Ford Escort se vrací, zatím jako koncept pro Čínu

 

Ford se rozhodl oživit legendární jméno Escort, nese jej studie sedanu pro čínský trh, která se objevila na autosalonu v Šanghaji.

Escort je konceptem sedanu segmentu C, tedy nižší střední třídy. Jeho rozměry Ford dosud neodhalil, podle fotografií ale bude určitě kratší než Focus ve stejné karosářské verzi. Záď je totiž velmi krátká. Tvary Escortu pochopitelně respektují současný stylistický trend značky, auto je ale prosté kudrlinek a výstřelků. Vypadá docela elegantně, možná trochu jednoduše, ale rozhodně nikoli nudně. To byl ostatně i záměr návrhářů.

Escort v „měděné“ metalíze tedy dostal šestiúhelníkovou masku chladiče s pěti vodorovnými žebry. Pokrývá jí chrom, stejně jako vstupy vzduchu v předním nárazníku. Tento kov se leskne i na vnějších klikách, zrcátkách a rámech oken. Zajímavým prvkem je lišta, která propojuje koncová světla. Ve všech se uplatnily moderní diody. Co je pod kapotou, bohužel nevíme. Určitě zážehový čtyřválec maximálně dvoulitrového objemu, spíše však menší. Automobilka také v tomto směru bohužel mlčí. Poháněná jsou zcela jistě přední kola.

Ford s Escortem sonduje zájem čínských zákazníků, kompaktní sedany jsou zde oblíbené, vždyť tvoří čtvrtinu trhu! Celý segment momentálně čítá 5,5 milionu nových vozů ročně. Koncept je určen rodinám, které hledají prostorné funkční auto, ale ještě rozumných rozměrů a spoléhají na kvalitu a bezpečnost, kterou jim čistě domácí výrobci jaksi zatím nabídnou nedokážou. Případný sériový model by tak byl umístěn mezi tříprostorovou Fiestu a loni nejprodávanější vůz vůbec: Focus.

V Říši středu má Escort samozřejmě daleko větší obchodní potenciál než na starém kontinentu. Ale i v našich končinách může mít konkurence z koncernů PSA, Volkswagen a od Renaultu špatné spaní. Na tyto myšlenky je ale ještě příliš brzy.

První zemí, kde se případně Escort začne vyrábět, bude zcela jistě Čína. Do roku 2015 chce zde Ford otevřít dalších pět nových továren a kapacitu některých stávajících, například komplexu v Čchung-čchingu rozšířit. Vznikne třeba další závod v Chang-čou. Celkové investice dosáhnou 1,86 miliardy dolarů, tedy 36,8 miliardy korun.

Escort byl prvním evropským modelem Fordu. Vyráběl se v letech 1968-2000 ve čtyřech generacích se dvěma opravdu radikálními modernizacemi (1985 a 1995). Užitkové verze vydržely další dvě léta, v Argentině pak vznikal až do roku 2004. Severní Amerika se dočkala celkem tří generací, jen ta první ovšem vycházela z nám známého Escortu Mk.3.

Ford Escort – evropské a světové auto (1. část)

Ford Escort – evropské a světové auto (2. část)

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Escort se vrací, zatím jako koncept pro Čínu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Evropské Automobily roku: Ford Escort (1981) Evropské Automobily roku: Ford Escort (1981)

Escort, stěžejní model evropské filiálky Fordu,…

Gymkhana Kena Blocka: První zadokolkou je Ford Escort Mk2 RS z roku 1978! +(video) Gymkhana Kena Blocka: První zadokolkou je Ford Escort Mk2 RS z roku 1978! +(video)

Známý bavič a závodník Ken Block postavil pro své videa s…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…