FitCar PPV: Audi A4, kde musíte šlapat jak na kole. Abyste měli fyzičku...

 

FitCar PPV, jehož základem je standardní Audi A4 Avant generace B8, je prototypem automobilu, v němž řidič šlapáním do pedálů jako na jízdním kole spaluje kalorie a zároveň ovlivňuje akceleraci i rychlost jízdy.

FitCar PPV vytvořil Nasser Al Shawaf ze Saúdské Arábie ve spolupráci s nizozemskou společností BPO s cílem nabídnout řidičům možnost zlepšit svou fyzickou kondici během jízdy v běžném osobním automobilu.

V dnešní době není ničím zvláštním, když lidé ve svých vozech stráví během cesty do práce a samozřejmě i z práce více než hodinu. Tento čas tráví sezením za volantem, kdy mají věnovat pozornost řízení. Nasser Al Shawaf je přesvědčen, že právě v rámci řízení mohou udělat i něco pro své zdraví a navrhl nový systém ovládání vozu.

Ten je nyní prezentován v Audi A4 Avant, zastupujícím generaci B8 z let 2008 až 2015. Tento prototyp má pod kapotou standardní přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI, který spolupracuje s automatickou převodovkou a od běžného sériového vozu se liší především změnami provedenými interiéru.

Jízda na kole rychlostí přes 200 km/h? Za Porsche Cayenne Turbo se povedlo 217,7 km/h!

Před sedadlem řidiče jsou totiž umístěny pedály z jízdního kola, které nahrazují klasický pedál akcelerátoru a spolupracují s řídící jednotkou motoru. Rychlost šlapání pak ovlivňuje samotnou akceleraci a rychlost jízdy vozu.

Řidič má možnost si nastavit odpor při šlapání a vybírat ze tří jízdních režimů v závislosti na podmínkách okolního provozu. Pro jízdu nižšími rychlostmi je určen režim Drive Slow, zatímco pro rychlejší jízdu, například na dálnici je vhodný režim Drive Fast a při stání v koloně nebo čekání na parkovišti si lze šlápnout do pedálu v rámci režimu No Drive.

Jednotku s pedály pak u prototypu nahrazuje ruční ovládání brzdového pedálu, které vychází ze systémů používaných ve vozech pro osoby se sníženou nebo nulovou pohyblivostí dolních končetin.

Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Kompletní systém ovládání vozu za pomoci pedálů z jízdního kola má Nasser Al Shawaf patentován a nyní čeká na jeho schválení pro použití v běžném silničním provozu v Nizozemsku a dalších státech Evropy.

Cílem projektu, který byl nejprve testován v prototypu, jehož základem byl Smart Fortwo a nyní je prezentován v Audi A4 Avant, není změnit osvědčený způsob ovládání automobilů, ale nabídnout alternativu zájemcům o zlepšování své fyzické kondice během řízení vozu.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová Prezident se mstí BIS kvůli Nikulinovi a novičoku, říká poslankyně Černochová

Zeman je ve válce s Bezpečnostní a informační službou…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4 Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4

Problém s airbagy přerůstá výrobcům automobilů přes…

Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Zákazníci si stěžovali na problematickou funkčnost CVT…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta panda, končí sranda! Flin občas slízne pohlavek

Lekce na větvi v Zoo Praha: Když vychovává táta…

Pane, pojďte si hrát! Pětiměsíční sameček pandy červené Flin v pražské zoo je stále rozvernější. Máma na…

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel. Dostal diplom a na Hradě se chlastalo až do rána

Rozhodnuto: Zeman chlastá víc, než chlastal Havel.…

Odvěká otázka, kdo chlastal víc, jestli Miloš Zeman, nebo Václav Havel, byla konečně vyřešena. Nezávislý tým…