Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Edge vstupuje na český trh. Nabízí dva nové turbodiesely EcoBlue

David Bureš
Diskuze (46)
Ford Edge se v rámci faceliftu dočkal nových vznětových motorů. Dvoulitry EcoBlue znamenají vyšší výkon než dosud.

Velké SUV Ford Edge se po třech letech na trhu dočkal faceliftu. Poprvé jsme si ho prohlédli na jaře v Ženevě, nyní se vůz konečně dočkal českého ceníku. K dispozici jsou dva vznětové motory s přídomkem EcoBlue. Základní nabízí 140 kW, ten se dvěma turbodmychadly 175 kW.

Motory tak oproti předchůdci posílily. Edge byl dosud dostupný se dvěma dvoulitry TDCi, se 132 kW, respektive 154 kW. Vyšší výkon ale není jedinou změnou, biturbo je nově standardně spárováno s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který střídá šestistupňový dvouspojkový Powershift. Pohon všech kol každopádně zůstává standardem.

Ceny začínají na částce 1.149.990 korun za motor 2.0 EcoBlue (140 kW) v kombinaci se čtyřkolkou a šestistupňovým manuálem. Základní výbavový stupeň Trend zahrnuje 19palcová kola z lehkých slitin, světelný a dešťový senzor, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém SYNC, diodové světlomety, nebo zadní parkovací kameru.

Nejvíce ale automobilka propaguje vrcholné verze s přídomkem Top Edition, které jsou dostupné výhradně s biturbem o výkonu 175 kW. Sportovně laděná ST-Line Top Edition přijde na 1.299.900 korun, zatímco luxusně koncipované Vignale Top Edition na 1.309.900 Kč.

Obě varianty doplňují výbavu o adaptivní tempomat s gunkcí stop & go, aktivní parkovací asistent pro kolmé a příčné parkování, hlídání mrtvého úhlu, přední parkovací kameru, ventilovaná přední sedadla a manuálně odnímatelné tažné zařízení. ST-Line Top Edition přidává též adaptivní diodové světlomety a metalický lak karoserie, které už má i výchozí Vignale.

ST-Line Top Edition nechybí ani sportovnější vzhled díky hliníkovým pedálům, masce s voštinovou mřížkou nebo chromovaným koncovkám výfuku, z výbavy zmiňme sportovní odpružení, 20palcová kola v dvoubarevném provedení, hudební systém Bang & Olufsen s 12 reproduktory o výkonu 1000 W, čalounění kombinující kůži s velurem, elektricky nastavitelná přední sedadla v 10 směrech nebo vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu.

Vignale Top Edition zase má též 20palcová kola s prémiovou povrchovou leštěnou úpravou, kožená sedadla s šestiúhelníkovým prošíváním, kůží čalouněnou palubní desku nebo střešní ližiny s hliníkovou úpravou.

Omlazený Ford Edge poznáte díky nově pojaté šestiúhelníkové masce chladiče, užším světlometům nebo jiným nárazníkům. Uvnitř zase došlo k přepracování středového panelu.

Ford Edge – technická data a české ceny modernizované verze
Motor2.0 EcoBlue AWD2.0 EcoBlue Bi-Turbo AWD
Pohon4x44x4
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]140/3500175/4000
Točivý moment [N.m/min]400/2000-3000500/2000
Převodovka6M8A
Max. rychlost [km/h]203216
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,79,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,86,8
Cena Trend [Kč]1.149.990-
Cena Titanium [Kč]-1.377.990
Cena ST-Line [Kč]-1.492.990
Cena Vignale [Kč]-1.528.990
Cena ST-Line Top Edition [Kč]-1.299.900
Cena Vignale Top Edition [Kč]-1.309.900

David Bureš
Diskuze (46)
17. 10. 2018 18:36
Re: Prodeje?
Co jsem sledoval statistiky za minuly rok.....tak velmi rychle Edge preskocil sve konkuretny jako Kiu Sorento a Hyundai Santafe o celkem pekny parnik....v Evrope.

Proti Audi asi mysleli lepsi prostor a vybava za stejne penize.....nic mene, urcit ebych taky neprohasoval ze utocim na Korejce :D:D - marketing
17. 10. 2018 18:32
Re: Biturbo 4x4
Zatim bohuzel ano......prej to intenzivne resi :D:D co si pod tim predstavit....nevim O:)
17. 10. 2018 09:37
Re: FORD
Papier znesie naozaj vela a hlavne hodnota 0-100 nehovori az tak vela o realnej dynamike v premavke.
Je uz roky dobrym zvykom tieto cisla "odrbavat" pouzitim launch control, roznych sportovych modov, ktore vyzuju ine mapy pre RJ. Potom auto naozaj je rychlejsie, aj LC dokaze optimalizovat preklz, lenze ide iba o tuto jedinu situaciu, ktora je aj tak nepouzitelna v premavke. Pri beznych situaciach ako je najazd na dialnicu (60-140) a pod to uz nijak nepomaha...

Dalsi faktor su dosledky setrenia automobiliek, Opel je priekopnikom :-) . Predchadzajuca Insignia OPC mala 0-100 s automatom za 7s aj napriek vykonu, ktory by mal staci na cas pod 5s. HDM bolo pomale a k tomu viedlo k brutalnemu obmedzeniu krutiaceho momentu na nizsie kvalty. Aktualne 2.0T je to iste. 8st. Aisin je zjavne pri nom na hrane moznosti, tak ma na nizsie kvalty obmedzeny vykon (priebeh momentu) a posobi lenivo. Na dialnici ukaze co dokaze :-)

Inak Ford Edge je o peknych 300kg tazsi ako Tiguan (nie All Space), to urobi svoje. Tiez HDM bude naladene tak, aby radilo hladko (to je strata 0.5+s) a zjavne bude motor obmedzeny na nizsie kvalty.
Uz slabsia verzia ma odmerane casy okolo 9.5s a vyrovna sa kratkemu TIguanu so 190k dieslom. Tak posilneny motor snad bude v pruznosti citelne lepsi
[odkaz]
Avatar - xxc
17. 10. 2018 08:24
Re: FORD
To som si aj ja niekedy myslel, ze HDM je to najlepsie. Ale nemusi to tak byt, dvojspojka od Getragu sa mi zda lepsia, ako HDM 6 stupnove od Aisinu.
16. 10. 2018 20:28
Prodeje?
Jak se to vlastně v Evropě prodává? Vzpomínám si, že když začínali, snažili se to velkohubě propagovat jako konkurenci Audi apod. Když jsem viděl tu cenu, říkal jsem si, že to bude propadák. Ale možná se to v některých zemích celkem prodává...