila, že objevila rozsáhlý případ kybernetické špionáže. Hackerský útok podle ní…

Tak zas budu volit ODS. Kvůli uprchlíkům

Tak zas budu volit ODS. Kvůli uprchlíkům

Dlouho čekám, až nějaký nezkompromitovaný politický subjekt zvedne rukavici migrační vlny přijatelným způsobem.…