Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka+ dorůstá fiestu a chce bojovat se sanderem. Ale co ta cena? (+videa)

Jan Mička
Diskuze (33)
Fordu Ka+ není alternativou k Fiatu 500, jak by se mohlo na první pohled zdát. Na délku má téměř čtyři metry, je vyšší než fiesta a v hledáčku má Dacii Sandero.

Nejsou tomu ani dva měsíce, co jsme psali o plánech automobilky Ford uvést na evropském trhu novou generaci modelu Ka. Nejde však o přímého nástupce dvoudveřového prcka postaveného na základech Fiatu 500, ale o evropskou interpretaci globálního Fordu Ka, kterou jako první odhalilo už před dvěma roky brazilské zastoupení automobilky. Samotný vůz pochází z Indie, kde je známý pod jménem Figo.

Nový model v evropském rybníce dostal jméno Ka+ a není to žádný prcek. Na délku měří 3929 milimetrů, je 1695 milimetrů široký a 1524 milimetrů vysoký. Stojí na globální platformě fordu určené pro malá auta, která dovolila rozvor náprav 2489 milimetrů, což je mimochodem naprosto stejně, jako nabízí současná generace fiesty. Ve srovnání délek karoserie sice káčko prohrává o čtyři centimetry, je ale o 29 milimetrů vyšší, což ocení zejména cestující na zadních sedadlech. Neurazí ani zavazadlový prostor o základním objemu 270 litrů (fiesta má o 11 litrů více).

Pod kapotou najdete jediný motor – atmosférickou zážehovou dvanáctistovku s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů (obchodní označení je 1.2 Ti-VCT) ve dvou výkonových provedeních. Základ má 52 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 105 N.m, silnější varianta má o 11 kW a 7 N.m více. V Indii se nabízí i turbodoesel 1.5 TDCi, s tím ale na našem kontinentu nepočítejme. Poháněna jsou přední kola, převodovka je pouze pětistupňová manuální, a dokonce i silnější verze motoru by v kombinovaném cyklu měla jezdit za pět litrů. Nepočítejte však s tím, že bude vůz na silnici kdovíjaký divoch – zrychlení z 0-100 km/h totiž základní verzi zabere 15,3 sekundy a „maximálka“ se zasekne na hodnotě 159 km/h.

Nejde o náhradu současné fiesty, ale zejména o konkurenta dostupnějších vozů jako je Dacia Sandero. Kokpit se fiestě sice podobá, vsadil však na výrazně levnější materiály. Výbava je bohatá – ve standardu dostanete manuální klimatizaci, infotainment Ford Sync s bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek nebo asistent rozjezdu do kopce. Za příplatek si pak můžete naporučit automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, tempomat, zadní parkovací senzory nebo litá 15“ kola.

Finální naladění vozu probíhalo v testovacím zařízení fordu poblíž belgického Lommelu a na evropských silnicích. Podle informací výrobce je Ka+ agilní a řidičsky atraktivní, což bychom si měli ověřit už docela brzy. Počínaje dnešním dnem lze totiž vůz objednávat, přičemž v České republice byla jeho základní cena silnější varianty (slabší se u nás prodávat nebude) stanovena na 288.900 Kč. Je to dost peněz, pokud uvážíme, do jakých vod Ka+ vlastně míří. Jenom pro srovnání: Dacia Sandero Arctica 0.9 TCe 66 kW (nejvyšší výbava bez dalších příplatků) startuje na 235.900 Kč.

Ford Ka+ - technická data
Motor1.2 Ti-VCT1.2 Ti-VCT
Zdvihový objem [cm3]11961196
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min]52/600063/6300
Točivý moment [N.m/min]105/4000112/4000
Převodovka5M5M
Maximální rychlost [km/h]159169(166)
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,313,3(13,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]10091009
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,05,0(4,8)
Základní cena [Kč]v ČR nebude k dispozici288.900
Údaje v závorkách platí pro verzi ECO

Jan Mička
Diskuze (33)
9. 6. 2016 21:16
Blamáž a FORD.CZ ...
Teraz som im písal, že info na auto.cz a stránky ford.cz nekorenšpondujú!

A toto je ich e-mailová feedback odpoveď!!!:
"Dovolujeme si Vás upozornit, že zasílání informací prostřednictvím internetu (včetně emailu) není zcela bezpečné. Přestože se snažíme co nejlépe ochránit Vaše osobní údaje, nemůžeme zaručit bezpečnost Vámi zasílaných dat emailem a jejich zasílání je na Vaše vlastní nebezpečí. Ujišťujeme Vás, že s Vašimi osobními údaji bude společnost FCE Credit, s.r.o. zacházet s maximální péčí a s ohledem na maximální možnou bezpečnost a zabránění neautorizovaného přístupu. Pro další kontakt můžete využít naši zákaznickou linku 800 367 329 nebo adresy sídla společnosti FCE Credit, s.r.o., Karolinská 654/2, 186 00 Praha 8 nebo faxová čísla 234 650 345, 234 650 399."
:'-( :'-( :'-(
9. 6. 2016 20:38
Re: Cena...
Čo ich trápiš!
Však Ford jasne povedal, že vyrobia zákazníkovi hocijaké auto. Musí byť však natrené na čierno. ;-)
9. 6. 2016 20:25
Re: Neviem, či som na zlých stránkach, ...
Takže sa pýtam p. Mičku, kde zobral tieto informácie?! A či si ich aspoň overil na stránkach www.ford.cz!!!
Avatar - Ja Prvni 123
9. 6. 2016 12:23
Re: Odsouzen k záhubě
Sorry, ale Tipo a ix20 jsou ale úplně jiný auta...
Avatar - Londonbridge
9. 6. 2016 11:30
Cena...
Tu bude cena key factor. Ka slaplo vedla a o uspechoch ako ma vacsi brat Fiesta moze len snivat. Sandero stoji v UK okolo Ł 8000 zalezi na vybave . Fiesta Studio holota zacina na Ł 10 500 nejaky normalnejsi kusok Zetec sa da kupit za Ł 13 500. Ja som kupoval do firmy Fiestu 1.6 Tdci Econetic vybava Zetec za Ł 16 000 a da sa ist cez Ł 18 000 za najlepsie vybavene kusky. Toto KA nevyzera ze bude mat predajne uspechy a Fiesta si uz pyta novu generaciu ved je na trhu od 2008 a presla len kozmetickou upravou...Ford preslapuje co ukazal aj s Mondeom ktore sa uz takmer 3 roky predavalo v USA a potom ho oneskorene dotiahli do Europy akoze novinku lenze medzi tym vyliezol novy Passat a Mondeo uz ma zase na cele vrasky...