Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Bronco: Legendární SUV se vrací. A nejen do USA!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Ford oficiálně potvrdil, že v roce 2020 opět zařadí do nabídky model, který ponese označení Bronco a bude podobně jako jeho jmenovci z dvacátého století vhodný pro jízdu v terénu.

Ford na letošním autosalonu v Detroitu představil modernizované provedení svého úspěšného pick-upu F-150 a zároveň zde došlo k potvrzení návratu SUV pojmenovaného Bronco do nabídky značky.

Oficiální materiály společnosti Ford Motor Company uvádí, že nový model Bronco rozšíří nabídku SUV značky Ford od roku 2020. A tentokrát bude koncipován jako globální model, od počátku určený i pro některé mimoamerické trhy.

„Bronco bude nekompromisní vůz s pohonem všech kol pro milovníky dobrodružství, kteří se rádi vydávají daleko za hranice města,“ řekl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku.

Nové Bronco, která má být v nabídce své značky zástupcem středně velkých SUV podle severoamerických měřítek, se bude vyrábět v michiganském Wayne spolu s pick-upem Ranger, který se v roce 2019 vrátí na americký trh.

Zde končí informace potvrzené samotnou automobilkou, ale v patách jim jsou neoficiální zprávy, které odhalují design i techniku nového SUV se jménem Bronco. Některé z nich byly přitom zveřejněny již koncem roku 2015, kdy se v souvislosti s dohodou mezi Ford Motor Company a organizací UAW (United Auto Workers) objevily první zprávy o návratu modelu Bronco.

Již tehdy se zmiňovalo, že novinka bude vycházet z modelu Everest, odvozeného od pick-upu Ranger. Tuto možnost do jisté míry potvrzuje místo výroby nového modelu Bronco a zároveň ji na fóru Reddit zaměřeném na Ford Ranger zmínil i designér, který pracuje úpravách pick-upu pro severoamerický trh.

Ford Bronco má být tedy podle dostupných informací pětidveřovým SUV, stojícím na rámu pick-upu Ranger, které se od současného modelu Everest odliší především designem předních i zadních partií a provedením interiéru.

Pod kapotou se očekává především v případě severoamerického trhu nasazení přeplňovaných zážehových motorů z rodiny EcoBoost, zatímco v nabídce pro další trhy se předpokládá uvedení verzí se vznětovými motory, jimiž ostatně disponuje i výchozí Everest, který je nabízen se vznětovými čtyřválci 2.2 TDCi a pětiválci 3.2 TDCi.

Představení sériové podoby nového modelu Bronco se s největší pravděpodobností odehraje na autosalonu v Detroitu za dva roky, aby mohlo být toto SUV uvedeno na severoamerický trh v modelovém roce 2020 a následně i na další vybrané trhy, k nimž může patřit i ten evropský. V případě ceny se očekávají částky od 35.000 amerických dolarů (zhruba 900.000 Kč).

Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.

V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Avatar - Barrichello
13. 1. 2017 17:19
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
No proto sem asi psal že to má závady jako všechna CRD - u Commonrailu řeší vstřiky všichni, čerpadlo taky dost lidí.
13. 1. 2017 16:42
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Vstřiky řeší úplně všichni u všech dieselů. To asi nebude nějaký specifický problém. Se swirl klapkou měly problémy BMW, u MB jsem o tom neslyšel. Turbo logicky vydrží při správném zacházení 200 tkm nebo 400 tkm.
Avatar - Barrichello
13. 1. 2017 13:06
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Co by ses chtěl dozvědět?

odchází u toho Swirl, vstřiky a sem tam (ne moc často ale občas se stane) turbo a čerpadlo.

Nejvíc kluci co maj 300C a Jeepy řešily ty vstřiky a SWIRL
13. 1. 2017 08:54
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Ve své době se prodával GC a Commander. Co z těch dvou by sis vybral vizuálně ty?
Stejné motorizace, stejné převodovky, jiná kastle. Můžu to dohledat, ale Commander měl žebřinový rám, nebo něco co z něho dělalo opravdový off-road a ne SUV? nechám se poddat.
edit: ano, MB 3.0 CRD motor se pokládá za výkonově nic moc, ovšem velmi spolehlivý.
13. 1. 2017 08:38
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Jakožto nestranný pozorovatel ti musím říct, že přínos tvého příspěvku taky nebyl bůhví jaký...