Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě?
Evropská verze Fordu Ka+ byla představena už na začátku letošního června a souběžně s tím české zastoupení značky zveřejnilo také ceny pro náš trh. Model jako takový odkazuje na předchůdce postaveného na základech Fiatu 500 pouze jménem, vzniknul v Indii, svými rozměry dorůstá současnou fiestu a jeho cílem je konkurovat například Dacii Sandero. Plán to není špatný, jediný motor, dvanáctistovka Ti-VCT se 63 kilowatty, a jediná linie Ultimate však nejsou v kontextu se základní cenou 288.900 Kč něčím, co by našince okamžitě nasměrovalo do dealerství fordu.
Vzhledem k postavení Fordu Ka+ na našem trhu je jasné, že žádnou ostřejší verzi automobilka neplánuje, soudě podle přiložené fotogalerie by to ale zase tak špatný nápad nebyl. Grafické návrhy má na svědomí nezávislý grafik s pseudonymem Theophilus Chin a jistě sami uznáte, že se jeho výtvor docela povedl.
Nešlo ostatně o nic těžkého – předlouhou se stala současná Fiesta ST, která se řadí k nejlepším malým ostrým hatchbackům na trhu, byť uznáváme, že vysoká karoserie „káčka“ nepůsobí tak dynamicky jako v případě fiesty. Nejzásadnější změny se odehrály vpředu a vzadu, charakteristická litá kola jsou už jenom pomyslnou třešinkou na celkově povedeném dortu.
Necelé čtyři metry dlouhé Ka+ nepřišlo na český trh náhodou. Je součásti strategie fordu, v níž bude hrát příští fiesta roli noblesnějšího (a rozměrově o něco většího) malého vozu a Ka+ zastane funkci přibližovala pro masy. V základu má čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio na CD přehrávačem, infotainment Ford Sync s hlasovým ovládáním a bluetooth handsfree, přední mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Není to málo, o snadno dostupný ford se ale přesto nejedná.