Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Active prozrazuje české ceny. Jak si oplastovaný kompakt stojí proti konkurenci?

David Bureš
Diskuze (38)
Oplastovaný Focus je na rozdíl od konkurence dostupný jako kombík i hatchback. Postrádá však pohon všech kol.

Zvýšené oplastované modely jsou velice populární. Kdysi je asi nejvíce propagovalo Volvo, postupně se ale dostaly i do modelových řad mainstreamových značek. Naposledy s takovým autem přijel Ford, jehož Focus Active odhalil české ceny.

Na rozdíl od Škody Octavia Scout a některé další konkurence je Focus Active dostupný nejen jako kombík, ale také jako hatchback. V obou případech je možné vybírat mezi dvěma motory o výkonu 110 kW, benzinovým tříválcem 1.5 EcoBoost a turbodieselem 2.0 EcoBlue.

Hatchback s patnáctistovkou přijde díky zaváděcí nabídce minimálně na 524.990 korun, za verzi kombi se připlácí 25.000 korun. Naftový dvoulitr stojí 576.990 Kč s tím, že kombík je v tomto případě jen o 10.000 korun dražší. Vedle šestistupňového manuálu jsou obě jednotky dostupné také s osmistupňovým automatem, a který dáte 53.000 korun (pro 1.5 EcoBoost), respektive 48.000 Kč (u 2.0 EcoBlue).

To nejsou špatné ceny, zvlášť s ohledem na širokou základní výbavu, která zahrnuje elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, LED mlhovky, navigaci, multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, 17palcová kola nebo kožený volant.

Jak je u Fordu již zvykem, je možné ji rozšířit pomocí několika zvýhodněných balíčků. Kombinace vyhřívání čelního skla, předních sedadel a volantu přijde na 14.000 korun, sada Comfort za 18.800 korun rozšíří výbavu o automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání nebo dešťový senzor, zatímco sada Assist 1 má za 10.000 korun hlídání mrtvého úhlu a varování před projíždějícími vozy při couvání. K dispozici je i head-up displej (+11.000,-) nebo bezdrátová nabíječka chytrého telefonu (+3.800,-).

Ford Focus Active – české ceny a technická data nabízených motorů
VerzeHatchbackHatchbackKombiKombi
Motor1.5 EcoBoost2.0 EcoBlue1.5 EcoBoost2.0 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3]1497199614971996
Válce/ventily3/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min]110/6000110/3500110/6000110/3500
Točivý moment [N.m/min]240/1600370/2000-2500240/1600370/2000-2500
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Max. rychlost [km/h]206 (204)206 (205)204 (202)204 (203)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,1 (9,7)9,1 (9,3)9,3 (9,9)9,3 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3 (5,9)4,4 (4,4)5,5 (5,9)4,5 (4,4)
Základní cena [Kč]524.990 (577.990)576.990 (624.990)549.990 (602.990)586.990 (634.990)

Zaváděcí ceny jsou tak ve srovnání s konkurencí velkou výhodou. Ve srovnatelné verzi je totiž Focus Active o hodně výhodnější než konkurenční oplastované kombíky, a to přestože jeho nevýhodou je chybějící pohon všech kol. S turbodieselem 2.0 EcoBlue (110 kW) a osmistupňovým automatem stojí 634.990 korun, zatímco taková Škoda Octavia Combi Scout se stejně výkonným 2.0 TDI, sedmistupňovým DSG a čtyřkolkou přijde na 838.900 korun. Seat Leon ST X-Perience je v takové kombinaci nabízen za 763.900 korun.

