Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo Kombi konečně odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan!

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
14 Fotogalerie
Nejpraktičtější varianta kompaktního modelu Fiatu Tipo je nabízena s pěti motory. V základu je vůz vybaven klimatizací nebo elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu.

Fiat postupně odhaluje české ceny svého nového zástupce v nižší střední třídě, modelu Tipo. Ceník sedanu známe už od konce roku 2015, loni v létě byly odhaleny i ceny hatchbacku. Nyní konečně došlo i na napjatě očekávaný kombík, které se základní benzinovou čtrnáctistovkou přijde na 329.900 korun.

To znamená, že základní cena kombi je o 30.000 korun dražší než hatchback a zároveň o výrazných 60.000 korun dražší než jednodušeji (a levněji) řešený sedan. Ve všech případech je výchozím motorem atmosférický zážehový čtyřválec o výkonu 70 kW, který je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou. I přes tyto příplatky však Fiat Kombi patří mezi nejlevnější kombíky nižší střední třídy.

Fiat Tipo Kombi - srovnání základních cen s vybranými konkurenty
ModelMotorZákladní cena [Kč]
Fiat Tipo Kombi1.4 (70 kW)329.900
Dacia Logan MCV1.0 Sce (54 kW)189.900
Ford Focus Kombi1.6 Ti-VCT (77 kW)339.990
Kia Cee'd SW1.4 CVVT (73 kW)339.980
Opel Astra ST1.4 (74 kW)354.900
Renault Grandtour1.6 Sce (84 kW)369.900
Seat Leon ST1.2 TSI (63 kW)369.900

V základu je Tipo Kombi vybaveno 15palcovými ocelovými koly, střešními ližinami v černém provedení, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, výškově nastavitelným volantem i sedadlem řidiče nebo manuální klimatizací. Dále nechybí ani šest airbagů, lepicí sada na opravu pneumatik, autorádio, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu.

Druhý stupeň Plus přidává 16palcová kola, diody pro denní svícení, multifunkční volant s koženým věncem nebo rádio ovládané prostřednictvím pětipalcové dotykové obrazovky.

Vrcholem je Lounge s 16palcovými litými koly, předními mlhovkami, 12V zásuvkou v zavazadelníku, automatickou klimatizací, tempomatem nebo přední loketní opěrkou. Rádio pak má sedmipalcovou obrazovku.

Příplatková výbava zaujme lákavými cenami. Zadní parkovací senzory přijdou na 4.000 korun, vyhřívaná přední sedadla na 4.400 Kč, zatímco zadní loketní opěrka na 2.300 Kč. K dispozici jsou i různé zvýhodněné pakety, třeba součástí Smart Lounge pro nejvyšší stupeň Lounge je za 14.400 Kč navigace a zadní parkovací kamera.

Fiat Tipo Kombi je možné pořídit s pěti nabízenými motory. Z těch zážehových je to vedle základní čtrnáctistovky ještě oturbený 1.4 T-Jet (88 kW), který je možné pořídit i ve verzi na LPG, a 1.6 E-TorQ (81 kW), který je standardně spárován s šestistupňovým automatem. Turbodiesely zahrnuje 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW), který je za příplatek 56.000 Kč možné pořídit i se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Fiat Tipo Kombi – ceny na českém trhu
Motor1.41.4 T-Jet1.4 T-Jet LPG1.6 E-TorQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]136813681368159812481598
Největší výkon [kW/min]70/600088/500088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6M6A5M6M (6DS)*
Max. rychlost [km/h]185200200192180200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,810,311,712,310,1 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,011,46,33,73,7 (3,9)
Cena Tipo [Kč]329.900-393.900-393.900421.900
Cena Plus [Kč]356.900393.900421.900405.900421.900449.900
Cena Lounge [Kč]-421.900-433.900-477.900
*Za dvouspojkovou převodovku DDCT se připlácí 56.000 Kč