Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiatu se vyplácejí seškrtané investice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (123)
Šéf Fiatu Sergio Marchionne seškrtal regionální výdaje a odložil představení nových modelů.

Hrubé ztráty v Evropě, Středním východě a Africe jsou 184 milionů euro, zatímco o rok dříve byly ztráty 406 milionů euro. Prodejní zisky Fiatu včetně Chrysler Group se z 525 milionů zvedly na 1,01 miliardy euro, čímž značně překonaly očekávání.

Fiat snížil pro rok 2012 útratu v Evropě o 500 milionů euro, protože mu zde prodeje klesly už pátý rok v řadě. Představení hatchbacku Grand Punto plánované na rok 2013 bylo přehodnoceno a odloženo.

Fiat předpokládá, že letošní celkové prodejní zisky budou v rozpětí 3,8 – 4,5 miliardy euro.

Výrobce zavřel továrnu na Sicílii na konci roku 2011 a pokud automobilový trh zůstane na stávající úrovni ještě dva nebo tři roky, bude pravděpodobně muset zavřít v Itálii ještě jednu továrnu. Rozhodnutí závisí na tom, zda bude Fiat schopen najít způsob, jak využít přebytečnou kapacitu pro výrobu aut pro Severní Ameriku.

Příjmy výrobců automobilů jsou silně zasaženy Evropskou krizí. Nižší zisky oznámil i největší evropský automobilový koncern Volkswagen a druhý největší koncern PSA dokonce oznámil ztrátu 662 milionů euro a chystá se zrušit 8,000 pracovních míst.Ford očekává v tomto roce v Evropě ztrátu 1 miliardy dolarů.

Chrysler oznámil zisk 436 milionů dolarů za druhou čtvrtinu roku, zatímco Fiat ztratil 370 milionů dolarů. Fiat chce zvýšit svůj podíl v Chrysleru na 61,8 %. Celkem ho podíl v této společnosti vyjde na 2,3 miliardy dolarů. Další 3,3 % chce holding koupit od United Auto Workers' VEBA. Tento podíl má stát méně než 200 milionů euro.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (123)
Avatar -
anonym
3. 8. 2012 10:01
Re: Na konec Fiatu v EU to rozhodně nevypadá
Rozumím tomu, co píše objekt21. Pokud navštěvoval velký značkový servis, chápu.
Lidem se dnes obtížně vysvětluje, že nemusí využívat "autorizovaných servisů". Že si mohou vybrat libovolný servis a na záruku to nemá žádný vliv, pokud: servis používá díly na auto schválené a postupuje podle servisního manuálu. Není tedy nejmenší důvod nekupovat auto kvůli servisu - kupte libovolný automobil a vyberte si libovolný kvalitní servis, o záruku se bát rozhodně nemusíte.
Navíc jsem si nemohl nevšimnout, že některé autorizované servisy používají aftermaketové díly velmi pofiderní kvality a účtují za ně ceny jako za závodní díly. Některé specialiszované firmy (hádejte jaké?) se naopak soustředí na prodej špičkových komponentů renomovaných výrobců za cenu aftermarketu.
Avatar -
anonym
3. 8. 2012 09:38
Re: Na konec Fiatu v EU to rozhodně nevypadá
Rozumím Vám, ale s tím servisem mi to přijde zvláštní, třeba vzduchový filtr na to Rio stojí dvakrát víc než na Punto, to samé olejový filtr... není někde chyba? Hlavním argumentem pro Punto je právě mizivá cena servisu. Ale samozřejmě, zkušenost říká, že "značkový servisy" jsou jen sociální ústavy pro levoruký...
Jinak chápu, image to nemá, vzhledem neuchvátí, po tom seškrtání nabídka dost chudá a i když připustíme, že záruka nevypovídá nic, představuje určitou jistotu, mám alespoň něco na papíře.
A nakonec zjistíme, že postavený jsou všechny tyhle nákupní tašky v podstatě stejně, nějaký šrouby, materiály a vůbec krámy, které není vidět, nikoho nezajímají, takže chápu, že sahnete jinam. Můžou si za to sami, že mají šrouby se stoupáním 1,25 jim zákazníky nenažene. Nakonec, postavený jsou tyhle nákupní tašky +/- stejně, takže jediný zajímavý na tom je právě paradoxně ten MutliAir...
Avatar - Stejsn
3. 8. 2012 09:37
Fiate, udělej středního kombíka
a zase začneš vydělávat. Copak je to tak těžké pochopit? 8-s
Avatar -
anonym
3. 8. 2012 09:30
Re: Ach můj bože
No, jestli věříte, že Porsche, Jaguar a BMW dělají spolehlivá auta, tak si něco z toho kupte. A až Vám přijde dopis, abyste s tím raději nejezdil, protože auto má vážnou závadu na brzdové soustavě, vzpomeňte si, jak jste se tu kasal.
Každopádně je vidět, že jsou s nimi majitelé spokojeni, což je nejdůležitější, ale žádná vazba na spolehlivost tu samozřejmě není.
Pokud od auta očekáváte zvýšený lov škeblí, a on se skutečně dostaví, můžete být maximálně spokojen i přesto, že čtvrtletně necháte v servisu přes 40 000 Kč. Protože holt škble něco stojej. Naopak auto, kterému nikdy nic nebylo, ale také se nikomu nelíbí a postrádá jakoukoli stopu image, může svého majitele silně štvát, přestože je nejspolehlivější na světě.
Zkuste se někdy nad těmi statistikami jenom zamyslet selským rozumem...
Avatar - sendador
3. 8. 2012 07:20
Re: Na konec Fiatu v EU to rozhodně nevypadá
Asi zalezi jak kde. Ja se servisem nikdy problem nemel...
Ale soucasna nabidka modelu pro rodinu je hodne spatna :-( Na podzim bych chtel koupit nove auto a zbyva mi vlastne na vyber jen Doblo, coz teda moc velky vyber neni ;-\