FitCar PPV: Audi A4, kde musíte šlapat jak na kole. Abyste měli fyzičku...

 

FitCar PPV, jehož základem je standardní Audi A4 Avant generace B8, je prototypem automobilu, v němž řidič šlapáním do pedálů jako na jízdním kole spaluje kalorie a zároveň ovlivňuje akceleraci i rychlost jízdy.

FitCar PPV vytvořil Nasser Al Shawaf ze Saúdské Arábie ve spolupráci s nizozemskou společností BPO s cílem nabídnout řidičům možnost zlepšit svou fyzickou kondici během jízdy v běžném osobním automobilu.

V dnešní době není ničím zvláštním, když lidé ve svých vozech stráví během cesty do práce a samozřejmě i z práce více než hodinu. Tento čas tráví sezením za volantem, kdy mají věnovat pozornost řízení. Nasser Al Shawaf je přesvědčen, že právě v rámci řízení mohou udělat i něco pro své zdraví a navrhl nový systém ovládání vozu.

Ten je nyní prezentován v Audi A4 Avant, zastupujícím generaci B8 z let 2008 až 2015. Tento prototyp má pod kapotou standardní přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI, který spolupracuje s automatickou převodovkou a od běžného sériového vozu se liší především změnami provedenými interiéru.

Jízda na kole rychlostí přes 200 km/h? Za Porsche Cayenne Turbo se povedlo 217,7 km/h!

Před sedadlem řidiče jsou totiž umístěny pedály z jízdního kola, které nahrazují klasický pedál akcelerátoru a spolupracují s řídící jednotkou motoru. Rychlost šlapání pak ovlivňuje samotnou akceleraci a rychlost jízdy vozu.

Řidič má možnost si nastavit odpor při šlapání a vybírat ze tří jízdních režimů v závislosti na podmínkách okolního provozu. Pro jízdu nižšími rychlostmi je určen režim Drive Slow, zatímco pro rychlejší jízdu, například na dálnici je vhodný režim Drive Fast a při stání v koloně nebo čekání na parkovišti si lze šlápnout do pedálu v rámci režimu No Drive.

Jednotku s pedály pak u prototypu nahrazuje ruční ovládání brzdového pedálu, které vychází ze systémů používaných ve vozech pro osoby se sníženou nebo nulovou pohyblivostí dolních končetin.

Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Kompletní systém ovládání vozu za pomoci pedálů z jízdního kola má Nasser Al Shawaf patentován a nyní čeká na jeho schválení pro použití v běžném silničním provozu v Nizozemsku a dalších státech Evropy.

Cílem projektu, který byl nejprve testován v prototypu, jehož základem byl Smart Fortwo a nyní je prezentován v Audi A4 Avant, není změnit osvědčený způsob ovládání automobilů, ale nabídnout alternativu zájemcům o zlepšování své fyzické kondice během řízení vozu.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4 Audi má problémy s airbagy, do servisů musí 850.000 vozů A4

Problém s airbagy přerůstá výrobcům automobilů přes…

Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Zákazníci si stěžovali na problematickou funkčnost CVT…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…