Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ECOnetic: Extra šetrný Focus dostal taky balíček opatření

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Ve Frankfurtu se představila také jedna z posledních novinek v aktuálním Fordu Focus. Modernizovaný ECOnetic.

Pro snížení emisí skleníkových plynů udělal Ford ještě o něco více, než je mezi konkurencí běžné, takže se nejen vylepšovala aerodynamika snížením pérování vpředu o 10 a vzadu o 8 milimetrů, ale také se zaslepovaly dolní postranní vstupy vzduchu. Výsledkem je součinitel čelního odporu vzduchu cx 0,31, což je ve své kategorii špičková hodnota.

Došlo samozřejmě i na tvrdé pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver 195/65 R15, prodloužené převody pětistupňové převodovky a úpravy motoru 1,6 TDCi. Ten dostal upravené vstřikovače a lambda sondu, nedílnou součástí je také bezúdržbový částicový filtr cDPF.

Další změny už tak obvyklé nejsou – pro další snížení jízdních odporů vyvinula společnost BP převodový olej s nižší viskozitou, který Ford začne postupně uplatňovat ve všech modelech s manuálním řazením. Došlo i na inteligentní dobíjení, které zatěžuje alternátor přednostně při brzdění a výběhu, novinkou je přepracovaný klínový řemen s nižším odporem a marketingovým názvem Low Tensin FEAD.

Dalším příspěvkem je software, nazvaný Ford Eco Mode, který sleduje řidičův jízdní styl, plynulost jízdy, prudkost šlapání na plyn a také počty studených startů a po nějaké době jej vyhodnotí a vydá doporučení, jak jezdit šetrněji.

Kuriozitou u eko-modelů je i možnost zvolit systém Auto Start-Stop na přání. S ním průměrná spotřeba klesne až na skvělých 3,8 l/100 km a emise CO2 na magických 99 g/km. Bez něj je o dvě desetiny a pět gramů hůře. Stogramová hranice je na několika důležitých trzích rozhodující pro získání maximálních úlev od poplatků, resp. získání státních bonusů na nákup a provoz auta.

Provedení ECOnetic bude možno volit do pětidveřového hatchbacku i kombi, k mání jsou obě verze celohliníkové šestnáctistovky Ford/PSA TDCi, tedy s pevnou (66 kW) i variabilní (80 kW) geometrií turbodmychadla. Systém Auto Start-Stop je ovšem k mání je pro tu silnější. Maximální rychlosti činí 191/182 km/h, se zrychlením 0 – 100 km/h se Ford pochopitelně nechlubí.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)