Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Escort se vrací, zatím jako koncept pro Čínu

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Ford se rozhodl oživit legendární jméno Escort, nese jej studie sedanu pro čínský trh, která se objevila na autosalonu v Šanghaji.

Escort je konceptem sedanu segmentu C, tedy nižší střední třídy. Jeho rozměry Ford dosud neodhalil, podle fotografií ale bude určitě kratší než Focus ve stejné karosářské verzi. Záď je totiž velmi krátká. Tvary Escortu pochopitelně respektují současný stylistický trend značky, auto je ale prosté kudrlinek a výstřelků. Vypadá docela elegantně, možná trochu jednoduše, ale rozhodně nikoli nudně. To byl ostatně i záměr návrhářů.

Escort v „měděné“ metalíze tedy dostal šestiúhelníkovou masku chladiče s pěti vodorovnými žebry. Pokrývá jí chrom, stejně jako vstupy vzduchu v předním nárazníku. Tento kov se leskne i na vnějších klikách, zrcátkách a rámech oken. Zajímavým prvkem je lišta, která propojuje koncová světla. Ve všech se uplatnily moderní diody. Co je pod kapotou, bohužel nevíme. Určitě zážehový čtyřválec maximálně dvoulitrového objemu, spíše však menší. Automobilka také v tomto směru bohužel mlčí. Poháněná jsou zcela jistě přední kola.

Ford s Escortem sonduje zájem čínských zákazníků, kompaktní sedany jsou zde oblíbené, vždyť tvoří čtvrtinu trhu! Celý segment momentálně čítá 5,5 milionu nových vozů ročně. Koncept je určen rodinám, které hledají prostorné funkční auto, ale ještě rozumných rozměrů a spoléhají na kvalitu a bezpečnost, kterou jim čistě domácí výrobci jaksi zatím nabídnou nedokážou. Případný sériový model by tak byl umístěn mezi tříprostorovou Fiestu a loni nejprodávanější vůz vůbec: Focus.

V Říši středu má Escort samozřejmě daleko větší obchodní potenciál než na starém kontinentu. Ale i v našich končinách může mít konkurence z koncernů PSA, Volkswagen a od Renaultu špatné spaní. Na tyto myšlenky je ale ještě příliš brzy.

První zemí, kde se případně Escort začne vyrábět, bude zcela jistě Čína. Do roku 2015 chce zde Ford otevřít dalších pět nových továren a kapacitu některých stávajících, například komplexu v Čchung-čchingu rozšířit. Vznikne třeba další závod v Chang-čou. Celkové investice dosáhnou 1,86 miliardy dolarů, tedy 36,8 miliardy korun.

Escort byl prvním evropským modelem Fordu. Vyráběl se v letech 1968-2000 ve čtyřech generacích se dvěma opravdu radikálními modernizacemi (1985 a 1995). Užitkové verze vydržely další dvě léta, v Argentině pak vznikal až do roku 2004. Severní Amerika se dočkala celkem tří generací, jen ta první ovšem vycházela z nám známého Escortu Mk.3.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Avatar - PeterLuk
22. 4. 2013 17:48
Do Európy s ním...
...asi budem jeden z mála, ale takto som si nový Escort predstavoval. Zadná časť vyzerá vynikajúco, vpredu by som ale zmenil svetlá za tie z Fiesty či z Mondea. A tiež by som trochu upravil línie, Escort bol známy kvôli rallye tak by som mu dal športovejšie línie.
21. 4. 2013 18:21
Re: Pěkný design
Konkurenční Logan nebo Elysse maj taky vlečnák. Zapadne designem i technikou ;-)
Avatar - volvo s60
21. 4. 2013 13:44
Re: Pěkný design
Ja
Já bych mu dal do vínku jestě vlečenou zadní nápravu z Octavie a už by to nemělo chybu! :-) :yes:
Avatar - Snooob
21. 4. 2013 12:09
Re: Focus
To, že Ford dizajnovo "tápe" je fakt!
Rovnica: dobrý dizajn = dobré predaje (a naopak) neplatí! Hlavne nie na trhoch ako sú Čína a pod.
21. 4. 2013 09:07
Re: Focus
Ano mám. Nicméně uplně stejný jako ti co pod článek o studii Escortu začnou psát jak je Focus hnusný aniž by si uvědomovali že se tu nepíše o Focusu, a taky že design ať už chcete či ne je prostě individuální záležitost a ne vše se musí líbit každému. Nicméně napsat že Ford designově tápe rovná se nafoukanosti typu: já bych to dělal lépe, což by možná byl argument kdyby byl Focus prodejní propadák. Jenže on kupodivu není.