1.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford a GM spolupracují na devítistupňovém a desetistupňovém automatu

Ford a GM spolupracují na devítistupňovém a desetistupňovém automatu

Nové převodovky z dílny amerických automobilek mají pomoci snížit spotřebu paliva jejich aut.

Americké automobilky Ford a General Motors pokračují ve společném vývoji převodovek. V současnosti spolupracují na dvou automatech – devítistupňovém a desetistupňovém. Informoval o tom server Automotive News.

Zatímco GM velí pracím na devítistupňovém automatu pro vozy s pohonem předních kol, Ford se zase stará o vývoj desetistupňového automatu pro auta s pohonem zadních kol, mezi které mají patřit pickupy, SUV a sporťáky.

Práce na nových transmisích začaly během letošního roku. V současnosti jsou oba systémy ve fázi návrhů, ve výrobě se podle nejmenovaného zdroje blízkého pracím neobjeví dříve než v roce 2015.

Díky spolupráci mají obě automobilky na navržení a vývoji převodovek výrazně ušetřit. Firmy budou vyvíjené transmise kombinovat se svými motory.

Mluvčí koncernu General Motors potvrdil, že obě společnosti spolu jednají a že podepsaly memorandum o porozumění, v rámci kterého mají být vyvinuty nové, účinné převodovky. Mluvčí Fordu také nebyl příliš sdílný a uvedl jen, že automobilka vždy hovoří s ostatními firmami včetně GM.

Ford a GM na převodovkách již spolupracují. Výsledkem dohody z roku 2002 byl vývoj rodiny šestistupňových automatů pro vozy s pohonem zadních kol. Tyto převodovky používají miliony vozidel.

Obě firmy přitom byly dosud spojovány s osmistupňovými jednotkami. Ford loni v létě oznámil, že chystá osmistupňovou samočinnou převodovku, mnoho informací ale o ní nezveřejnil. Navíc podle některých zpráv její vývoj v průběhu loňského roku ukončil.

Psali jsme dříve – Deset a dost: Počet rychlostí v převodovkách je na limitu

V roce 2011 pak generální ředitel GM Dan Akerson uvedl, že koncern investuje 204 milionů dolarů do továrny Toledo, aby se zde mohly produkovat osmistupňové automaty vlastní výroby. Akerson už nesdělil, kdy jejich výroba začne a jaké vozy je použijí. Podle některých spekulací by je mohla využít nová generace Cadillacu CTS.

Devítistupňový automat pro osobní vozy již dříve představila německá automobilka ZF Friedrichshafen. Její osmistupňovou převodovkou už používá mnoho modelů různých značek. Hyundai pak pracuje na desetistupňovém automatu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford a GM spolupracují na devítistupňovém…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…