Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat sníží emise svých turbodieselů. Tvrdí, že jde o dobrovolnou akci

David Bureš
Diskuze (55)
Koncern Fiat Chrysler chce svým zákazníkům nabídnout nižší emise v reálném světě. Jedná se o dobrovolný krok, ke kterému výrobce údajně nebyl donucen.

Emise turbodieselů vypouštěné v reálném světě se kvůli vypuklé kauze Dieselgate staly důležitým tématem automobilového průmyslu. Problémem se začal zabývat i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA), který chce nyní zákazníkům nabídnout úpravu softwaru pro jejich vozy se vznětovým motorem.

Dle prohlášení automobilky z interního vyšetřování vyplynulo, že automobily FCA splňují platné emisní normy, aniž by využívaly nějaké zakázané zařízení rozeznávající měřící cyklus. Motory tudíž fungují stejně za všech podmínek, ať už v laboratoři, nebo na skutečné silnici.

Přesto chce automobilka svým zákazníkům nabídnout úpravu softwaru, která má zajistit snížení vypouštěných emisí v reálném světě. FCA totiž přiznává, že vypouštěné emise ve skutečném provozu závisí na jízdním stylu. Ve srovnání s laboratorními podmínkami se tak v mnoha ohledech liší.

FCA zdůrazňuje, že se jedná o dobrovolné opatření, které nebylo nařízeno žádným z regulačních orgánů. Nová kalibrace vznětových agregátů má být připravena v dubnu 2016, přičemž se týká jednotek splňujících emisní normu Euro 6. Koncern zatím neuvedl, jakých modelů se úprava týká.

K přehrání softwaru dojde v rámci pravidelné servisní prohlídky, i proto FCA ani nehovoří o svolávací akci. Majitelé aut za tuto úpravu nebudou nic platit.

Zároveň chce FCA urychlit rozšiřování nabídky systému selektivní katalytické redukce do svých aut, vstřikování močoviny se v blízké době dočká více modelů koncernu. FCA chce nabídnout tento systém ve více agregátech od druhého čtvrtletí 2017, ještě před zavedením chystaných přísnějších norem měření emisí. Ty by v EU mohly vejít v platnost v září 2017.

FCA je dalším z výrobců, kteří nějakým způsobem zareagovali na skandál Volkswagenu s podváděním s emisemi. Třeba Renault musí do servisů svolat 15.800 kusů modelu Captur, protože francouzské úřady zjistily, že filtrace zplodin u těchto aut správně funguje jen za vybraných teplot. Ty se přitom nápadně podobají teplotám, při kterých se v laboratořích měří emise. Volkswagen mezitím začal do servisů svolávat první vozy s podvodným softwarem, jako první bude upraven pick-up Amarok s 2.0 TDI.

David Bureš
Diskuze (55)
6. 2. 2016 14:55
Re: Vylpšení emisí
Jsem rád že nemáš námitek a přijímáš skutečnost. :yes:
4. 2. 2016 19:40
Re: Vylpšení emisí
Tyhle pohádky můžeš povídat těm vašim koncernovým ovečkám.
4. 2. 2016 19:22
Re: Vylpšení emisí
Když tě zajímají fakta tak proč píšeš pohádky?

1. Nic jako podvodný soft neexistuje. Soft je soft a dělá přesně to co je mu naprogramováno, především pak to že upravuje mapování a charakteristiky motoru v závislosti na různých podmínkách. Proto tam RJ je, jinak stačí rozdělovač s karburátorem a seřizovat předstih. Že ta inkriminovaná funkce není závadná už homologační autority potvrdily. VW pouze potvrdil že takovou funkci jejich soft má a že byla použita do x aut.

2. Logicky, jelikož podvodný soft neexistuje, těžko by se k němu někdo mohl hlásit. A automobilky navíc mohou deklarovat co chtějí, to je úplně jedno.

3. Bosch to samozřejmě všem automobilkám dodával zcela bežně, a to z důvodů viz první bod. Když je v pořádku, rád to prodám.

Pokud ty považuješ to že někdo využívá možnosti dané normy resp. její předepsané metodiky za podvod, pak podvádí naprosto všichni. Tu někdo menší nádrží, jiný odpojeným příslušenstvím, další speciálnímy pneu a rozhozenou geo atd atd. Vyšetřovat můžeš koho chceš, to je legitimní nástroj, ale zatím neexistuje jediný závěr takového vyšetřování. Resp jeden ano, ten konstatoval že na us trhu nebyl řádně popsán emisní systém, nic víc nic míň, žádný pohádky o podvodném softu se nekonají.
4. 2. 2016 18:34
Re: Vylpšení emisí
Do té tvojí reality? Kde je tvůj čisťoučký Renault ten, který nám tu reálně zasírá ovzduší násobně víc, než cokoliv od VW?

Taková realita se ti nelíbí, co? Ale je to ta pravá realita. :-!
4. 2. 2016 18:22
Re: Vylpšení emisí
Jaká svolávačka ty kašpárku? jaké vlastní důvody? Vrať se do reality dokud je čas.