Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: V roce 2020 budou v USA jezdit 2/3 nových aut se čtyřválcovými motory

Michal Fokt
Diskuze (89)
Automobilka Ford předpokládá, že už za sedm let přejde Amerika na čtyřválcové motory. Realita nebo (ne)nápadné promo pro řadu přeplňovaných čtyřválců Ecoboost?

USA stále bereme jako zemi zaslíbenou vysokoobjemovým motorům V6 a V8, jenže realita už je trošku jiná. V roce 2008 se ve Státech prodávalo už 40 % nových aut se čtyřválcovými motory a o čtyři roky později už "I4" tvořily 53 % trhu nových vozů. Ani to by však nemělo být konečné číslo.

Ford tvrdí, že za dalších 7 let, tedy v roce 2020, už bude mít přibližně 66 % nových aut čtyřválcové motory. Někteří analytici sice toto množství zpochybňují a upozorňují, že to není poprvé, co se odhady Fordu úplně nesešly s realitou, nicméně na druhou stranu je úplně nevylučují.

V současnosti jezdí se čtyřválci auta ze segmentu malých a midsize vozů a většina hybridů a kompaktních SUV, podle Fordu by se ale měl tento typ motorů rozšířit i do vyšších automobilových tříd. To vyvolává otázky, zda si Ford náhodou trošku neprošlapává cestičku pro své přeplňované řadové čtyřválce Ecoboost, které by měly mít dost síly, aby rozhýbaly i větší modely značky.

Tento trend by se ale měl týkat i ostatních výrobců a to z důvodu zpřísněných emisních limitů CAFE, protože bez ohledu na realitu maloobjemové přeplňované motory vykazují mnohem lepší normované hodnoty. Současně nelze ignorovat trend postupného odklonu amerických zákazníků od velkých automobilů k menším vozům, takže se postupně mění i skladba vozového parku amerických silnic ve prospěch těch vozů, které čtyřválce už používají nebo k nim mají blízko.

Myslíte si také, že je toto prohlášení Fordu účelové, prostě jen nereálné nebo se vám zdá býtr vzhledem k dosavadnímu vývoji v USA vcelku střízlivé?

Michal Fokt
Diskuze (89)
27. 5. 2013 22:48
Re: NESMYSL, ELEKTRO JEDE FORD ee
Co je špatného na jádru? V současnosti je to spolu s vodní energií nejekologičtější způsob výroby, s velkou stabilitou a výkonem (Dukovany a Temelín dokážou pokrýt cca 30% spotřeby Česka)
Ale jinak souhlasím, bateriové elektromobily jsou slepá cesta, dlouhá doba dobíjení a zátěž rozvodné sítě jasně hovoří proti širšímu využití.
27. 5. 2013 22:40
Re: BAN pre Adama Nováka!
elektromobil ne, to je slepá cesta, dobrá akorát tak k přetěžování rozvodné sítě a ničení životního prostředí kvůli bateriím... Budoucnost je ve vodíku, pokud se vyřeší problém se skladováním - dá se vyrábět z přebytků energie a posléze skladovat, do auta se dočerpá během pár minut a ne půl dne a pokud se oželí účinnost, jde spalovat v tepelných motorech. Bohužel je třeba vyřešit pár problémů... A taky jeho spalováním vznikají skleníkové plyny >:D
27. 5. 2013 22:32
Re: JO A MIMOCHODEM
Ádo, kolikrát ti má člověk vysvětlovat, že diesel na CNG NEEXISTUJE?
Jinak zvyšování komprese nad 15:1 nemá z hlediska účinnosti velký smysl - a hodnota 15:1 je hodnota, které mohou dosáhnout i zážehové motory (i když ne benzínové)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
26. 5. 2013 20:34
Re: 1903 FORD : 2003 TESLA
[odkaz] ;-)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
26. 5. 2013 20:31
Re: 1903 FORD : 2003 TESLA
[odkaz]