Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 musí zhubnout, příští generace bude z hliníku

David Bureš
Diskuze (0)
Také velké americké pickupy musí myslet na nízkou spotřebu paliva. Příští Ford F-150 vsadí na úsporné motory a hliník.

Nová generace Fordu F-150 přece jen použije hliníkovou karoserie. Tvrdí to americký server TheTruthAboutCars s odvoláním na nejmenovaný zdroj z firmy dodávají výrobní díly.

O hliníkové konstrukci se v souvislosti s budoucí F-150 hovořilo již v minulosti, tehdejší zprávy však vyvolaly pochyby. Hliník sice výrazně sníží hmotnost automobilu (u F-150 prý až o 317 kg), zároveň je ale tento materiál mnohem dražší než ocel, navíc se s ním hůře pracuje a je náchylný ke galvanické korozi. To sou faktory, které u nejprodávanějšího auta v USA hrajou velkou roli.

Zdroj serveru TheTruthAboutCars naznačil, že ani Ford hliníku příliš nevěřil, a proto postavil i verzi chystaného auta s ocelovou karoserií. Vývoj hliníkové varianty však byl úspěšný, a tak nová F-150 nakonec bude z hliníku.

Třináctá generace Fordu série F je plánovaná na konec roku 2014. Její úkol bude jasný, navázat na úspěchy předchůdců, tento pickup je už 31 let v řadě nejprodávanější auto na americkém trhu.

Vzhled automobilu bude vycházet z letos představeného konceptu Atlas, který naznačil, jaké prvky snižující spotřebu paliva sériový pickup použije. Vedle stop-startu to budou aktivní „žaluzie“ za maskou chladiče a v kolech, které se automaticky zavřou pro lepší aerodynamiku při jízdě ustálenou rychlostí, přední spoiler, který se vysune jen při jízdě vyšší rychlostí, nebo stupačky, které se během jízdy schovají do karoserie.

Součástí nabídky motorů mají být pětilitrový osmiválec, přeplňovaný 3,5litrový šestiválec EcoBoost, nový atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru nebo 2,7litrový šestiválec EcoBoost. Počítá se i s vrcholnou variantou Raptor.

David Bureš
Diskuze (0)