Ford Fiesta: Hatchback a sedan s motorem 1,6 Ti-VCT pro USA
Byly zároveň potvrzeny i obě karosářské varianty – pětidveřový hatchback a sedan, třídveřová se za oceánem prodávat nebude.
Americká Fiesta je poháněna výhradně řadovou zážehovou šestnáctistovkou s rozvodem DOHC a variabilním časováním vačkových hřídelů Ti-VCT. Agregát je spřažen buď s konvenčním pětistupňovým manuálem, nebo je možné zvolit samočinnou dvouspojkovou převodovku PowerShift.
Motor poskytuje největší výkon 89 kW při 6000 min-1 a točivý moment 148 Nm při 4250 min-1. Chlubí se také nízkou spotřebou, ta dle metodiky EPA činí v dálničním režimu 5,9 l/100 km. Tato pohonná jednotka se nabízí i v Evropě, například v Británii a v Německu, v České republice však k mání není. Přední kapota amerických Fiest je pak vybavena protihlukovou izolací ze vznětových verzí.
Podvozek zůstal totožný, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena se zkrutnou příčkou. Rovněž brzdy se oproti starším sourozencům nezměnily, na předních kolech jsou kotouče, vzadu bubny. ABS je součástí standardní výbavy. Kola mohou být o průměru patnácti či šestnácti palců, pomyslnou třešničku na dortu tvoří sedmnáctipalcové ráfky Ford Racing.
Designové změny exteriéru najdeme hlavně vpředu. Hatchback má plastovou masku chladiče, přičemž kapota motoru nekončí až nad logem automobilky, ale o něco výše. Sedan má pak masku chromovanou s třemi příčnými lamelami a mřížkou ve spodní části, zatímco ten, který se prodává v Číně, ji má totožnou tří- a pětidveřovými evropskými vozy. U obou amerických Fiest najdeme také jiný přední nárazník s velkými lichoběžníkovými chromovanými vstupy vzduchu. V zadní části jsou jen kosmetické změny, stejně jako v interiéru, kde zůstaly i ovládací prvky na středovém panelu přístrojové desky, které připomínají klávesnici mobilního telefonu.
Standardem amerických specifikací je stejně jako v Evropě elektrický posilovač řízení EPAS (Electric Power Assist Steering), který mění účinek v závislosti na rychlosti. Ke vstupu do vozu nepotřebují zaoceánští majitelé klasický klíček, motor se pak startuje tlačítkem. Uvnitř najdeme například dělená zadní sedadla v poměru 60 : 40. Komfortní prvky výbavy zastupuje automatická klimatizace nebo příplatkový hands-free systém Ford Sync, který integruje řidičův mobilní telefon s palubní komunikací a umožňuje hlasové ovládání například rádia. Možnosti personalizace vozu jsou nepřeberné, Ford bude pro Fiestu k výbavovým stupňům SE, SES a SEL nabízet několik dalších balíčků, záleží jen na vkusu a potřebách zákazníka.
Ford přivezl do L.A. také čtveřici tuningových vozů, na kterých spolupracovaly divize Ford Racing a Ford Custom Accessories s firmami Steeda Autosports, H&R, nebo FSWerks. Nejde o studie, většinu dílů si budou moci zákazníci objednat během příštího roku.
Bezpečnostní výbavu představuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pásy jsou vybaveny předpínači a zadní dveře mají dětské pojistky. Elektroniku zastupuje kromě stabilizace AdvanceTrac/ESC také například signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů Belt-Minder, či kontrola tlaku v pneumatikách.
Nová Fiesta zaznamenala od svého loňského podzimního uvedení na trh velký úspěch, v Evropě a Asii se prodalo již více než půl milionu vozů. Na starém kontinentě je druhým nejprodávanějším modelem po Volkswagenu Golf. Pro úplnost dodejme, že americké Fiesty se budou vyrábět v Mexiku v závodě Cuautitlán Izcalli. Mimochodem, za mořem se prodávala už první generace, která však z nabídky dealerů v roce 1980 zmizela. Vrací se tedy po třiceti letech.