Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové generace modelu Ka. Zaujme hlavně pěticí dveří.

Ač je „káčko“ v novém vydání prezentováno zatím jako studie, zveřejněné firemní snímky nasvědčují, že k sériové výrobě daleko rozhodně nemá. Jen diodová přední světla asi nedostane. Žádný produkční model tohoto názvu nebyl dosud pětidveřový, výsledek místního projektu B562 tedy poprvé nabídne praktičtější karoserii. Přední část je jasně ve stylu všech aktuálních typů s „astoní“ maskou chladiče. Zadní partie pak nápadně připomínají stávající evropskou verzi.

Motory budou podle brazilských médií k dispozici na místním trhu dva. Základ představuje atmosférický litrový tříválec s výkonem 59 kW (80 k). Druhou alternativou je větší čtyřválcová patnáctistovka se čtyřventilovou technikou, která při provozu na benzin dává 79 kW (107 k)/6500 min-1. Pokud spaluje oblíbený bioethanol z cukrové třtiny, poskytuje vyšších 82 kW (111 k)/5500 min-1. Hodnoty točivého momentu jsou v posledních dvou případech 145, respektive 147 N.m. Výroba poběží v továrně v Camacari nejdříve od poloviny příštího roku, současná generace přitom vyjíždí ze závodu v Sao Bernardo do Campo. Indický Indický Autoblog zase spekuluje nad pohonnými jednotkami pro druhou nejlidnatější zemi světa. Předpokládá litrový tříválec EcoBoost (tedy s turbodmychadlem) a diesely DuraTorq 1,4, nebo 1,5 l.

V Indii by mohlo Ka nahradit Figo, které vychází z minulé generace Fiesty. Otázkou je, zda se novinka dostane i k nám. Samotný Ford tvrdí, že čerstvé brazilské Ka je druhým globálním modelem tohoto původu po crossoveru EcoSport. Druhá „evropská“ generace se přitom vyrábí v polských Tychách, je odvozena od Fiatu 500 a modrý ovál nedávné zvažoval, že už nedostane nástupce. Vzhledem k tomu, že jihoamerické specifikace má zmíněnou masku chladiče, jsou prodej i výroba na starém kontinentu velmi pravděpodobné.

Připomeňme, že Ford nejdříve v Brazílii nabízel originální Ka z podzimu 1996, které známe i my. Během svého života prošlo v daleké zemi vzhledovou modernizací zádě, konkrétně v sezóně 2002. Další generace z konce roku 2007 však už byla vyhrazena jen tamnímu trhu, opět však šlo výhradně o třídveřové auto. V červenci 2011 ani jí neminuly vzhledové úpravy.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - PTS
13. 11. 2013 18:34
Re: Myslel jsem...
Co třeba myslíš těmi: "z legiend ktore pisali historiu su zrudy"?
13. 11. 2013 15:29
Re: Myslel jsem...
V EU by som novu Kacku uz ani nepredstavoval.
Avatar - 3_diamanty
13. 11. 2013 15:08
Re: Myslel jsem...
presne tak, prve Ka-cko je dnes legenda a z auta vyzarovala originalita a jednoducho auto malo svoju dusu a auru, som rad ze nie som sam ktory to vidi, terajsie kacko je uz len taka bezpohlavna "akoze imidzova" obluda ktore charizmou nesiaha prvemu Kacku ani po blatniky, bohuzial taka je doba dnes... kazi sa nam ten dizajn bohuzial, auta ktore kedysi za vela nestali a boli na smiech su dnes krasne a z legiend ktore pisali historiu su zrudy, divna doba ale tak to je.
Avatar - PTS
13. 11. 2013 14:50
Myslel jsem...
Puvodni Ford Ka je legenda, ktera ma svuj charakter a auru. Aktualni generace uz na ni navazat nedokazala a jak tak koukam, tak s treti generaci (pokud to tedy nebude jen pochybna predelavka jineho aktualne prodavaneho modelu) se kouzlo pridomku "Ka" vytrati uplne... ;-\

I tak stale doufam, ze pro evropu bude treti generace Fordu Ka znamenat reinkarnaci a obnovu legendy. Male tridverove, sportovne ladene auticko by se totiz Fordu, myslim, docela siklo do portfolia :-)