Ford Mondeo 2.2 TDCi – Henry při síle

Ford Mondeo 2.2 TDCi – Henry při síle

 
 

Zatím posledním příspěvkem Fordu do už tak bohaté nabídky motorizace modelu Mondeo je turbodiesel 2.2 TDCI o výkonu 114 kW. Připočteme-li nedávný facelift, máme už dva dobré důvody znovu otestovat už klasický manažerský vůz střední třídy.

Zatím posledním příspěvkem Fordu do už tak bohaté nabídky motorizace modelu Mondeo je turbodiesel 2.2 TDCI o výkonu 114 kW. Připočteme-li nedávný facelift, máme už dva dobré důvody znovu otestovat už klasický manažerský vůz střední třídy.

Faceliftované mondeo vyzbrojené novým přednímzadním nárazníkem, zadními světlomety a pozměněnou mřížkou chladiče a přídavky chromu vypadá o poznání sportovněji. Nárazníky jsou na první pohled výraznější a členitější, zadní světlomety ovšem pořádně připomínají třídu C od Mercedesu, po podrobnějším zkoumání si všímáme i nových červených odrazových skel ve spodu nárazníku. Příplatková 18" kola v kombinaci se stříbrošedou metalízou dodávají vozu přijatelnou míru sportovního nádechu.

obrázek [300 x 292] Interiér je v dobrém slova smyslu stále tentýž, Ford jen opět o další kousek vylepšil kvalitu materiálů na palubní descestředovém panelu. Výsledek je příjemný na pohled i dotek, což jsme ocenili zvláště u volantu. Novinkou jsou hands-free sady s hlasovým ovládáním a podporou bezdrátové technologie Bluetooth. V palubní schránce se dokonce objevil konektor pro připojení přehrávače iPod a dalších MP3 přehrávačů. Konektor umožňuje propojení přenosného zařízení s audiosystémem vozu.

Také na nadprůměrných jízdních vlastnostech se nic nezměnilo, Ford Mondeo se v rámci třídy pyšní komfortním, ale velmi jistým podvozkem, který vyhoví sportovnějším náturám i zhýčkaným řidičům.

To nejzajímavější se ale ukrývá pod tradičně klíčkem odjišťovanou kapotou.

Vznětová jednotka 2.2 TDCI s výkonem 114 kW při 3500 ot./min. a točivým momentem 360 Nm při 1800 otáčkách může vzbuzovat obavy z hluku při nízkých otáčkách, praxe ale není vůbec špatná. Agregát nemá problém s kultivovaností, projevuje dostatek síly od nízkých otáček, neprotestuje proti vytáčení a ani za hranicí maximálního výkonu rychle neuvadá. Šestistupňová převodovka řadí bez odporu a velmi přesně, její odstupňování pak umožňuje jak svižnou akceleraci, tak vyloženě ekonomickou rychlou jízdu.

Spotřeba snů

obrázek [300 x 184] Test spotřeby u Mondea jsme pojali velkoryse: cestu do maďarského vnitrozemí a zpět dlouhou 1165 km zvládl vůz při využívání všech rychlostních limitů a se započítáním dvou klasických dálničních kolon a pátečního + nedělního pražského provozu průměrnou rychlostí 114 km/h se spotřebou 5,7 litru nafty na 100 km.

V jiném mondeu se stejným motorem jsme absolvovali během letních měsíců 7000 kilometrů(!) dlouhou cestu za polární kruh s výslednou spotřebou 5,4 litru. Na první pohled neuvěřitelná hodnota je sice mírněna rychlostními limity ve Skandinávii (mezi 50-70 km/h) na druhou stranu jsme se ale často pohybovali v horách a vůz byl zatížen z více než 50%.

Vrácen do reality městského provozu se motor chová stejně málo hladově – týden v Praze absolvoval za 8,2 l/100 km, což je přesně hodnota, udávaná výrobcem.

obrázek [300 x 220] Mondeo těží především z málo vídané šíře nabídky: k dispozici je šest zážehových motorů, čtyři turbodiesely, sedm stupňů výbavy a tři karosářské verze. Problémem může být pohled do ceníku testované verze, podrobnější zkoumání ale odhaluje, že první cena této motorizace začíná o 140 tisíc korun níže. Některé prvky příplatkové výbavy bychom spíše očekávali u auta střední třídy za milion korun už ve standardu, díky zmiňovaným stupňům výbavy ale není problém nechat si vyrobit auto skutečně na míru.

P.S. Aktuálně platí na Mondeo 13% sleva. Požádejte dealera.

První cena vozu599.900,- (1.8 16V 81 kW, Core, sedan)
První cena vozu s testovanou motorizací791.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Trend +, sedan)
Základní cena testovaného vozu954.900,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.079.200,- (2.2 TDCi 114 kW, Titanium X, liftback)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • nestárnoucí design
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • optimální odpružení
  • cena a výbava

Minusy

  • cena testované motorizace
  • ESP za příplatek
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Mondeo 2.2 TDCi

Cena v základní výbavě: 954 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 079 200 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, Vnější zrcátka v barvě karoserie, Boční lišty v barvě karoserie, Přední mlhová světla, Dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, Boční airbagy+stropní airbagy, ABS, kotoučové brzdy na čtyřech kolech, Palubní počítač, Elektronicky řízená klimatizace, Imobilizér, Elektricky ovládaná přední okna, Dálkové ovládání centrálního zamykání, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Vyhřívané čelní sklo (včetně vyhřívaných trysek ostřikovačů), Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, el. nastavitelná , řidiče v 8 směrech, Sada pro lepší viditelnost – dešťový senzor, vyhřívané přední sklo, samočinná aktivace světlometů při snížené viditelnosti

Výbava testovaného vozu:audio Sony 6CD changer, 4 repro, navigační systém Blaupunkt TravelPilot EX, (+45.100,-), IVD – obsahuje systémy TCS, ESP, EBA (+26.900,-), metalický lak (+17.900,-), parkovací asistent (+16.900,-), kola z lehkých slitin 18x7,5" (+10.000,-) elektricky ovládané sedadlo spolujezdce v 8 směrech (+7.500,-)

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor Ford Mondeo 2.2 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 4.9 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1370
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 565
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2754
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Mondeo 2.2 TDCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,76
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec

Minulá generace Fordu Mondeo patří k velmi oblíbeným…

Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě Ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi: Diesel vybírejte pečlivě

Ford Mondeo se řadí mezi vyhledávané ojetiny již řadu…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…