Focus navíc boduje i výbavou. Sice nemá adaptivní podvozek jako Leon ST X-Perience (ani za příplatek) a je nutné si připlatit za vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci nebo diodové světlomety, i po dopočtení vybrané příplatkové výbavy však zůstává jeho cenovka nižší než u konkurence z řad VW Group.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy konkurenčních oplastovaných vozů
ModelFord Focus Active kombiSeat Leon ST X-PerienceŠkoda Octavia Combi Scout
Motor2.0 EcoBlue2.0 TDI 4WD2.0 TDI 4x4
Pohonpřednívšechvšech
Největší výkon [kW/min]110/3500110/3500-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]370/2000-2500340/1750-3000340/1750-3000
Převodovka8A7DS7DS
Základní cena [Kč]634.990763.900838.900
Adaptivní tlumiče-S22.500
Airbagy677
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/S
Hlídání mrtvého úhlu [Kč]10.000-9.000
Klimatizacemanuálníautomatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola17" litá17" litá17" litá
Metalický lak [Kč]13.90015.50015.800
Mlhovky vpředuLEDSS
Navigace [Kč]S21.90011.300
Parkovací senzory vpředu/vzaduS/S13.500S/S
RádioSSS
Světlomety diodové [Kč]22.40031.200S
TempomatSSS
Vyhřívání předních sedadel [Kč]8.90011.500S
Cena s příplatky [Kč]690.190857.500897.500

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - LEGOPARK
9. 11. 2018 22:43
Re: Věčné pindání
Ake SUV mas?
9. 11. 2018 22:38
Re: Věčné pindání
Ať si každej koupí co chce. Já třeba mám SUV, dvoukolku a je to pecka. Nejlepší typ auta co jsem kdy měl. Neřešíte obrubníky, polní cesty, retardéry, sedíte vysoko a dobře se nastupuje. Auto zvládne vše co po něm kdy budu chtít, 4x4 nepotřebuju (kromě toho, že stojí víc peněz, je těžší, má zpravidla menší kufr a je to potenciálně další možnost závady). Problém těchto diskuzí je, že se nikdo neumí /nechce podívat na věc očima druhého.
9. 11. 2018 22:27
Re: hodne bude asi zalezat
Intelektuálna hodnota tvojich príspevkov zo dňa na deň rastie :-! >:D >:-[]
Avatar - JuckiCZ
9. 11. 2018 13:49
Věčné pindání
To je věčné brečení tady všude!
Jeden brečí, že to nemá 4x4, takže je to úplně na nic, jiný zase brečí, že zvýšená světlá výška je na nic atd.
Faktem je, že jsou lidi, kteří nepotřebují ani jedno, pak Ti, kteří potřebují vyšší světlu výšku, někteří užijí normální auto s 4x4 a nakonec jsou tu i ti, kteří potřebují obojí.
Jediné, s čím tu můžeme polemizovat, je poměr těchto skupin, ale existence je daná.
Já tvrdím, že to je 90/6/3/1.
A to, že je o to větší zájem, to je klasika - marketing chce prodat, hromada lidí jsou hlupáci a tak se holt prodávají i naddimenzované věci z důvodu "co kdyby náhodou" (viz lidé s kombíkem, kteří ho naplní tak 1x za rok).
Mě osobně tato auta dávají mnohem větší smysl, než SUV s předokolkou. Bydlím v nížině, jezdím 99% času po silnici, ale potřebuji o něco vyšší světlou výšku, abych dojel k řece na ryby, do lesa s vlekem pro dřevo, přes pastvinu si dovezl do stodoly seno. K tomu nepotřebuji vysoké těžiště SUV, ani čtyřkolku, tak proč si za to zbytečně připlácet? Když někdo bydlí ve městě, ale má to k chatě 2km po rozbité polňačce a občas si vyjede na ryby, proč by mu neměl vyhovovat Jazz x road?
Já jsem pro co nejmenší čelní plochu vozidla, co nejmenší odpor, pro co nejnižší těžiště, ale občas člověk prostě potřebuje vyšší světlou výšku, než dnes klasických 11 cm, tak proč odsuzovat tato auta, mě dávají velký smysl, dávají mi i větší smysl, než většina crossoverů a SUV.
A cena? Za mě poměrně vysoká, ale je to novinka a ty jdou vždycky časem s cenou dolů.
Avatar - Blue Sun
9. 11. 2018 11:45
Re: Focus
Aby se jednou nedivil... Na adhezi opravdu pohon všech kol nemá vliv.