Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Evropě letos představí nové Ka, bude mít pět dveří

David Bureš
Diskuze (6)
Ford se na evropských trzích ani nadále nevzdá miniauta. Nová generace káčka však už nepoužije základ Fiatu.

Na českém trhu minivozy velkou roli nehrají, na jiných evropských trzích jsou ale nadále oblíbené, a tak se jich výrobci nevzdávají. Přesto se segment mění, když zákazníci stále více dávají přednost pětidveřovým modelům. Tímto směrem půjde i Ford, který dnešní třídveřové Ka nahradí novým pětidveřovým Ka+.

Jak už u Fordu bývá tak nějak zvykem, o úplnou novinku nepůjde. Automobil bude totiž postaven na základech miniauta Ka, které se v Brazílii prodává už od podzimu 2014. Výrobce ale slibuje, že „evropské“ Ka+ se od „brazilského“ Ka bude výrazně lišit. Není však jasné, zda vzhledem, nebo třeba jen kvalitou zpracování a použitými materiály.

Nové Ka+ se má evropským zákazníkům představit v průběhu léta, pluskem v názvu má odkazovat na větší rozměry proti předchůdci a pár dveří navíc. Na západ od našich hranic má stát zhruba 10.000 eur, což je v přepočtu 270.000 korun. Třeba ceny Opelu Karl v Německu startují na částce 9.500 eur, pětidveřová Škoda Citigo tam přijde na 10.250 eur.

Zatímco od roku 2008 v Evropě prodávaný Ford Ka je jen převlečeným Fiatem 500, který se vyrábí v továrně italské značky v polských Tychách, nástupce využije vlastní globální platformu. Použitím stejné techniky napříč kontinenty Ford ušetří, což v minulosti musel řešit právě spoluprací s Fiatem.

Zatím však není jasné, kde se nové Ka+ bude vyrábět. Nejčastěji se však spekuluje o tom, že se o jeho produkci postará rumunský závod Craiova, kde dnes vzniká MPV B-Max. V Rumunsku se má od roku 2017 vyrábět i SUV EcoSport, které se dosud do Evropy dováží z Indie.

Ford věří, že model s dvěma páry dveří zaujme více než současná generace. Ta se loni na starém kontinentě prodala v 48.368 exemplářích, což ji přineslo až 13. místo v segmentu. A navíc to bylo o osm procent méně než v roce 2014. To Fiatům postavených na stejné technice se dařilo výrazně více. 500 s 180.005 prodanými kusy byla nejprodávanějším miniautem v Evropě, Panda se 171.377 kusy byla hned za ní.

Ford Ka prodávané v Brazílii je 3.886 mm dlouhým hatchbackem, jehož rozvor náprav činí 2.491 mm. Proti káčku dnes nabízenému v Evropě je tak o výrazných 266 mm delší. Na brazilském trhu je nabízen s benzinovými motory 1.0 Ti-VCT (59 kW) a 1.5 Sigma (77 kW). V Indii se ten samý vůz prodává jako Figo, k dispozici je s 1.2 Ti-VCT (65 kW), 1.5 Ti-VCT (82 kW) a turbodieselem 1.5 TDCi (74 kW). Na stejném technickém základu je postaven i miniaturní sedan (Ka+/Aspire), s ním ale na starém kontinentu nepočítejme.

David Bureš
Diskuze (6)
20. 4. 2016 12:31
Re: Ka bývalo skutečné miniauto,
Chápu, že úspěch Fiatu s F 500 nedá nikomu spát, ale je potřeba také říct, že nikomu se podobný recept zatím nepodařilo v této třídě napodobit. Takže je to akorát cesta ja si narazit čumáky. Ve třídě jako je Polo a nebo Fiesta prostě není prostor na auta za cenu 300+ pod značkou jako je Ford.
20. 4. 2016 11:48
Re: Ka bývalo skutečné miniauto,
Ano, Ka+ totiž je nástupce stávající Fiesty (informace na tady na webu nejsou přesné). Nová Fiesta, která přijde 2017 bude lehce větší a bude "luxusnější", víc nabitá technologiemi a měla by konkurovat minimálně Polu. Cenově bude taky výš.
Káčko jako takové zanikne bez nástupce, Ka+ bude cenově dostupný nástupce Fiesty a Fiesta bude přes 300k pro movitější klientelu (osobně si to umím představit jako podobný produkt k Fiat 500).
Avatar - Stejsn
19. 4. 2016 22:39
Ka bývalo skutečné miniauto,
tohle je ale už větší než spousta generací fiesty ;-\
19. 4. 2016 18:29
Parametry zajímavé...
Hmm, rozvor 2491 mm, to je víc než má třeba Fabia! :-O
Avatar - peprnik
19. 4. 2016 16:32
Doufam,
ze se od toho brazilskeho bude lisit vic nez vyrazne, jinak velkou diru do sveta v Evrope neudela.